Wymagania OpenGL 4.0

0

Witam,

Gdzie mogę znaleźć informacje na temat wymagań sprzętowych oraz systemowych dla OpenGL 4.0 + ?

0

To raczej działa w inny sposób. OpenGL jest przenośny, więc działa wszędzie tam gdzie producent zaimplementuje sterowniki. Z drugiej strony jeśli producent nie napisze dla danego sprzętu odpowiednich sterowników, to nici z wymagań sprzętowych :p Czasami też można emulować pewne funkcje za pomocą shaderów na GPU lub ogólnie na CPU jeśli brakuje odpowiedniego sprzętu - patrz stare integry Intela, które miały braki sprzętowe i nadrabiały je emulacją w sterownikach.

Ale ogólnie rzecz biorąc to OpenGL 3 wymaga mniej więcej sprzętu obsługującego DirectX 10, a OpenGL 4 sprzętu obsługującego DirectX 11.

0

Potrzeba generalnie w miarę nowego sprzętu. Na nawet kilkuletnich laptopach i tanich kartach zintegrowanych OpenGL 4.0 nie uświadczysz.

Wszyscy podskakują z radości nad OpenGL 3 i 4, ale jak przetestowałem kilka komputerów z dolnej i średniej półki, doszedłem do wniosku, że jeśli gra/program nie potrzebuje super wydajnego sprzętu, nie ma się co pchać wyżej niż 2.0, a nawet 1.2 - wszystko później to zawyżanie wymagań.

0

A więc wszyscy kodzący pod wersje OpenGLa wyższe niż 1.2 to idioci? Względnie po prostu im się czegoś nie chce?

0

Jeśli komuś się czegoś nie chce, to producentom sprzętu pisać sterowników.
A ja wolę gdy program chodzi na 90% komputerów, a nie 10%.

Angielska Wikipedia podaje (zapewne niekompletną) listę kart obsługujących OpenGL 4.2, 4.3 i 4.4, ale brak takiej listy dla poprzednich wersji.

Co do wymagań systemowych – to taki system, do jakiego są dostępne sterowniki. W przypadku Windowsa praktycznie oznacza to Windows XP.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1