Gry przeglądarkowe - technikalia

0

Zastanawia mnie w jakich technologiach obecnie tworzone są gry przeglądarkowe. Jaki język? Jaka baza danych? Ktoś się orientuje w temacie? Czy powstają gry na bazach Oracle?

0

Zalezy o jakie gry ci chodzi.

Taka gra w szachy: http://pl.lichess.org/ powstala w scali (https://github.com/ornicar/lila).

0

Np. ja buduję grę w PHP, PDO, SQL, HTML5, CSS. Trochę JavaScript, Ajax i jQuerty. Czyli wszystko po trochu i jakoś da się coś w niej zrobić.

0

Zależy jakie gry. Czasu rzeczywistego to jedziesz albo na websocketach, albo bezpośrednio przez TCP/UDP (zależnie od natężenia i znaczenia danych), front możesz robić HTML5 z canvasem. Większość najlepiej żeby była po stronie klienta, najlepiej odciążać serwer, wysyłając do klientów tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Na serwerze może stać co sobie wymarzysz.

Jeśli chodzi o gry oparte na requestach (Travian, Plemiona itd.), to na serwerze może stać też cokolwiek, najpopularniejsze jest raczej php. Dużo operujesz ajaxem, resztę normalnymi requestami. Dobierasz sobie dodatkowo jakiś system zarządzania zadaniami, dla Pythona to np. Celery.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1