Chciałbym się pochwalić, że wspólny projekt który założyłem jakiś czas temu ma swoje pierwsze owoce. Biorą w nim udział @Gancus oraz @se7ven
Repozytorium można znaleźć i pod hg i pod GitHubem
https://bitbucket.org/mzawadzki91/puzzle4p
https://github.com/puzzle4p/puzzle4p
pod githubem najnowsza wersja jest na branchu game.
Z githuba na razie rezygnujemy na rzecz hg, wiec jeżeli będzie ktoś chciał to proszę tam śledzić postępy :)
Więc z założenia będzie to coś przypominającego puzzle-quest. Projekt pisany w c++ + SDL. Jeżeli komuś się nie chcę budować aplikacji, wystarczy po prostu odpalić exe. Projekt póki co jest dla visuala studio 2013. W niedalekiej przyszłości zapewne też zrobi się makefile i kompilacja będzie nie zależna od środowiska (mam nadzieje)
jest to wersja 0.1, także cudów nie ma się co oczekiwać. Najważniejsze, że wystartowaliśmy i już mamy czym się pochwalić.
Przyznam się nawet bez bicia, że ostatnich komitów nie sprawdzałem pod względem architektonicznym i jakości kodu więc mogą być różne kwiatki. Wiemy również, że musimy parę rzeczy pozmieniać w kodzie jeżeli chodzi o architekturę, nie wszystko jest pięknie. Dlatego też fajnie by było dostać sugestię :) Krytyka jak najbardziej mila widziana.
Jak najszybciej chcemy poprawić pewne kwestie jak
- background do menu (już jest nawet z przyciskiem odpowiednim, lecz na razie nie ma go na bitbucket)
- usprawnić pokazywanie czyj ruch (biały pasek na testy jest ok, ale nie na prawdziwe dobre wrażenie z grą)
- zrobić ekran który pokazuję zwycięzcę plus jakieś statystyki (pierwsza wersja będzie bez statystyk).
- informacje o tym ile HP zabrało się przeciwnikowi
- możliwość wpisania swoich własnych nazw i wyboru awataru pod którymi chcemy grać
- dodanie animacji jeżeli chodzi o klejnoty
- kod (w niektórych miejscach nie potrzebne sortowanie, w innych różne dziwne haki, bo nie było wiadomo jak coś rozwiązać lub było za dużo pisania, żeby to ładnie napisać)
- gliche od grafiki (będą nowe dostarczone)
to są rzeczy na już. Na drugi release (0.2v) będzie składać się to co wyżej +
- proste AI
- troszkę bardziej lecz nadal podstawowy system walki (magia)
- dźwięki
- Loading Screen (lub jakieś ładne przejście między obrazami)
- Przejście z SDL_Renderer na wyświetlanie wszystkiego w openGL
- trochę więcej zdefiniowania jeżeli chodzi o mechanikę gry. Czyli za co odpowiada każdy kamień i jakie bonusy będą gdy będzie 4/5 + inne kombinację
- menu z jakimiś prostymi opcjami
- ...
Mamy pewne pomysły (myślimy również o multiplayerze), ale nie chcę iść za bardzo naprzód. Najważniejsze, że chce nam się dalej robić .Osobiście jestem zdziwiony ze mamy wersje w która można pograć, myślałem, że ogólnie żaden z projektów które zaczynałem się nie ukończą (jak to ma przypadek z większością) jednakże chłopaki udowodnili, że jak chcieć to móc :) Teraz jest po sesji więc będzie z górki.
EDIT.
Tutaj paczka tylko z exe. http://www.sendspace.pl/file/d0df261559b62458fa1c17f