trygonometria - trudne zadanie

0

Wiem, że to zadanie było już wcześniej rozwiązane, ale nie umiem zrozumieć tego sposobu. Czy mógłby ktoś rozwiązać go innym?
**
Czy łuk zaznaczony na rysunku ma większą długość niż odcinek AB ?**

0

Użyj linijki [rotfl]

0

(PI*r)/3 - długość łuku

2r*sqrt(3)/3 - odcinek AB

Dorównaj sobię, mam nadzieję, że nie popełniłem błędu. Swoją drogą to zadanie gimnazjalne.

EDYTA :

Zakładając , że prosta przechodząca przez A i B jest styczną do okręgu.

0

Dzięki za pomoc, ale dalej tego nie rozumiem... może opisałbyś każdą czynność po kolei? o co chodzi z tym sqrt? I zadanie wcale nie jest na poziomie gimnazjum :p

0

http://4programmers.net/Forum/Off-Topic/167677-Trygonometria_-_zadanie
sqrt to square root czyli pierwiastek kwadratowy
Nie rozumiem po co takie dublowanie tematów. Jeśli nie rozumiesz podanych tam rozwiązań to współczuję. A zadanie jest na poziomie gimnazjum...

0

Siódma - ósma klasa szkoły podstawowej, więc w zasadzie poziom gimnazjum (o ile w przypadku gimnazjów można mówić w ogóle o czymś takim jak "poziom").
sqrt to square root, czyli pierwiastek kwadratowy.

Kąt wpisany ma miarę dwa razy mniejszą niż kąt środkowy oparty na tym samym łuku. Tutaj wpisany ma 30 stopni, zatem środkowy ma ich 60 (inaczej PI/3). Wzór na długość łuku to d = kąt * promień, w tym przypadku zatem (PI / 3) * r.
Stosunek odcinka AB do 2r=tg 30 (widać tam chyba trójkąt prostokątny?). Zatem AB=tg 30 * 2r = sqrt(3)/3 * 2r.

0

O ile prawdą jest że teraz w gimnazjum nie mówi się już chyba o funkcja trygonometrycznych, o tyle faktem jest że mówi się o związkach między długościami boków w trójkątach 30/60/90 a z takim mamy tutaj do czynienia ;]

0

Jak jeszcze byłem w gimnazjum a to już dawno dawno temu ,to uczyli mnie trygonometrii, tak czy siak jej tutaj nie potrzeba. Mamy trójkąt równoboczny wyznaczony, przez ramiona kąta środkowego rozpiętego na owym łuku i cięciwę przechodzącą na raz przez okrąg i ramiona kąta w jednym punkcie, między nimi. Wiemy jaki długi jest łuk. Zarazem cięciwa ta jet wysokością drugiego trójkąta równobocznego o boku AB. Mamy długość łuku , a obliczyć długość AB z wysokości to poziom niżej - podstawówka, tzn. mnie tego uczyli w 5 klasie lub 6 ale chyba w 5. Potem wystarczy dorównać co jest większe i gotowe. Myślę, że z takim opisem to i tresowana małpa by to zrobiła ;p Pzdr.

0

Widocznie nasze liceum nie jest na tak wysokim poziomie jak przeciętne gimnazjum. Ale zdawalność matur to u nas 100 %. Ja nie tresowana małpa żeby umieć to zrobić. Pierwszy raz miałam do czynienia z czymś takim jak sqrt, ale od dzisiaj będzie mi się to śnić po nocach ;P
. Mimo wszystko dziękuję za pomoc.

0

Proszę, bardzo i polecam się na przyszłość, jednak nie mów, że uważasz maturę, za jakikolwiek wyznacznik. Matura w ostatnich latach jest poniżej poziomu przyzwoitości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1