Mimo wszystko trochę pozaglądałem. Niestety, jest dość mizernie. To co rzuciło mi się od razu w oczy to brak jakiegoś zunifikowanego interfejsu do rozmowy z NPCami podczas wykonywania questów, a właściwie brak jakiegokolwiek "cukru" w postaci różnych postaci obsługujących nas w karczmach, świątyniach, etc.
Na Twoim miejscu przede wszystkim zrobiłbym sprawny framework do questów i prowadzenia zunifikowanych rozmów z NPCami, część popularnych RPGów online pomija takie bajery, a to bardzo bogata w możliwości zabawka. Klikasz, otwiera się mapa miasta, klikasz na kaplicę, pojawia Ci się rysunek ze szkicem kaplicy lub czegoś i lista dostępnych akcji. Spotykasz jakąś osobę - otwiera się dialog, np. tego typu:
Identyczne dialogi mogą być stosowane do karczmarzy, czy innych usługodawców. Rozmowa z np. karczmarzem oprócz oferowania podstawowej opcji "daj mi coś do picia" otwierającej menu z listą dostępnych trunków może obok oferować kilka(naście) opcji zagadania go różnymi tematami, co skutkuje wyciągnięciem potrzebnych informacji, zdobyciem doświadczenia, albo np. otrzymaniem questa. Wtedy taka gra zaczyna nabierać sensownego klimatu i przestaje być aż tak formalna (pytamy czy ma dla nas jakieś zadanie, dowiadujemy się o całej historii wokół tego zadania, a nie naciskamy przycisk "weź questa" i dostajemy jasny cel, lakonicznie opisany cel).
<small style="font-size: 10px;">Mały forumowy research - kto wie z jakiej produkcji pochodzi postać do której nawiązałem w obrazku? :P</small>