Internetia - brak faktury

Odpowiedz Nowy wątek
2011-08-30 10:21
0

Witam,

No już normalnie kurwica mnie strzela. Zamówiłem internet w internetii. Wszystko ok, podłączyli, działa. Ale problem jest z fakturą. Po zalogowaniu się do ich e-bok zamiast faktury widzę tylko saldo -27 zł (czyli tyle do zapłaty) a faktury do pobrania/obejrzenia nie ma. Zamiast nie jest komunikat: wystąpił problem techniczny, prosimy o kontakt z infolinią.

Zadzwoniłem na infolinię a tam oczywiście mnie spławiają - raz zresetowali hasło, drugi raz naściemniali że robią jakieś zgłoszenie w celu naprawy błędu technicznego, a faktury jak nie było tak nie ma - gdy dzwonię na infolinię to za każdym razem resetują moje hasło dostępu do e-bok albo "tworzą zgłoszenie" i tak w kółko, oczywiście kolejny konsultant nic nie wie o "zgłoszeniu" utworzonym przez poprzedniego. Pocztą faktury papierowej nie dostaję.

Co radzicie mi robić? Czy nie dostarczenie faktury jest podstawą do zerwania umowy? W regulaminie nie ma nic na temat faktury, jest tylko mowa o "rachunku" ale operator "może wystawiać rachunek rzadziej niż co miesiąc" i to jest zgodne z regulaminem. Oczywiście muszę płacić abonament nawet gdy nie mam faktury? Jak to wygląda? Regulamin tego nie precyzuje w żaden sposób.

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 11:31
0

Może postrasz ich skarbówką ;)

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 13:26
0

Generalnie chodzi o to czy muszę płacić gdy nie ma faktury. Gdy pytam na infolinii, to twierdzą że podyktują mi wszystkie wymagane do płacenia dane. Tylko, do cholery - CHCĘ MIEĆ FAKTURĘ!

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 13:28
0

W regulaminie nie ma nic na temat faktury, jest tylko mowa o "rachunku" ale operator "może wystawiać rachunek rzadziej niż co miesiąc" i to jest zgodne z regulaminem. Oczywiście muszę płacić abonament nawet gdy nie mam faktury? Jak to wygląda? Regulamin tego nie precyzuje w żaden sposób.

Musisz płacić abonament, ponieważ wynika on z umowy, a nie z faktury. ALE termin zapłaty to (zazwyczaj) 2 tygodnie od otrzymania faktury :)
A ich i tak będzie to nic nie obchodzić, nie będziesz płacić - odetną Internet.

Postrasz ich skarbówką. Złóż pisemną prośbę o wydanie faktur, wyślij listem poleconym - na wszystkie twoje telefony oni sobie będą dmuchać, żaden konsultant z infolinii przecież się nie przejmie sytuacją czy coś.
Ano i zdaje się, że trzeba wyrazić zgodę na to, by faktury nie były dostarczane w formie papierowej tylko elektronicznej. Wycofaj swoją zgodę.

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 13:39
0

Postrasz ich skarbówką

A konkretnie?

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 14:27
0

Zgodnie z art. 62 § 1 Kodeksu karnego skarbowego, „kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych”.

Ale najpierw musisz mieć dowód (najlepiej pismo po prostu z dowodem nadania) na to, że żądałeś wydania faktury.

edit:
Jeszcze dodam, bo może się przyda (ale uwaga, artykuł z 2006 roku, nie ręczę za aktualność):

Jeżeli żądanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Zwróć uwagę, że jeżeli jesteś osobą fizyczną (w sensie - nie firmą), to usługodawca w ogóle nie ma obowiązku wystawienia faktury, chyba że tego zażądasz. A żądanie na telefon się nie liczy.

edytowany 2x, ostatnio: aurel, 2011-08-30 14:35

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 14:37
0

Ok więc wyślę żądanie pisemnie i będzie podkładka. Bo mają tam taki burdel że mnie to ostro wk... zaczyna. Ale jednak, w umowie jest zaznaczone że chcę otrzymywać fakturę.

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 18:39
ŁF
0

na infolinii Cię spławiają, bo mają premie za pozbycie się interesanta w czasie krótszym niż okolice trzech minut.


Pozostało 580 znaków

2011-09-05 12:43
MiL
0

Poczytaj o telewizji N, tam od pół roku nie wystawiali faktur wszystkim swoim klientom.

Pozostało 580 znaków

2011-09-05 14:44
0

No na koniec zeszłego tygodnia w końcu naprawili błąd... w końcu, a płatne do 7 września.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0