Opinia o aplikacji (Snake)

0

Witam wszystkich ekspertów od programowania i wszystkich inny.

Napisałem takie "cudo" (w załączniku jest wszystko).

I w związku z tym chciałbym poddać ją waszym uwagom, krytykom - tzn. co zrobiłem źle, co powinienem zmienić itp.
Chodzi mi przede wszystkim o technikę wykonania.

Za wszystkie spostrzeżenia z góry bardzo dziękuje.

0

Wrzuć to na pastebin, githuba, ideone, cokolwiek.

0

za @SuppressWarnings na metodzie, powinieneś nie dostawać jedzenia przez tydzień...

jest notify jest wait, czyli wszystko czego być nie powinno :D

0

@SuppressWarnings
To mi Eclipse podpowiedziało, żebym dopisał do dopisałem :D

A notify() oraz wait() dodałem korzystając z książki (z 2005 roku) w której pisało, że jest to nowoczesny sposób na zatrzymywanie i wznawianie wątku.
To w takim razie trzeba mi się po edukować na ten temat jeszcze.

1

Kilka podstaw:

  1. Nazwy klas powinny zaczynać się wielką literą
  2. Zamiast "if(apple == true){" pisz "if(apple){"
  3. Wywołanie wait() zawsze powinno być w pętli: http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/lang/Object.html#wait%28%29
  4. Spróbuj przepisać kod, aby oddzielić warstwę widoku, kontrolera i modelu (zastosuj wzorzec MVC)
  5. Wynieś stałe do zmienny statycznych (np. wielkość 300 użytą kilka razy).
2
  1. Zacznij stosowac code convetion by Twoj kod byl bardziej czytelny: np. https://google-styleguide.googlecode.com/svn/trunk/javaguide.html
  2. Zaprzestaj uzywania polskich nazw.
  3. Zamiast posilkowac sie komentarzami, nazywaj zmienne tak by nie wymagaly komentarza np. aX mozna nazwac appleXpos i od razu wiadomo co to.
  4. W kodzie masz pelno magicznych liczb, wyprowadzac je do stalych lub plikow konfiguracyjnych.
  5. Odziel logike gry od rysowania planszy. Haslo do pogoglowania np. MVC for games.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1