Wątek przeniesiony 2016-11-02 23:39 z C/C++ przez kq.

Moja pierwsza gra inspirowana Wiedźminem

0

Witam serdecznie.
C++ zacząłem się uczyć od zera 3 tygodnie temu. Z programowaniem pierwszy razmiałem styczność w latach 90-tych bawiąc się trochę Amosem i aż do teraz nic. :( Obecnie moją nabytą wiedzę zawdzięczam głownie panu Mirosławowi Zelentowi
3 tygodnie zajęła mi nauka i pisanie kodu do mojej pierwszej gry tekstowej. Szczerze zachęcam do oceny i informacje o wyłapanych bugach.
p.s
save działa póki co tylko cząstkowo - zapisuje podstawowe parametry gracza jak poziom, doświadczenie i ilość surowców.
Proszę również skupić się na produkcie finalnym bo kod jest raczej bałaganiarski:) większośc pisałem w pracy w notatniku gdyż w domu z czasem krucho.

https://megawrzuta.pl/download/9f0747ff021d023dbb8ba95439624e66.html

p.s
uwielbiam świat wykreowany przez Sapkowskiego :)

http://i.imgur.com/DH5tMza.jpg

0

Po co poukrywałeś te wszystkie pliki? Poza tym skrót Wiedzmin.lnk i tak nie zadziała, bo będzie szukać exeka pod ścieżką E:\funkcja1.4\funkcja\Data.exe

0

Żeby było bardziej czytelne :) pytanie czy działa?

0

Jak chcesz czytelniej to utwórz sobie podkatalogi i posortuj pliki jak należy, bez jakichś kosmicznych cudów.

0

Mea culpa..następny będzie mieć ręce i nogi :)

3

W pierwszej chwili miałem "WTF, dlaczego tekstówka ma 80 MB?!", a potem zobaczyłem dźwięki. Potem uruchomiłem. I nacisnąłem "3", aby wyjść. A uruchomiło się dalej...

  • Usuń dźwięki, do których nie masz licencji. Ja rozumiem, że to jest fajne, bo są one wzięte z Wiedźmina, ale ktoś się może przyczepić,
  • Można by też zastosować jakiś lepszy format niż WAV...,
  • Twój main.cpp ma 7600 linii kodu. Podziel na mniejsze (np. każda klasa w oddzielnym pliku), będzie prościej do "ogarnięcia",
  • Nazewnictwo funkcji: char *tr(char *str) - zagadka - co ona robi, patrząc na nazwę? ;-),
  • Zamiast setki globalnych zmiennych odpowiadających za cechy gracza, spróbuj przyjrzeć się jak wygląda zastosowanie tutaj klas oraz obiektów - przyda się w przyszłości,
  • NIE UŻYWAJ GOTO - z tego co widzę, to używasz goto jako pętli,
  • Zdecyduj się na jeden język w kodzie - zmienne ziolabuy oraz ziolasell przywołują uśmiech na twarzy. Zasadniczo, zazwyczaj kod tworzy się po angielsku,
  • Masz funkcje, które mają typ int, a nie mają żadnego returna, czy nie lepiej było by w takim przypadku void?

Jako fan gier tekstowych i niedoszły twórca takiego dzieła uśmiechnąłem się na wizytę w zamtuzie i jej przebieg. Muszę to dodać w przyszłości do swojej produkcji ;-)

0

Dźwięki zapozyczone bo nie będę na tym przecież zarabiać ;)
Oczywiście jakbym to zaczął pisać dzisiaj to kod wyglądał by chyba lepiej.
Dzięki za rady ;)

P.s
Gra ma dużo questow zależnych od losowych lokacjli lub poziomu gracza.
Pozdrawiam

0

Stworzyłem stronkę pod grę
http://czas-zemsty.lnfo.eu/
oraz wypuściłem ogromny update :) Serdecznie zachęcam na rzucenie okiem

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1