Shadows - gra logiczna

0

Witam ;)

Od dłuższego czasu (tj.dwa tygodnie :P) tworzę pewną grę.
Na początku miało być to coś podobnego do LIMBO (chodzi o grę ofc.), lecz wyszło jak zawsze :>
W grze chodzi o to, aby odpowiednio sterując kulką przejść całą planszę, unikając przeszkód.

Gra pisana w Pascalu (Lazarus; FPC 2.6.0) pod silnikiem graficznym ZenGL oraz fizycznym Chipmunk.
W archiwum jest cały kod+skompilowana aplikacja na Windowsa.

Póki co są tylko 4 poziomy (z czego 3 są pewną formą "tutorialu"); jak gra się spodoba, wykonam dodatkowe 16 oraz kilka dodatkowych pułapek, itd. (nie widziałem sensu męczenia się z tym miesiąc, jeżeli gra miałaby być "beznadziejna").

U mnie na Intel Core 2 Duo, zintegrowanej karcie Intela osiągam około 120 FPS.

Liczę na opinie oraz sugestie, co mogę dodać, a co usunąć (zarówno w samej grze, jak i kodzie).

PS: mistrzem grafiki nie jestem, ale chyba nie jest najgorzej.
PS2: efektów dźwiękowych póki co nie ma; taka sama sytuacja jak z poziomami.


PS3: nie mogę wrzucić załącznika o rozmiarze ~4.5 MB do postu, bo jest za duży :|
* LINK DO POBRANIA ** http://speedy.sh/qndfe/Shadows.zip (`game.exe` to jest oczywiście gra ;))
* SCREENSHOTY ** ![s1.png](//static.4programmers.net/uploads/attachment/964255118500fff7e24bd9.png)![s2.png](//static.4programmers.net/uploads/attachment/1347650339500fff84b70b8.png)![s3.png](//static.4programmers.net/uploads/attachment/463451570500fffd848931.png)
0

nie ogarniam tej kuwety

menu miga na czerwono, zaraz po rozpoczęciu jest napis "gratulacje ukończenia poziomu pierwszego"
i nie mam pojęcia co tam trzeba robić, na prawo jest przepaść i koniec mapki

raz mnie randomowo na samym początku przerzuciło do levelu drugiego, ale nie uruchomił się tylko cały czas wracało do planszy z "powtórz poziom"

// a sorry, nie widziałem że trzeba iść na dół bo się rozsiadłem przed kompem i nie widziałem dobrze kolorów...

1

Na poziomie 3 nie trzeba jechać całej trasy wystarczy na początku walnąć w ścianę(gdzie jest meta) i zalicza ;p

Mimo to gierka fajna ;d Muzyka do tego i można grać .

0

Kolejna wersja (zmniejszyłem siłę katapult+to co powiedział @ace4ur):
http://speedy.sh/HevHV/Shadows.zip

Tak jak poprzednio - binarki+kod źródłowy są w jednej paczce.

0

Eee... na moim Radeonie 6950 gra wyciąga ponad 7000 fps i gra dostaje "zadyszki", tj. gra chyba próbuje wyświetlić te wszystkie klatki w jednej sekundzie, podczas gdy gameplay jest dalej na 60fps.
7kfps.JPG
Nie muszę chyba dodawać, że nie bardzo da się grać przy tym...

0

fajne.
masz jakies materialy How to odnosnie tych silnikow ? jak to ugrysc?

0
dsdsd napisał(a):

fajne.
masz jakies materialy How to odnosnie tych silnikow ? jak to ugrysc?

Na wiki Lazarusa są jakieś tutoriale do ZenGL, ale ja po prostu przestudiowałem przykłady (w paczce z biblioteką jest ich chyba 11).
Sama nauka silnika (włącznie z tym Chipmunk do fizyki) zajęła może 2-3 godziny.

0

Za niedługo kolejna wersja (o jakże zaistym numerze 0.2a), a w niej:
-dźwięki
-zapis oraz szybki zapis (zwykły zapis zapisuje tylko numer poziomu, podczas gdy szybki zapis zapisuje poziom, pozycję kulki etc. może nazwa niezbyt trafiona, ale ;))
-parę rzeczy można wykonać z linii komend (np.wywołać game -fullscreen false -vsync true; VSync domyślnie włączony, Fullscreen także, więc nie powinno być problemów ze zbyt dużą liczbą klatek)
-parę nowych poziomów
-kilka mniejszych poprawek

0

"Zwykły zapis" kojarzy mi się z zapisem ręcznym przez usera za pomocą odpowiedniej opcji menu, natomiast "szybki zapis" winien odbywać się "w tle" w określonych odstępach czasowych bez ingerencji usera. Wg tego co napisałeś zwykły zapis jest mniej rozbudowany, natomiast szybki to taki "full service". Tak chyba nie powinno to działać, moim zdaniem :)

0

Faktycznie, nieco to bezsensowne ;)
To inaczej: zapis będzie całkowitym ręcznym zapisem, a szybki zapis będzie się wykonywał w tle po wejściu w checkpoint.

1

To jest auto-zapis.
Co wy nigdy w gry nie graliście?
Save pozwala Ci wybrać sloty do zapisu - możesz wykonać wiele saveów i je wczytać. wciskamy klawisz, wybieramy slot i/lub wpisujemy nazwę.
Quicksave/quickload - jednym klawiszem (np. f5 i f9) zapisujesz/odczytujesz grę. Zawsze na tym samym slocie. Nic nie wybierasz, nic nie wpisujesz.
Autosave - Zapis wykonujący się na checkpointach, ew. w odstępach czasowym. Broń boże nie nadpisuje quicksave'a! Jest to kolejny slot.

Zwykły zapis może nadgrać zarówno quick- jak i auto-save.

Od zawsze to tak działało. W gry nie gram już parę lat, ale ten system się sprawdzał i myślałem, że jest wciąż szeroko znany.

0
  1. Nacisnąłem niechcący [esc] i.. po odpaleniu gry na nowo muszę zaczynać od zera. FAIL.
  2. Brakuje fizyki. Piłka nie ma bezwładności. Może zapieprzać ostro w lewo, naciskam [prawy] i natychmiast leci w prawo.
  3. Ciężko poruszyć kulkę powoli by np. spadła w wąski komin między lawą (czy co tam). Trzeba się bawić lewo/prawo z 10 razy by w końcu potoczyła się powoli.
  4. Niezbyt widać czy na planszy jest podłoga czy jest przepaść. Czarne na czarnym...
  5. Aktywne menu miga o 30x za szybko.
  6. Ogólnie toporne sterowanie i brak precyzji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1