Wycena artykułu sponsorowanego na FB fanpage

0

Jestem administratorem pewnego fanpagea na Facebooku. Interesowałoby mnie umieszczanie na nim (od czasu do czasu) artykułów sponsorowanych. Pytanie jak taką usługę wycenić?

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że zmiennych jest masa i stawki różnią się znacznie. Na co więc powinienem w szczególności zwracać uwagę, aby moja wycena miała ręce i nogi, choćby w przybliżeniu odpowiadała realnej wartości tej usługi? Interesują mnie wszelkiej maści informacje na ten temat, każda się przyda, bowiem na chwilę obecną nie wiem praktycznie nic ;). Z góry dzięki.

1

Ważne są informacje:

  • Ile osób lubi Twój FP
  • Ile osób faktycznie widzi Twoje posty (bo FB to filtruje i jedynie część je widzi)
  • Ile osób zwraca uwagę na treści od Ciebie (to sobie najlepiej zmierz publikując testowo jakiś artykuł i sprawdź ile unikalnych klików masz z FB)

Pamiętaj też, że wrzucanie artów sponsorowanych spowoduje odpływ lajków, więc im więcej artów - tym mniejszy zysk za kolejne. A na kwoty powyżej kilkuset (zależy co to za FP) też bym nie liczył. No chyba, że naprawdę prowadzisz FP z 1kk lajków.

0

Dziękuję Ci za odpowiedź ;). Mam jednak do niej kilka pytań, jeśli pozwolisz:

  1. 1kk = 1000k = 1000000 = milion?
  2. W jakim stopniu (w przybliżeniu) należy patrzeć na wskaźniki, które wymieniłeś?
  3. Czy mógłbyś na przykładzie zaprezentować stosowanie tej metody szacowania?

Z góry dzięki ;).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1