Organizator spotkań ze znajomymi na Androida

0

Witam,

Chciałbym się z Wami podzielić moją nową aplikacją Party Organizer, aby zasięgnąć Waszych opinii na jej temat.

Otóż... Umawianie się ze znajomymi np. na piwko czy większą imprezę, a w szczególności jeśli mamy spore grono znajomych zawsze zajmuje trochę czasu, ponieważ z każdym trzeba ustalić szczegóły spotkania, więc wpadłem na pomysł aby szło to dużo szybciej i łatwiej. Stworzyłem aplikacje, w której wypełnia się krótkie, można to nazwać... zaproszenie na spotkanie, zawierające najważniejsze szczegóły. Następnie wystarczy już tylko gotowe zaproszenie czy propozycje spotkania udostępnić jednocześnie wielu znajomym przez SMS, Messenger, na portalu społecznościowym itp. Dzięki temu całe nasze grono znajomych w kilka minut wie o spotkaniu. Aplikacja w języku polskim i angielskim.

Proszę zostawić swoją opinie :) Dziękuję i pozdrawiam :)

Link do strony w Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.DoKoGames.partyorganizer

2

Genialne, ale na Facebooku można tworzyć wydarzenia i zapraszać do nich znajomych...

I czemu apkę napisałeś w Unity? Wiem, że tak wygodnie, ale z reguły tego typu aplikacje są "bardziej natywne"...

3

Aplikacja jest raczej kiepska. Poza tym jak @Spine zaznaczył, nie widzę celu jej istnienia w dobie Facebooka. Chyba że to w ramach nauki.

  • Wygląd rodem z lat 90.
  • Zablokowany przycisk wstecz.
  • Jeżeli wypełniam spotkanie i przeniosę się w pewnym momencie do ekranu głównego, to tracę cały progres.
  • W polach, gdzie mam wpisać liczby albo godziny, mogę wpisać cokolwiek.
  • Kiedy nacisnąłem przycisk do podzielenia się spotkaniem, nic nie wyskoczyło i przycisk zniknął.
  • Niepotrzebny przycisk wyjścia z aplikacji. W aplikacjach mobilnych nie ma to najmniejszego sensu.
  • Aplikacja waży aż 26 MB. Zakładam, że głównie przez Unity. Zupełnie nie rozumiem, po co zaciągać do takiej aplikacji ten silnik.
  • Aplikacja powinna reagować na mój język ustawiony w moim telefonie. Sposób wybrania języka z ustawień aplikacji powinien być co najwyżej opcjonalny.
0
Spine napisał(a):

Genialne, ale na Facebooku można tworzyć wydarzenia i zapraszać do nich znajomych...

I czemu apkę napisałeś w Unity? Wiem, że tak wygodnie, ale z reguły tego typu aplikacje są "bardziej natywne"...

Bardzo dziękuję za opinie. Aplikację napisałem w Unity, ponieważ już dobrze znam ten program i zawsze na nim pracuję i stworzyłem ją po to aby szybko ustalić najważniejsze szczegóły spotkania :) Pozdrawiam :)

0
Michał Sikora napisał(a):

Aplikacja jest raczej kiepska. Poza tym jak @Spine zaznaczył, nie widzę celu jej istnienia w dobie Facebooka. Chyba że to w ramach nauki.

  • Wygląd rodem z lat 90.
  • Zablokowany przycisk wstecz.
  • Jeżeli wypełniam spotkanie i przeniosę się w pewnym momencie do ekranu głównego, to tracę cały progres.
  • W polach, gdzie mam wpisać liczby albo godziny, mogę wpisać cokolwiek.
  • Kiedy nacisnąłem przycisk do podzielenia się spotkaniem, nic nie wyskoczyło i przycisk zniknął.
  • Niepotrzebny przycisk wyjścia z aplikacji. W aplikacjach mobilnych nie ma to najmniejszego sensu.
  • Aplikacja waży aż 26 MB. Zakładam, że głównie przez Unity. Zupełnie nie rozumiem, po co zaciągać do takiej aplikacji ten silnik.
  • Aplikacja powinna reagować na mój język ustawiony w moim telefonie. Sposób wybrania języka z ustawień aplikacji powinien być co najwyżej opcjonalny.

Bardzo dziękuję za opinie :)

  • Wygląd aplikacji będę starał się poprawić.
  • W aplikacji tak jak wspomniałeś można wpisać cokolwiek, ale to jest celowe działanie z mojej strony, aby organizator miał wolną rękę w wypełnianiu zaproszenia.
  • Jeśli chodzi o przycisk do podzielenia się spotkaniem... po jego naciśnięciu przycisk znika i aplikacja robi zrzut ekranu więc zanim pojawią się opcje udostępnienia może to zająć kilka sekund.
  • Aplikacja waży tyle właśnie ze względu na Unity. Od dawna na nim pracuję więc na nim stworzyłem aplikację.
  • Wyboru języka dokonuje się samemu, ponieważ gdyby aplikacja odczytywała z ustawień telefonu musiałbym dodać do aplikacji dodatkowe uprawnienia przez co aplikacja miałaby większy wgląd w urządzenie. Wybór języka zajmuję dosłownie chwilkę a aplikacja nie ma wglądu w ustawienia telefonu.
    Pozdrawiam :)
3
DoKo Games napisał(a):
  • W aplikacji tak jak wspomniałeś można wpisać cokolwiek, ale to jest celowe działanie z mojej strony, aby organizator miał wolną rękę w wypełnianiu zaproszenia.

Może i jest celowe, ale nie wiem jaki jest sens wpisania spotkania dla "asdjkasghd" osób o godzinie "tramwaj".

  • Jeśli chodzi o przycisk do podzielenia się spotkaniem... po jego naciśnięciu przycisk znika i aplikacja robi zrzut ekranu więc zanim pojawią się opcje udostępnienia może to zająć kilka sekund.

Zatem jest to okropny UX.

  • Aplikacja waży tyle właśnie ze względu na Unity. Od dawna na nim pracuję więc na nim stworzyłem aplikację.

Rozumiem, ale jest to bardzo kiepskie podejście. Taka aplikacja powinna zajmować maksymalnie 1 MB. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby ludzie korzystali z aplikacji, to powinieneś o to zadbać. Badania Googla jasno pokazują, że konwersja spada o ~0,45% za każdy dodatkowy MB jaki aplikacja zajmuje w sklepie. Dodatkowo zimny start tej aplikacji to jakieś 5 sekund - za dużo jak na zwykły formularz.

  • Wyboru języka dokonuje się samemu, ponieważ gdyby aplikacja odczytywała z ustawień telefonu musiałbym dodać do aplikacji dodatkowe uprawnienia przez co aplikacja miałaby większy wgląd w urządzenie. Wybór języka zajmuję dosłownie chwilkę a aplikacja nie ma wglądu w ustawienia telefonu.

W natywnym Androidzie nie potrzeba żadnych uprawnień do tego. Android sam decyduje o tym, które zasoby mają być użyte na podstawie listy języków w ustawieniach. Możliwe, że Unity nakłada jakieś obostrzenia, ale to tylko kolejny argument za tym, żeby go tutaj nie ładować.

2
Może i jest celowe, ale nie wiem jaki jest sens wpisania spotkania dla "asdjkasghd" osób o godzinie "tramwaj".

bo czasami chcemy napisac cos glupiego. Akuratnie tutaj sie nie zgadzam z Toba i np wpisywanie w polu godzina Sinfo albo Get to the chopper moze oznaczac cos dla wlasnego srodowiska / grona. Nawet wpisac o tej co zawsze albo zostawic puste. Widze kilka biznesowych uzyc tego ze mozna wpisac cokolwiek sie chce

Rozumiem, ale jest to bardzo kiepskie podejście. Taka aplikacja powinna zajmować maksymalnie 1 MB.

i tak i nie. 27 Mb to nie jest jakos duzo. Technicznie masz racje, biznesowo. 27mb czy 1mb to jest bez znaczenia. Jakby wazyla 200mb to wtedy mozna by sie zastanowic. Komorki maja po 64 GB miejsca. 27 mb to nie jest tak duzo

3
fasadin napisał(a):

bo czasami chcemy napisac cos glupiego. Akuratnie tutaj sie nie zgadzam z Toba i np wpisywanie w polu godzina Sinfo albo Get to the chopper moze oznaczac cos dla wlasnego srodowiska / grona. Nawet wpisac o tej co zawsze albo zostawic puste. Widze kilka biznesowych uzyc tego ze mozna wpisac cokolwiek sie chce

Jest to argument, który na pewno rozumiem i ciężko się z nim nie zgodzić. Prawdopodobnie kwestia docelowej grupy i założeń programisty. Sam nie spotkałem się z popularnymi aplikacjami, ktore by pozwalały na coś takiego, ale to o niczym nie świadczy.

i tak i nie. 27 Mb to nie jest jakos duzo. Technicznie masz racje, biznesowo. 27mb czy 1mb to jest bez znaczenia. Jakby wazyla 200mb to wtedy mozna by sie zastanowic. Komorki maja po 64 GB miejsca. 27 mb to nie jest tak duzo

No właśnie ma biznesowo ogromne znaczenie. Szacunkowo 12% potencjalnych użytkowników. Właśnie z tego powodu wspomniałem o badaniach Googla.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1