Ocena aplikacji - TopMMA

0

cześć,

Męczyłem sobie ostatnio aplikację która ma za zadanie pobierać dane top 10 zawodników MMA ze strony sherdog, podzielonych na kategorie wagowe. Ma to służyć jako baza danych dla użytkowników którzy będą mogli sobie po rejestracji dodać ich do listy ulubionych i później wysłać na maila. Wszystko pięknie, ładnie działa jak chciałem ale w międzyczasie czytałem osobno o wzorcach, zasadach czystego kodu i innych 'dodatków' które mają mi ułatwić w przyszłości ( Java. Efektywne programowanie ) i po tym uważam, że mimo że coś działa to u mnie nie wygląda to estetycznie i ciężko się na pierwszy rzut oka połapać jak ktoś tego projektu nie męczył w wolnych chwilach od 3 miesięcy. Np. mam klasę AddingToFavoritesService.java - w konstruktorze jest masa obiektów ALE cały zamysł tego projektu polega na tym aby był podział na kategorie wagowe i przy okazji id zawodnika było jego rankingiem i przez to można operować sobie łatwo na tych danych CHOCIAŻ przecież te klasy wyglądają praktycznie 1:1 a tak być chyba nie może? Chyba nie może? :|
Zatem jeżeli chodzi o poradę co do tego projektu to:

-podział na pakiety, nie jestem do końca przekonany czy tak to ma wyglądać chodź wygląda 'wygodnie'
-zbyt dużo klas w konstruktorach ( zamiast tego factory method ? )
-da się sensowniej podzielić te kategorie wagowe?

Aaa, i testów jeszcze w tym projekcie specjalnie nie pisałem / readme.md jeszcze nie istnieje :)
github

Pozdrawiam!

0
  1. Trochę ubogie readme (no ale chociaż jest :D )
  2. Brak testów
  3. Masz kilka klas które robią praktycznie to samo: XweightService.java
    Imo niech kategoria wagowa będzie po prostu atrybutem obiektu.
    4.Repository może zwracać Optional ;)
0

Pomyśl nad użyciem dyskryminatora, zamiast tworzyć tyle tabel. Nie scrapowalem nigdy stronek ale może da rady uniknąć powtarzającego się kodu w tych klasach gdzie wyciągasz dane? :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1