Pytanie o rozwj portalu - jakie kierunki ? WebAPI czy coś innego

0

Witam,

Od niedawna prowadzę stronę internetową o branży telebimów http://www.telebimy-baza.pl
ogólnie dla posiadaczy telebimów i producentów spotów reklamowych.

Mam do was pytanie o implementacje modułu WebAPI, a mianowicie:

Czy jest sens tworzyć taki system dla portalu niszowego?

Pisząc o WebAPI miałem na myśli sytuację, w której w firmie X istnieje już oprogramowanie np. jakiś rodzaj CRM, gdzie należałoby zintegrować oba środowiska. Innym przykładem byłaby sytuacja, gdy niezależni twórcy oprogramowania mogliby pisać zewnętrzne moduły uzupełniające funkcjonalność. Moduł te powinny mieć możliwość komunikacji ze środowiskiem danych portalu.

czyli WebAPI dla programistów chcących integrować już istniejące rozwiązania z portalem.

Zdaje sobie sprawę , że WepAPI może mieć sens na portalach typu facebook gdzie jest miliony użytkowników , branża telebimów aż tak wielka nie jest - stąd moje pytanie.

Ewentualnie proszę o poradę: co jest lepsze na początku tworzenia portalu internetowego ?

  • zwiększyć funkcjonalność portalu po przez dodanie takich opcji jak wgrywanie plików na serwer z możliwością ich download'u - u mnie byłyby to plik wideo ( spoty reklamowe ) oraz plik pdf, exe, rar,zip, inne , które każdy użytkownik mógłby dodać do swojego profil czy też może zaimplementowanie w portalu WebApi ?

pozdrawiam

0

API może wpłynąć pozytywnie na ilość klientów, bądź ich przywiązanie do aplikacji/portalu. Kwestią kluczową jest tutaj ilu klientów używałoby tego narzędzia.

Z pewnością znasz swoją branżę lepiej niż którykolwiek inny użytkownik forum, więc jedyną osobą która może Tobie pomóc jesteś Ty sam. Sam jesteś w stanie oszacować ile będziesz mieć klientów za rok, dwa, pięć lat, jaki procent użytkowników będzie używać tego API i jak to się przełoży na zyski Twojego przedsięwzięcia. Oszacuj również ile będzie Ciebie kosztować stworzenie tego API. Następnie zestaw oba szacunki ze sobą i już masz odpowiedź. Proponuję zacząć zbieranie danych od wysłania maila do swoich klientów z pytaniem: czy byliby zainteresowani takim API teraz, bądź w przyszłości, czy mają w firmie specjalistę, który im to zintegruje itp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1