strasznie niska prędkość internetu - neostrada

0

Witam
Moi rodzice posiadają internet z neostrady 1Mb/s. Niestety skarżą się cały czas że prędkość nigdy nie jest zadowalająca nawet do przeglądania stron www. Przyjechałem do nich na tydz. i rzeczywiście już powoli nerwy mi siadają. Prędkość jaką "mają w umowie" jest tylko po 1 w nocy i tak mniej-więcej do 6 nad ranem. W dzień w okolicach 13-15 też jest nieźle. Za to na przykład teraz (21:00) po sprawdzeniu na twojeip.wp.pl wyszło 85 kb/s. Przecież to jest kpina. Co powinni zrobić? Zerwać umowę? Dzwonić i ich opierniczać? Przecież wiadomo że w tej błękitnej linii pracują ludzie którzy totalnie nie mają pojęcia o temacie. Każą robić wszystko według wytyczonych im "z góry" schematów.
Proszę o sensowne odpowiedzi.
Pozdrawiam

0

Zerwać umowę możesz, tylko to raczej drogi interes, ale jak lubisz płacić kary, to czemu nie.
Tylko nie rozumiem, po kiego grzyba chcesz dzwonić na błękitną linię? Ja bym raczej zadzwonił na pomoc techniczną Neostrady. No, ale ja to dziwny jestem, zamiast tworzyć problemy wolę je rozwiązywać. Hmm... A może chodziło Ci o niebieską linię?
Czy opierniczać? Pojedź lepiej od razu do Ciechanowa, zaczaj się, spuść im wpierdol i nasyp cukru do baków, co się będziesz patyczkował z gnojami!

0

zmień modulację dsl w ustawieniach rutera

0

@somekind czytaj ze zrozumieniem!

Proszę o sensowne odpowiedzi.

chyba wiadomo że chodziło mi o ten nr 0800102102. Nie wiem jak się to nazywa - nie posiadam neostrady.

@unikalna_nazwa sprawdzałem; ustawione na VC/Mux, więc chyba dobrze.

0

w takim razie zapewne chodzi Ci o G.DMT...
http://img705.imageshack.us/img705/1461/beztytuudyu.png
wszystko chyba dobrze (w sumie nic nie ruszałem).
z resztą na pewno to nie wina routera bo próbowałem na takim starym modemie speed touch (który tp kiedyś wciskała do łączenia się z internetem) też prędkość wyglądała podobnie...

0

W sumie niewiele możesz zrobić. Dzwonić do nich i zawracać dupę, może kiedyś coś tam ruszą jak dobrze trafisz. Internet działa zgodnie z umową, więc nie masz podstaw do jej zerwania. no chyba, że zapłacisz karę.

0

Jak to zgodnie z umową? Umowa była podpisywana chyba ok. rok temu. Czy wtedy jeszcze TP nie GWARANTOWAŁO na umowie 1Mb/s?

0
reven napisał(a)

chyba wiadomo że chodziło mi o ten nr 0800102102. Nie wiem jak się to nazywa - nie posiadam neostrady.

Skąd niby wiadomo? Nic o nim nie napisałeś, a ja nie jestem wróżką. Zanim zaczniesz od kogoś wymagać czytania ze zrozumieniem naucz się wyrażać w sposób precyzyjny.
Zadzwoniłeś tam w ogóle? Jeśli nie, to zrób to i opisz problem. Oni może zrestartują linię, może sprawdzą swój sprzęt, może przyślą technika. Ale na pewno niczego nie zrobią, dopóki ich nie poinformujesz, że coś jest nie tak. No chyba, że Ci nie zależy na ich ofercie, to zrywaj umowę.

Jak to zgodnie z umową? Umowa była podpisywana chyba ok. rok temu. Czy wtedy jeszcze TP nie GWARANTOWAŁO na umowie 1Mb/s?

A kiedykolwiek gwarantowało prędkość? Raczej wszystkie oferty są "do n Mbps".

0

Aktualnie żaden standardowy ISP nie gwarantuje minimalnej prędkości, pewnie można coś takiego wykupić dla profesjonalnych zastosowań, ale tanie to na pewno nie będzie.
Z tego co mi się obiło o uszy to ma się to zmienić. UOKiK coś tam działał w tej sprawie, że ISP będzie musiało zagwarantować, że prędkość podana w umowie będzie tą realną(mniej więcej), ale jak to się potoczyło to nie wiem.

0

W umowie masz na gwarancje na połaczenie tój komputer infrastruktura TPSA. TPSA nie odpowiada za prędkość z serwerem końcowym, bo nie może. Co jeśli serwer jest Timbuktu i masz słaby transfer?
A niektóre usługi w Polsce właśnie działają jakby były w Timbuktu z powodu przeciążenia. Skutek jest taki, że umowa jest w zasadzie nie do podważenia.

Pytanie nr 2, używasz WiFi? Jeśli tak to bardzo często problemem jest właśnie WiFi. Zbyt duża popularność tych urządzeń powoduje, że w blokach jet ich za dużo, wzajemnie się zakłócają i jakość ich działania drastycznie spada.
Rozwiązanie 1: pogrzebać w ustawieniach i spróbować ustawić inny kanał nadawania (automatyczne dobieranie kanału skutkuje często problemami z połączeniem).
Rozwiązanie 2: zainwestować w lepsze WiFi - routery noname są do d..py szczególnie, gdy "walczą" o pasmo z konkurencją.
Rozwiązanie 3: skorzystać ze standardu n. Jest jeszcze mało popularny, może działać na innych częstotliwościach (innych niż g), więc całe pasmo będzie dla ciebie.
Rozwiązanie 4: kabelek.

0

TP akurat jest na tyle miłe, że gwarantuje ci dokładnie tą prędkość jaką wykupiłeś. Ale tylko na odcinku do DSLAMu... DSLAM po prostu synchronizuje się na danej konkretnej, przypisanej do tego użytkownika prędkości. Jeżeli nie może osiągnąć tej prędkości, nie dojdzie do synchronizacji - linia jest za słaba i wnosisz o downgrade (ale raczej jest to sprawdzane przed instalacją, więc nie oferuje się klientom prędkości, których nie mogą osiągnąć).

Rzadko kiedy zdarza się, że z powodu jakiegoś błędu do użytkownika jest przypisana inna prędkość, niż obiecana na umowie. Łatwo to sprawdzić, bo przy połączeniu (modemem) pojawia się dymek, informujący cię, z jaką prędkością się połączyłeś. (Choć miałam raz przypadek, że ziomowi pokazywała się dobra prędkość, podczas gdy w systemie widziałam go z inną - jakieś jajca straszne, wyjaśniane było w BOKu).

TP nie ma technicznie możliwości zagwarantowania ci jakiejś prędkości od końca do końca, bo nie odpowiadają oni np. za przeciążenie serwerów WP. Jeżeli w ogóle łączysz się z Internetem, to znaczy, że łączysz się na takiej prędkości jak trzeba. Oczywiście nie zaszkodzi zadzwonić na infolinię i poprosić o sprawdzenie czy wszystko jest ok, możesz też poprosić o reset portu. Prawdopodobnie jednak nic ci to nie da, a wina nie leży po stronie TP, więc nie masz co na nich psioczyć.

0

@MarekR22 przy bezpośrednim wpinaniu się w router prędkość się nie zmienia. Poza tym jest to dom jednorodzinny więc konfliktu z innymi sieciami wifi raczej nie ma.
@aurel rozumiem jakby tego 1Mb/s nigdy nie było, ale jakiś rok temu wszystko działało tak jak należy. Możliwe że jest tak jak mówisz że to przez jakieś przeciążenia. W ostatnich latach strasznie dużo ludzi się tu po przeprowadzało i możliwe że centrala nie wytrzymuje obciążenia.

Zadzwonię do nich i potem napiszę co mi poradzili. ;)

0

Połącz się modemem, który dostałeś od tepsy, bez żadnych routerów ani wifi. Jeśli nadal będzie słabo, wal do nich.

0

W neostradzie miałem wykupiłem 6 Mb/s a było 5 Mb/s a teraz wykupiłem 10 Mb/s i mam 7 Mb/s . Oszukują jak się reklamują.

0

@up w umowie zapewne jest napisane prędkość DO 6 Mb/s i DO 10Mb/s

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1