Blog o programowaniu

0

Prowadzę bloga o programowaniu w C# i Unity API.

Link
Co o tym sadzicie, jakieś pomysły na ulepszenie?

Edit: Zmieniony Theme

Edit: Jeszcze jedno pytanie. Czy takie tematy to krok w dobra stronę jeśli chodzi o zwiększenie szans na znalezienie pracy? Na razie jestem dopiero studentem.

0

**Podana strona nie istnieje, została usunięta lub nie jest opublikowana. **

więc tak sobie bym powiedział ...

0

Po co zapełniłeś go treścią po angielsku? :) w naszym ojczystym języku miałbyś mniejszą konkurencję, nie wiem jak tam dokładnie wygląda sprawa z Unity, ale chyba ciężko znaleźć coś po polsku ;)

3

Kup sobie domenę, bo *.wordpress.com nie wygląda pro, a przez pierwszy rok i tak zapłacisz jakieś grosze.

0

Ten wordpress to w ogóle musi być fajna sprawa :)

0

Pisze po angielsku bo mieszkam i uczę się w UK. Pomimo tego ze jest po angielsku 1/5 ruchu jest z polski. Nie wiem czy w Polsce było by wystarczająco dożo zainteresowanych ta tematyka. Zastanawiam się nad kupieniem domeny i konta premium na wordpress, albo przeniesieniem na self-hosted

0

Brakuje wcięć w kodzie i ciężko się na to patrzy.
A co do samej zawartości (przejrzałem tylko nagłówki) to opisujesz rzeczy już w setkach miejsc opisane, po co?

1

@DibbyDum Chce pokryć podstawy najpierw, by przy bardziej skomplikowanych tematach podawać odnośniki do podstawowych konceptów. Tez skupiam się na gameDevie, robiłem research na ten temat i nie ma tego aż tak wiele w internecie.

0

Mylicie ze w poslce znalozlo by sie sporo osob zainteresowanych takimi tematami?

0

Kod czyta się w sposób nieprzyjemny, ponieważ obszar roboczy jest zbyt mały, np. tutaj https://indiedevart.wordpress.com/2016/06/04/c-ienumerable-interface/ , ciekawe co powiedzą ludzie z 27 calami jak nie będą mogli zobaczyć w całości kodu.

W Polsce jest duże zapotrzebowanie na artykuły i blogi niszowe, przedstawiające wszystko od A do Z, mówiąc niszowe mam na myśli nawet bardzo popularne technologie takie jak np NHibernate na którego temat nie ma praktycznie nic w naszym ojczystym języku.

0

@pijany Kaczor dzięki za feedback, jutro zajmę się edycja postów by to poprawić. Napisze kilka artykułów z NHibernate tłumacząc artykuły angielskie. Może znasz jakieś fora gdzie ewentualnie mógłbym to promować taki "niszowy" temat w przyszłości?

2

to jeszcze ja ponarzekam.

Blog na pewno nie jest kierowany nawet w srednio zaawansowanych. Piszesz o rekurencji a zapominasz wspomniec o czyms takim oczywistym jak stackoverflow ;) Nie piszesz nic o rekursji ogonkowej, nie piszesz nic o optymalizacji, nie wyjasniasz problemu rekurencja vs zwykla petla. Brakuje mi srednio zaawanosowanych tresci. (zaawansowana bylaby gdybys napisal jak CLR to rozwiazuje i jak to wyglada w IL code.)

Kod jest nieczytelny. Raz formatowanie, dwa wielkosc na kod

Pomieszane tematy. Piszesz o polimofrizmie po czym dwa rozdzialy pozniej jest o abstrakacji

a pozniej w polowie bloga sa properties...

Opisujesz inicjalizacje properties ktore weszlo w C# wersji 6.0... co wiekszosc projektow niestety tego nie uzywa...

W singletonie nie wspominasz nawet, ze jest to pattern ale takze anty pattern

Zamiast zrobic jeden temat opisujace ciekawe patterny w C# (a raczej Unity) to robisz wszystkie pokolei i nie piszesz zalet, wad, gdzie sie uzywa

Dla mnie target tego bloga to sa dopiero co zaczynaja ludzie lub poczatkujacy ktorzy... dopiero co zaczynaja.

Denerwujaca sprawa jest to scrollowanie ;) duzo strzeba sie oscrollowac by pojsc na sam dol

Ogolnie blog 7/10 (obiektywnie) lub 2/10 (subiektywnie, bo ja osobiscie nic nie znalazlem na blogu czego bym nie wiedzial, co jest dla mnie najwiekszym minusem)

Jak poprawisz listening kodu to pewnie podskoczy do 9/10 ;)

0

@fasadin Dzięki za super feedback, na taką odpowiedz czekałem :D Zabieram się do poprawiania kodu :) Twój blog o C++ wygląda bardzo profesjonalnie, będę miał się na czym wzorować :)

0

Forma jest równie ważna co treść. Widzisz co jest tu nie tak?
https://indiedevart.wordpress.com/2016/06/23/c-factory-pattern/

public class EnemyType1 : IFactory
 {
 int _health=100;
 public void Demage(int dmg)
 {
 _health -= dmg;
 Console.WriteLine("EnemyType1 health: " + _health.ToString());
 }
 }
 
 public class EnemyType2 : IFactory
 {
 int _health = 200;
 public void Demage(int dmg)
 {
 _health -= dmg;
 Console.WriteLine("EnemyType2 health: " + _health.ToString());
 }
 }

Bo ja mogę wskazać co najmniej trzy rzeczy do poprawy. W jednym listingu!

EDIT:
Listing poniżej:

public abstract class EnemyFactory
 {
 public abstract IFactory InstantiateEnemy(int type);
}

To już niechlujstwo.

EDIT2:
Kolejny listing to już w ogóle brak wcięć:

public class InstantiateEnemyFactory : EnemyFactory
{
 
public override IFactory InstantiateEnemy(int type)
{
switch (type)
{
case 1:
return new EnemyType1();
case 2:
return new EnemyType2();
default:
throw new ApplicationException(string.Format("Wrong number"));
}
}
}

EDIT3:
Przeczytaj wszystkie swoje teksty - masz błędy. Na przykład tu:

I real world we would rather create a list of enemies rather than choosing name for each of them.

Powinno być raczej tak (sam z angielskiego nie jestem orłem więc mnie poprawcie jak co):

In the real world we would create a list of enemies, rather than choosing a name for each of them.

0

@Sarrus Problem był w tym ze po wklejeniu kodu z VS albo z Pastebin automatycznie likwiduje mi formatowanie, usuwając odstępy itp. Przy poprzednim motywie robienie wciec powodowało ze kod nie mieścił się w szerokości postu i pojawiał się pasek przewijania. Poszukam metody wstawiania kody bez usuwania formatowania, inaczej będę musiał robić kazde wcięcie manualnie.

Edit: Zmieniony Theme.

0

Super że po angielsku. Nie znacie angielskiego jako programiści że macie z tym problem? W ten sposób trafiasz w cały rynek, nie tylko polski. Cel bloga to również nauka dla blogera - tłumacząc coś innym sami lepiej to rozumiemy, dlatego nie widzę problemu z artykułami z podstaw jak wzorce itp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1