W Unity niedawno zrobili Cities Skylines, grę, która zbiera bardzo wysokie oceny, 9.2/10, a mało która gra ma tak wysokie oceny użytkowników, nawet battlefield 4 i nowszy ma niższe, najnowsze call of duty i starsze też mają niższe oceny, Assassiny różne, nawet te starsze też mają niższe oceny, cała masa gier z własnym silnikiem ma niższe oceny więc to nie od silnika zależy, czy gra jest dobra.
http://www.metacritic.com/game/pc/cities-skylines
W Unreal Engine gier jest nieco więcej robionych, choć i tak większość producentów gier raczej woli napisać własny silnik. Dlaczego? Później robią grę 3, 4 lata, a w 95% przypadków wychodzi przeciętna gra, nic specjalnego. Identyczny efekt uzyskaliby korzystając z gotowego silnika, oszczędziliby też masę czasu. O co im więc chodzi? Bo oddawać kilka % z zysku muszą (chyba w unity i unreal engine, dopiero gdy gra zarobi 100k usd lub ileś)? Albo kupić licencję muszą (cry engine?)?