Moja gra na androida - Too Many Ways

8

logo.png
Wielu z was polubiło mój wpis na mikroblogu ( Miałem się tutaj pochwalić g... ) a więc dlatego też postanowiłem stworzyć ten temat.
Jeśli ktoś posiada Facebooka, to byłoby mi miło jak polubi FP - https://www.facebook.com/TMWGame :D

Jeszcze raz opiszę grę, ponieważ pewnie nie każdy czytał wpis. A więc, TMW to gra na telefony. W grze są różne mapy, aktualnie 6.
wp.png

Na mapie jeździsz i rozwalasz wszystko a ludzie/zwierzęta (zależy co na tej mapie jest) próbują cię powstrzymać i rozwalić twoją brykę :D. Za zdobyte z rozwalania monety ulepszasz auto, kupujesz nowe. Dodatkowe każde auto ma swoje statystyki.

carInfos.jpg

Gra posiada generator terenu. Można zdefiniować jego seed oraz wielkość. Z nim był spory problem, ponieważ nie mogłem wykorzystać terenu dostarczanego przez Unity. Wygładza on krawędzie (a gra jest Low Poly) a więc stworzyłem własny teren oparty na meshu, który jest generowany z Perlin noise. Teraz pozostaje tylko wygenerować obiekty na tej mapie. Najpewniej także wykorzystam do tego jakiś szum, ponieważ chcę aby seed definiował całą mapę i żeby gracze mogli się nimi wymieniać.
lG.jpg

1

Pierwsze wrażenie OK, ale jeśli chcesz prawdziwą recenzję, to albo daj możliwość uruchomienia tego u siebie, albo wrzuć źródła. Bo póki co to możemy jedynie oceniać na podstawie kilku fotek, a to trochę mało :P

No i jeszcze jedna rzecz. Wprawdzie przy ocenie nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, ale zastanawiam się (i pewnie też wiele z osób, które będą ten wątek oglądać) po co tak właściwie to piszesz? Czy w ramach samorozwoju, żeby się czegoś nauczyć, nabyć wprawy i mieć jakiś mocny element w CV, czy może liczysz, że gra odniesie jakiś sukces, trochę kasy z jej powodu wpadnie. Podziel się z nami swoją motywacją :P

1
cerrato napisał(a):

No i jeszcze jedna rzecz. Wprawdzie przy ocenie nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, ale zastanawiam się (i pewnie też wiele z osób, które będą ten wątek oglądać) po co tak właściwie to piszesz? Czy w ramach samorozwoju, żeby się czegoś nauczyć, nabyć wprawy i mieć jakiś mocny element w CV, czy może liczysz, że gra odniesie jakiś sukces, trochę kasy z jej powodu wpadnie. Podziel się z nami swoją motywacją :P

Raczej jako element do CV, robiąc zlecenia ciężko o coś fajnego, czym można byłoby się pochwalić. A jako że gry tworzę od kilku lat to postanowiłem, że w końcu stworzę coś sensownego. Dodatkowo kilka tysięcy osób jest chętnych do zagrania a więc możliwe, że chociaż odniesie mały sukces :D

1

Wrzuc krotki gameplay. Bo inaczej ludzie to potraktuja jak wyswietlanie assetow w Unity :)

0

Nie ma jeszcze czego nagrywać. Ewentualnie mogę wrzucić jak się jeździ :D

0

No nawet samo jeżdżenie, przesuwanie się planszy, cokolwiek się ruszającego będzie lepsze, niż gołe fotki.
Możesz też dać film pokazujący jak się chodzi po menu, wybiera planszę itp. Wszystko, co pokaże, że jest to realna gra/animacja, a nie kilka wyświetlanych po sobie obrazków :P

1
MasterOf napisał(a):

Dodatkowo kilka tysięcy osób jest chętnych do zagrania

Skąd masz te liczby?

4
Spine napisał(a):

Skąd masz te liczby?

No przecież na dole strony ”pisze”. ;)

chętni.png

1

Hahaha, nie :D Na samym FP są prawie 2 tysiące oraz dodatkowo mam znajomego, który zareklamuje grę na swoim kanale :) (600tys subskrybcji, nagrywał już filmik z mojej poprzedniej gry, jak ktoś nie wierzy to mogę podrzucić linka )

Edit: Oczywiście liczę na to, że niektórzy z was także zagrają. Dobra opinia od was będzie dla mnie wiele znaczyć

Edit2: Filmik:
received_328176031130454.webm

0

Ilość ludzi na FP niestety można podzielić przez całkiem dużą liczbę.. Do wielu z nich nawet nie dotrą Twoje posty. Chyba, że zapłacisz facebookowi.

Wielu twórców postuje na prywatnych profilach, bo takie informacje mają chociaż jakichś odbiorców :)

0

Filmik zacny ;) Aczkolwiek widać, że gra jeszcze w pełni dopracowana nie jest ;)

Pytanko - czy będzie można zmieniać ustawienie/kąt kamery? Bo na tym filmie jak dla mnie była za bardzo z góry, wolałbym ją opuścić i trochę więcej widzieć tyłu autka, a nie głównie dach.

0
Spine napisał(a):

Ilość ludzi na FP niestety można podzielić przez całkiem dużą liczbę.. Do wielu z nich nawet nie dotrą Twoje posty. Chyba, że zapłacisz facebookowi.

Wielu twórców postuje na prywatnych profilach, bo takie informacje mają chociaż jakichś odbiorców :)

Nie zgodzę się z tym. Akurat posty na FP potrafią mieć ogromne zasięgi organiczne. Posty na moim FP mają od 1000-10 000 odbiorców. Gdzie to też polubienia wahają się od 30-150, a kliknięcia posta od 120-900. Facebook podaje wszystkie te dane a więc nie są one "wyssane z palca". A więc skoro post jest w stanie dotrzeć do wielu użytkowników nie obserwujących strony to jest wyosce prawdoppdobne, że oni także zagrają w grę :) Kwestia zrobienia dobrego posta, zachęcającego do rozgrywki.

cerrato napisał(a):

Filmik zacny ;) Aczkolwiek widać, że gra jeszcze w pełni dopracowana nie jest ;)

Pytanko - czy będzie można zmieniać ustawienie/kąt kamery? Bo na tym filmie jak dla mnie była za bardzo z góry, wolałbym ją opuścić i trochę więcej widzieć tyłu autka, a nie głównie dach.

No tak, jeszcze kilku rzeczy nie ma, chociaż gra, którą tworze nie wydaje się być trudna do zrobienia to i tak trzeba się napracować. Tym bardziej jeśli sie chce, żeby to było porządnie zrobione w oparciu o wzorce projektowe.

A jeśli chodzi o kamerę to jeszcze się zastanawiam. Miała być w rzucie prostokatnym.

1

@MasterOf: najpierw zrób tę grę – marketing zostaw na później. Bo na razie za bardzo nie masz się czym pochwalić. ;)

Ewentualnie, jeśli Ci to nie przeszkadza, co jakiś czas nagrywaj podsumowania z przebiegu prac nad tym projektem i wrzucaj te filmy na swój kanał na YouTube. Do tego krótkie wpisy np. na facebooku, 4p i innych. Jak nie masz czasu to rób grę i resztę zostaw na później.

1
furious programming napisał(a):

@MasterOf: najpierw zrób tę grę – marketing zostaw na później. Bo na razie za bardzo nie masz się czym pochwalić. ;)

Ewentualnie, jeśli Ci to nie przeszkadza, co jakiś czas nagrywaj podsumowania z przebiegu prac nad tym projektem i wrzucaj te filmy na swój kanał na YouTube. Do tego krótkie wpisy np. na facebooku, 4p i innych. Jak nie masz czasu to rób grę i resztę zostaw na później.

No to oczywiście. Na razie nie skupiam się na marketingu. Czasami coś wrzucę tu i tam dla społeczności. Co zajmuje max. kilka minut. Traktuję to w całości jako hobbystyczny projekt. Nie jestem nastawiony na żaden wielki sukces. Żeby sobie ktoś nie myślał :)

Ale fajnie jeśli ktoś w to zagra i oceni, tylko o to chodzi.

A co do czasu to przeważnie go nie mam więc jakieś filmiki kompletnie odpadają. Zresztą uwazam, że to już zbyt wiele jak na taki jednoosobowy projekt, kto by na to miał czas :D

3
MasterOf napisał(a):

gra, którą tworze nie wydaje się być trudna do zrobienia to i tak trzeba się napracować. Tym bardziej jeśli sie chce, żeby to było porządnie zrobione w oparciu o wzorce projektowe.

A jeśli chodzi o kamerę to jeszcze się zastanawiam. Miała być w rzucie prostokatnym.

Przestań sobie ujmować:D Włożyłeś w to kawał dobrej roboty, oby tak dalej. :) Ja od siebie mogę dodać, że jedyną rzeczą którą mi się nie podoba to jest właśnie kamera. Mam wrażenie że strasznie nią buja w każdą stronę.

4
MasterOf napisał(a):

Traktuję to w całości jako hobbystyczny projekt. Nie jestem nastawiony na żaden wielki sukces. Żeby sobie ktoś nie myślał :)

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Wiem że samo tworzenie gry potrafi być bardzo satysfakcjonujące, ale to nie oznacza, że trzeba odrzucić możliwości zarobienia kilku złotych.

A co do czasu to przeważnie go nie mam więc jakieś filmiki kompletnie odpadają. Zresztą uwazam, że to już zbyt wiele jak na taki jednoosobowy projekt, kto by na to miał czas :D

Wystarczy, że raz na jakiś czas dasz znać, że projekt jest rozwijany – w skrócie opisesz nowości, dorzucisz kilka zrzutów ekranu czy jakiś krótki filmik z gameplay'u. Czasu nie rozciągnie, więc trzeba wybrać i albo robić grę, albo szukać rozgłosu – IMO pierwsze jest zdecydowanie ważniejsze.

Taka wskazówka – jeśli nagrywasz gameplay do pokazania innym, to nagraj coś sensownego. Za przykład weźmy ten ostatni Twój filmik – za dużo czasu poświęciłeś na kręcenie ”bączków” (te raczej nie przydadzą się graczowi). Powinieneś przede wszystkim pokazać efekty rozpędzania się, hamowania, interakcję z otoczeniem (jeżdżenie najpierw po płaskim terenie, następnie po nierównym, a na koniec po stromych i mocno nierównych fragmentach). Ogólnie chodzi o to, aby przedstawić jak największy wachlarz możliwości, z których gracz będzie mógł skorzystać.


Co do samego projektu – nie grywam w tego typu gry (zresztą Androida nienawidzę, tak samo jak smartfonów), jednak pomysł jest niezły, strona wizualna także. Rób swoje, a wyjdzie fajna gierka. ;)

1

Dzięki wszystkim za rady, na pewno wezmę je sobie do serca :D

Jeszcze mam takie pytanie, czy warto wydawać grę do Google Play bez dźwięków (jako np. beta)?
I czy jeśli gra jest w fazie beta to gracze mogą wystawiać jej opinie? I przechodzą one już do oficjalnego wydania?

0

Ja bym nie dawał oficjalnie nigdzie rzeczy niedokończonych. Pomijając kwestie samego sklepu Google (tutaj się nie wypowiem, bo nie znam tych realiów), to ludzie mogą się zrazić. Szybko zainstalują, zobaczą że to jakiś badziew i wywalą. Na pewno duża część z potencjalnych graczy nie doczyta, że to beta. Zresztą (być może właśnie z powodu polityki sklepu) sam się nie spotkałem z wersjami testowymi/niedokończonymi w sklepie, wszelkie apki które widziałem były już dokończone.

3

Pracuje teraz nad generatorem :) Teren generuje na Fractal Noise, drzewa na Perlin Noise, teraz czas na jakieś kamienie, namioty, zwierzęta :D
Dodatkowo szukam jakiegoś odpowiednika Mixamo dla zwierząt, jeśli ktoś zna lub o czymś takim słyszał to będe wdzięczny jeśli napisze.
gen.jpg

2

Kolejny update.
Aktualnie pracuje nad trybem online, coś jak derby. W trybie tym gracze poza otoczeniem będą rozwalać także siebie nawzajem :D
51748917_1554314734670907_6005321348845404160_n.png
demoderby.jpg

W tym celu zamierzam wykorzystać Google Play Game Services - https://developers.google.com/games/services/
Z tego co się dowiedziałem to mają limit na 5 000 000 zapytań dziennie. Przeliczając na szybko wyszło mi 1000 gier, co nie jest złym wynikiem. Biorąc pod uwagę, że jest to DARMOWE. Ponadto, Google może zmienić limit, gdy gra stanie się popularna.

Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł, ponieważ nie wiadomo ile osób będzie w grę grało i czy będzie ich na tyle, żeby było z kim grać w tym samym czasie. Jednak dla mnie to pewne wyzwanie, które się opłaci. Dotąd sam pisałem serwer i klienta, tu sytuacja jest trochę inna. W każdym razie zawsze mogę z tego zrezygnować.

3

Kolejny update :)
Bez tytułu.png

Jesli chodzi o Google Play Services, to odkładam to na dalszy plan. Dowiedziałem się też, że nie ma możliwości stworzenia własnej logiki serwera korzystając z tego typu rozwiązania. Hostem jest gracz i to on przetwarza wszystkie dane. A więc jakikolwiek matchmaking nie wchodzi w grę :/

Z innych rzeczy, wziąłem się ostro za optymalizację gry, napisałem własny postprocessing, który jest 4-5 razy szybszy od tego od Unity (na telefonach). Na zdjęciach powyżej prezentuje jego działanie. Ma dwie opcje: Color Lut oraz Bloom. Może go wystawie gdzieś na assetstore, nie zauważyłem niczego podobnego.

Ukazały się też pierwsze wersje testowe gry i udostępniłem je kilkunastu użytkownikom, wszyscy są zadowoleni. A więc myślę, że gra idzie w dobrym kierunku. Za niedługo pracę nad grą się skończą i zobaczę jak to się dalej potoczy ;)

2

Ja do postprocessu korzystam z Beautify ( https://assetstore.unity.com/packages/vfx/shaders/fullscreen-camera-effects/beautify-61730 ).
Jest tam bloom, kontrast, jasność, barwienie i jeszcze trochę innych rzeczy.

0

No ale wiesz, on generuje pewnie z w cholere ms opóznienia. Do swojego napisałem własny .shader który podpinam pod kamerę i steruje za pomocą skryptu. Dzięki temu opóźnienie wynosi 3-5ms a nie 20-30 jak w przypadku postprocessingu od unity.

Dodatkowo zamiast płacić 100zł to napisałem swój własny, który świetnie się spisuje. Teraz mogę go wystawić za kilka dolarów na assetstore. Będzie o wiele tańszy od podanego przez ciebie i szybszy.

1

Beautify też się podpina pod kamerkę i chyba nie jest aż taki zły, gdyż wszystkie możliwe efekty scala w ten sam przebieg renderujący:

Beautify also includes the following high-quality and performant extra effects (combined in the same render pass for superior performance)

Nieużywane efekty się wyłącza i nie są dołączane przy kompilacji. Opis sprawia wrażenie dobrze zrealizowanej biblioteki ;)

0

No ale jednak, wolałem napisać coś swojego niż kupić. Nie chcę, żeby był to zlepek assetów. Wyjątkiem są jedynie modele, ponieważ nie są one istotne jeśli chodzi o programowanie.

0

Jeśli ktoś chce przetestować aplikację to zapraszam - https://play.google.com/apps/testing/pl.mazurdorian.tmw

1.png
2.png
3.png

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1