Przydatnośc pisanych programów.

0

Witam, programuje sobie od pewnego czasu ale zastanawia mnie jedna rzecz.
Z czego może wynikać mała/nikła przydatność programów które staram sie pisać? Czy może to wynikać z niesprecyzowania kierunku w moim kodzeniu? tzn. nie określiłem czy najbardziej kręci mnie pisanie aplikacji bazodanowych, narzędziowych, sieciowych...
Czy moze wynikać to z braku wyobraźni a może z braku wiedzy? Zazdroszcze niektórym takiego podejscia do pisania programu: mam pomysł na program i zaczynam projektować, implementować, dokształcać sie jesli jest taka potrzeba.
Moje pomysły nie wynikają z potrzeby na jakis program ale z tego że umiem troche i chce sie sprawdzić/przecwiczyć co nieco.
Czy daleko można zajść z takim podejściem... ?? :|

0

A jaki jest objaw nieprzydatności Twoich programów? Ogółem trochę mętnie to wszystko opisałeś. Może zarzuć jakimś programem wtedy będzie jasne.

0

z takim podejściem możesz dojść gdzieś na pewno - przynajmniej ćwiczysz, sprawdzasz to, co umiesz, jak napisałeś. na "przydatność" (cokolwie to dla ciebie znaczy) masz czas. specjalizacja jest z jednej strony dobra, z drugiej zła - z wyborem "specjalizacji" warto trochę poczekać, zyskać ogólne rozeznanie.

0

Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej to mieć coś konkretnego do zrobienia bo jeśli nie masz takiego projektu to często OMIJA się problemy żeby ich nie tłuc za długo ;-P. Ja też do pewnego czasu robiłem jakieś pierdoły, głównie pomagające w szkole - zawsze to coś konkretnego :d . W końcu rzuciłem się na zrobienie sporego systemu do zarządzania flotą i przy tym najwięcej się nauczyłem. Robiąc duży projekt zaczynasz doceniać optymalizację, dobieranie odpowiednich typów zmiennych, zalety obiektowości.... Dlatego moją radą jest, żebyś wymyślił sobie coś dużego i powiązanego z zainteresowaniami itp. [browar]

0

hej.

wg mnie male programiki sa dobre jesli chodzi o poznanie danego zagadnienia.
jednak grubsze, konkretne projekty sa ciekawsze i jest szansa że zostaną ukończone.

proponuje wymienić się pomysłami na takie dobre i ciekawe projekty, dzięki którym można się czegoś ciekawego poczyć.

jak sądzicie?

pozdro,
gregory

0

Jak to z czego, po prostu piszesz nieprzydatne programy :] Ja sobie pomyślałem, że sobie quake'a napisze :S to najpierw napisałem edytor modeli, reszta sama przyszla...

0

@Komorkowy_dzony:

prosze jaki projekt. to pochwal się czymś.....

  • jak ci wyszło?
  • jakiś screeshot?

pozdro!

0

Zgadzam się że małe jest piękne i najlepsze na początek ;). Ale duże projekty dużo dają o ile się ma już jakieś pojęcie....

0

No dzony czekamy... [rotfl]

0

@Komorkowy_dzony: czekamy..czekamy......

A Wy jakie robiliście najciekawsze projekty?

Ja np. zrobiłem kiedyś prosty program graficzny do biorytmów (Borland Builder C++ 6.0).

Ale myśle, że wykonanie dobrego systemu do zarządzania jakaś bazą danych np. wypożyczalnia wideo byłoby dobrym projektem do nauki.
Mam na myśli realną baze danych: MySQL czy MSSQL itp.

Pozdro!

0

Najciekawszy i najambitneijszy to był program do rysowania schematów i testowania algorytmów. Niestety projekt był trochę zbyt ambitny - napisałem część języka skryptowego a potem przyszły studia i na nic nie było czasu więc projekt upadł. Może kiedyś do niego powróce, na razie mam zamiar napisać coś mniej pracochłonnego.

0

no dzony daj screena, cała polska patrzy

hmm, ja w sumie nigdy nie zrobiłem żadnego ambitnego programu :|
chyba najambitniejszy projekt to jakiś przydupiony program na konkurs informatyczny z którego wcale nie jestem dumny bo mi zabrakło czasu (no miałem na wykonanie 8 miesięcy a 90% programu zrobiłem w ostatnie 2 tygodnie ...)
za to na początku jak zaczynałem programować to miałem tysiące pomysłów na malutkie proste programy, potem nadszedł okres że pomysły się skończyły i chciałem a nie miałem co a teraz znowu mam kilka dobrych pomysłów a czasu na minusie ... w sumie nigdy nie dokończyłem jeszcze żadnego programu - no parę z tych "malutkich" programów miałyby zadatki na ambitny, duży projekt gdybym ich nie porzucił

0

Mi by się przydał jakiś bat nad głową, typu groźba lacza na zaliczenie albo wqrwiony szef to bym na pewno kończył projekty [diabel] Tak to za długo dziobie nad jednym kawałkiem kodu, chcę żeby wszystko było idealnie a potem nagle się okazuje, że w cholere czasu minęło a ja aż tak dużo nie napisałem. Ehh ten perfekcjonizm... No nic projekty zaczną się w przyszłym semestrze to mnie powinno trochę bardziej zmotywować. ;-P

0

Yyyy a co ja niby jestem ze co minute sprawdzam kto co napisze na forum ? ;x

Screeny i filmik z silnika: Gry 3D - dynamiczne światła, OpenGL

A tutaj edytor :S (w różnych wersjach)

http://img249.imageshack.us/img249/6199/mp5ro3.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/8068/pargansb5.gif
http://img249.imageshack.us/img249/9955/rozkminaeloie1.jpg

Swoja droga zrobilem wlasnie przed chwila poprawnie rysowane tekstury z kanalem alpha troche bylo roboty i dupa mnie boli:
ALE tam nie ma nic szczególnego (a niekiedy zwalnia bo to jest rysowana cala scena, nie ma testu widocznosci itp.) :0 lepsze jest
xDDDDDDDDDD

0

@Komorkowy_dzony:
niezly projekt, szacuneczek!

nie sadzilem ze z delphi mozna takie cosik wykonac.

powodzeniea w dalszych bojach i daj znac jak skonczysz to chetnie pogram:)

0

Komorkowy_dzony:

Nie znam się na grafice, nie wiem jak dużo jest gotowych narzędzi pomagających, a ile kodu trzeba tworzyć samemu. W każdym razie - na mnie to robi kolosalne wrażenie - chciałbym kiedyś napisać sobie coś podobnego.

Czytałem jednak kilka Twoich wcześniejszych postów... i w mojej opinii nie jesteś w stanie napisać takiego czegoś. Po prostu nie wierzę. Może się mylę - może nie jest to nawet tak trudne. Albo po prostu Ty rzeczywiście masz talent. Poza tym wisi Ci raczej czy Ci wierzę, czy nie :)

W każdym razie jeśli to Twoja gierka, to pełen szacun. Kawał dobrej roboty i oby szło Ci jeszcze lepiej. Słyszałem o grach w delphi, ale widziałem tylko te tworzone przez całe teamy programistów. Skąd bierzesz wszelkie informacje, poradniki? Może jakieś dobre forum? Chętnie bym się w tym spróbował :)

0

@zły człowiek:
nie niezle zes napisal.
zasiales ziarno.

@Komorkowy_dzony:
bedziesz ripostowal?

co to informacji, zrodel kolego Komorkowy_dzony to chetnie sam poznam jak wyrosl z Ciebie takie asior.

czekamy.......

0

Wiekszosc pomyslow przyszla do glowy z nikad po prostu sie zyje i nagle przychodzi jakis pomysl do glowy ale ogolnie fenoment polega na:

BLANTS! BEERS! & BITCHES!

A i nie wisi mi czy wierzysz w to czy napisze czy nie, bo ja to napisze, a niedowiarkow rzucam w kat bo nie lubie jak ktos zaniza poziom :/ I co to jest riposta? xDDDDDDDDDDDDDDDDDD

i nie lizcie mi d**y :/ I niby co to ma znaczyc "W każdym razie jeśli to Twoja gierka" FFS :0 przeciez gierka sie nazywa Return FuR marihuana judenstein :/

0

377466 (środek) - załamka
377548 - załamka 2
377459 - no całkiem fajnie - widać że ten post pisałeś przed fenomentem
naprawdę (mi przynajmniej) trudno było w to uwierzyć, zwłaszcza po topicach 374723 i 368942 ale zgłębiając przez pół godziny tajniki fenomenu (nie tego który opisałeś) to mi wyszło że jak najbardziej jesteś w stanie napisać coś takiego ale jakość kodu będzie troche nie tego

Komorkowy_dzony napisał(a)

i nie lizcie mi d**y :/

:-P <lizulizu> <je korniszony="korniszony"> <przeszkadzacz> <jestem z="z" glupkiem="glupkiem"> user image<patrz avatar="avatar">

no to teraz nie pozostało mi nic innego jak iść do sklepu kupić wyderOS

0

Ciekawe co będzie jak przyjdzie napisać algorytm grafowy hihi... A jak masz zamiar pisać AI to na pewno przyjdzie.

0

no to się narobiło.

@Komorkowy_dzony:
co tak sie bulwersujesz? wrzuc na luz to bedzie gitara.

0

Wybacz komórkowy ale naprawdę trudno mi uwierzyć że gra tej jakości jest napisana "od tak" przez jednego człowieka; człowieka który już parę razy na forum pokazał co potrafi (np. programowanie obiektowe:>) i nie wie co to jest riposta :P

Przecież takie rzeczy robiły jeszcze parę lat temu najlepsze zespoły programistów za grube $$$

Myślę, że gdzieś jest haczyk.. powiedzmy, że kod jest twój, a modele, mapy, tekstury, narzędzia? Czy to nie jest przypadkiem coś w rodzaju "tutoriala" czy "dema" OpenGL do którego coś tam dołożyłeś od siebie?

0

A ja wiem czy jest się tak czym podniecać? W końcu grafika nie jest jakaś super, nie ma żadnej AI, nie ma testowania kolizji, nie słyszałem żeby była obsługa muzyki. Napisać silnik, którego jedynym zadaniem jest wyświetlanie kilkudziesięciu modeli i ruszanie kamerą nie jest czymś nad czym musi ślęczeć cały zestaw programistów za $$$. Dodam, że widziałem dużo lepsze prezentację robione przez pojedyńcze osoby. Ja tam wierzę, dzonemu że sam to napsał, plus dla niego że potrafii ale nie jest to coś nad czym można się wielce zachwycać.

0
Kooba napisał(a)

Przecież takie rzeczy robiły jeszcze parę lat temu najlepsze zespoły programistów za grube $$$

Tylko zauważ, że jakiś czas temu (choćby pierwszy Quake był w ten sposób napisany) prace nad grą zaczynały się od napisania własnego renderera, bo wszelkie 'dajrekt iksy' i inne 'ołpen dżiele' były co najwyżej dopiero w planach ;)

Również uważam, że nie ma się co podniecać. Tj. piszę to z perspektywy potencjalnego odbiorcy czegokolwiek, co miałoby chodzić na tym silniku a nie z punktu widzenia programisty. Jako ten ostatni to szczerze podziwiam bo mimo że również pracuję nad podobnym projektem, to jeszcze nie udało mi się zmajstrować niczego, czym bym się mógł kumplom pochwalić ;)

0

Modele w sumie to model drzewa jest z Wolfensteina co dalej tekstury tez, mapy moje + torche wzialem budynkow z jednej mapy z wolfa, kolizji nie ma bo nie wiem jeszcze jak dobrze (programowo) podzielic przestrzen, AI przeciwników zalezy jak kto pisze

Btw czemu jakosc kodu ma byc zla?

I dodatkowo to nie jest wersja finalna tylko taka co sobie robie filmiki na zryciu :S

Jak silnik jest od podstaw moj, bez zadnych jakis tam nie wiem :0 Zaczynalo sie od interpretowania
kodu BGLCMD (Basic GL Commands)
pozniej pisalo sie takie projekty (w edytorze 3d) i sie studiowalo OpenGL jak to dziala, pozniej przyszedl czas na cos szybszego czyli zapsiywanie modeli (sceny) do jednego pliku zeby przyspieszyc renderowanie no i takie tam bzdury, swoja droga to nie zdajecie sobie sprawy co ten silnik juz umie, czego jeszcze nie napisali i w zadnej chyba grze jeszcze nie ma i to co jest w planach tylko podzielic ta przestrzen trzeba :]

Myślę, że gdzieś jest haczyk.. powiedzmy, że kod jest twój, a modele, mapy, tekstury, narzędzia? Czy to nie jest przypadkiem coś w rodzaju "tutoriala" czy "dema" OpenGL do którego coś tam dołożyłeś od siebie?

Narzędzia jakie mam to GTK Radiant do tworzenia map, q3map do kompilacji do bsp i moj edytor grafiki do przerobienia tego na swoj własny format pliku modelu. Gdzie niby jest taki tutorial, do ktorego cos dokładam?

Ciekawe co będzie jak przyjdzie napisać algorytm grafowy hihi... A jak masz zamiar pisać AI to na pewno przyjdzie.
WTF?????? Mamy sobie Klase tprzeciwnik, soti przed brama (to jest straznik) chodzi sobie po jakiejs tam wytyczonej trasie. Ma swoj PVS gdzie testuje sie widocznosc najlepiej za pomoca Z bufora chyba ze wymysli sie inny sposob) no i co jak widzi nas (gracza) to zaczyna robic X okreslonych rzeczy i zaczyna strzelac, gdzie ma strzelac to on widzi, teraz np. chce przeladowac bron i sie schowac, to teraz mozna tak: ustalamy za czym AI moze sie schowac (tworzymy tzw kryjowki) no ale co tam jeszcze jest wiecej bledow ktore wyskocza bo co zrobic jak dobije do sciany to przeciez nie cofnie sie i nie skreci w inna strone eee tam takie gadanie zalezy co chcemy i jak chcemy zeby sie AI zachowywalo.

A co to bedzie nikt nie wie :0 ale cos na bank...

0

chodzi sobie po jakiejs tam wytyczonej trasie

Jak czytam taki tekst to zaczynam wątpić czy Ty to na pewno napisałeś. I jak ustalisz tą trasę? Losowo? Może będzie się odbijał od ściany do ściany jak piłeczka? [rotfl]
A jeżeli będziesz chciał, żeby było trochę bardziej realistyczne tak, że przeciwnik odnajdzie bohatera nawet gdy ten ucieknie na drugie piętro jakiegoś budynku to algorytmy grafowe są nieuniknione.

Zaprogramowanie średniej jakości grafiki w grze to tak naprawdę najmniejszy problem - 3/4 roboty odwala GL. Przejrzyj sobie takie książki jak "perełki programowania gier" - grafika tam zajmuje marginalne miejsce. Najwięcej jest o specjalnych technikach programistyczne (które służą właśnie utrzymanie kodu jak obiektowe wzorce projektowe), AI, matematyka, fizyka przeydatna w grach.

0

Wątek i wpisy - żenada... ROTFL

0

dam se rade, jak zwykle wy sie znacie ja niby nie ok zobaczymy

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1