Tale written in bytes (gra platformowa)

1

Cześć Wam 👋🏻
Byłbym wdzięczny za opinie na temat gry platformowej, którą stworzyłem. Nie celowałem w arcydzieło. Chciałem, aby gra była prosta i sprawiała frajdę. Zależy mi na opiniach jak jest odbierana przez potencjalnych graczy. Nie szukam pomysłów na rozbudowanie czy opinii na temat kodu źródłowego. Chyba, że ktoś jest bardzo zainteresowany źródłem, to mogę rozważyć podzieleniem się kodem.

Strona projektu:
https://haker.info/laboratorium/games/n/1

Zarys fabuły

Cześć. Jestem "at" (@) kodowany jako liczba 64. Ludzie myślą, że jesteśmy zwykłymi bajtami. Możecie nas widzieć i kontrolować za pomocą energii elektrycznej. Nie protestujemy - chcemy pomagać ludziom. Nie myślcie jednak, że giniemy po odłączeniu zasilania. My po prostu przenosimy się z pamięci operacyjnej na dysk twardy, gdzie kontynuujemy swoje życie. Nasz gatunek nazywa się ASCIIZ. Istnieje 128 rodzajów cybernetycznych stworzeń. Jednak szaleni naukowcy zaczęli igrać z genetyką i stworzyli masę dziwnych stworzeń nazywanych UNICODEZ. Chcę opowiedzieć Ci historię. Będzie ona interaktywna, gdyż jest zakodowana jako program komputerowy. Witaj w Opowieści zapisanej w bajtach (Tale written in bytes).

Pobierz grę

Grę można pobrać z witryny Microsoft:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NWN5RVTZRJS

Wideo z gry (trailer)

1

Niezła gra na początek...
Pomysł niezły, koncepcja graficzna też, tylko trzeba to lepiej zrealizować ;)

  1. To jest na telefony? (sterowanie na ekranie na to wskazuje...)
    Platformówki się nie nadają na telefon. Owszem, twórcy je robią i niektóre z nich cieszą się dużą popularnością, ale duża ilość kontrolek na ekranie dotykowym w dynamicznej grze nie daje komfortowej rozgrywki. Zobacz:

Oczywiście można wymagać od graczy podłączenia kontrolera/klawiatury, ale ilość graczy używających swoich telefonów w ten sposób drastycznie ogranicza grono odbiorców.

  1. Jakość wykonania niestety pozostawia wiele do życzenia. Robisz zbyt dużą grę na początek. Powinieneś najpierw zrobić minimalną wersję gry. Jedna postać, jeden wróg, jeden malutki level. Potem dopracowywać to wszystko tak długo, aż będzie na zadowalającym poziomie i dorobić resztę w tym samym spójnym stylu - obecnie styl jest bardzo rozbieżny, niektóre elementy bardzo szczegółowe (duże zagęszczenie pikseli o różnych kolorach), inne znacznie mniej, z jednej strony @ bardzo kanciaste, a napisy wygładzone, zaokrąglone itp.
    Obecnie nie ważne, czy gra ma 5, czy 100 leveli... To nie zwiększy jej grywalności. Jeśli pierwszy level nie będzie zachęcał gracza do dalszej gry, to ten nigdy nie zobaczy reszty.
    Może spróbuj zrobić prostszą grafikę, zobacz ile tutaj koleś wycisnął z kilku kolorów:
2

Sporo zostało już powiedziane, więc tylko jedną rzecz na szybko dorzucę. Mam wrażenie, że grawitacja w tej grze działa dość dziwnie — skok jest dynamiczny, postać szybko się wznosi, ale opada tak jakby akcja działa się na księżycu. To mi się od razu rzuciło w oczy, bo pamiętam, jak programowałem swojego Deep Platformera i jak w nim wyglądała grawitacja. U Ciebie po prostu brakuje dynamizmu/realizmu grawitacji.

1

Wzór do naśladowania - platformówka, która spodobała się wielu. Wpisz w google hasło "ICY TOWER"
Jest także ICY Tower 2 w Apple Store i podobno Icy Tower 2 na Androida

3

@pstmax: do tego gameplayu Icy Tower w ogóle nie pasuje :P

Już prędzej Metal Slug.

2

Dziękuję za opinie i komentarze! Co mnie natchnęło na krwawą grę platformową 2D? Otóż przypomniała mi się gra o nazwie Cartman's Authoritah http://www.megaderek.com/southpark/. Grafika niby bazgroły, ale ile miałem frajdy z tej gry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1