Wątek zablokowany 2011-09-24 12:43 przez Demonical Monk.

4P Tower Defense

30

W ramach "co dzieci robią gdy pada i się nudzą" deszczowe dni poświęciłem na napisanie Tower Defense w klimatach 4programmersowych :P
Gra napisana w jakże młodzieżowym HTML5 z użyciem canvas. W celu zapobiegania przed flejmowaniem się wzajemnie kto ma szybszą przeglądarkę FPS ograniczony do 50. Chociaż cóż, szajs nawet tyle nie wyciągnie...

Wracając do tematu: Obecnie mamy dostępnych 14 przeciwników + 3 przeciwników specjalnych. Dzielą się oni na grupy:

  • Malware
  • Bugi
  • Skompilowani
  • Kompilatory
    Do walki z nimi służą nam 4 grupy wieżyczek:
  • Antywirusy (zielona)
  • Narzędzia do analizy (czerwona)
  • IDE (fioletowa)
  • Maszyny wirtualne z managerem backupów na czele (niebieska)
    Wieże z każdej grupy atakują w nieco inny sposób, mają też inne modyfikatory wpływające na to przeciwko jakim przeciwnikom są najskuteczniejsze.

http://monk.4programmers.net/td/
Nie odpowiadam za oczopląs spowodowany zajrzeniem w kod, wszystko wymaga wielopoziomowej refaktoryzacji z racji tego, że to mój pierwszy tak duży projekt oparty całkowicie na JavaScripcie. Nie żebym się tłumaczył...

[dopisane]
Zapomniałbym! Creditsy dla winerfresha za wizualizację memlaka która obecnie siedzi na ikonkach AV! :D

[dopisane]
Nowa mapa: http://monk.4programmers.net/td/?2#map2
Jeśli nie działa i pokazuje się stara odświeżyć stronę.

0

LUBIE TO +1
gram w TO :)
Czy można jakoś edytować pozycję już ustawionych figur? ustawiłem jedną za daleko i nie łapie.

0

Jak dla mnie spoko. Momentami mam wrażenie, że wieżyczki strzelają za daleko, ale mogę się mylić.
PS U mnie wyciąga 50 FPS.

0
szypxx napisał(a)

LUBIE TO +1
gram w TO :)
Czy można jakoś edytować pozycję już ustawionych figur? ustawiłem jedną za daleko i nie łapie.

Kliknij na nią?

1

Fajne, ale zupełnie nie wiem o co w tym chodzi. :(

0

lol, fajne :)
mała uwaga, jak kliknę "wieżyczkę" ale się rozmyślę(że jednak nie chcę jej budować) to nie bardzo mam jak zrobić "anuluj".

0

Brakuje przycisku "Nowa gra" na razie trzeba odświeżać stronę.
Brakuje info na temat szybkości poruszania się przeciwników, a przydała by się bo można by wtedy przemyśleć strategię przed puszczeniem nowej 'wave'.

0

Obacz sobie Bracie na wzór to:
http://armorgames.com/play/7187/ghost-hacker
moja ulubiona gierka fleszowa,co trochę sobie w nią pykam

0

dobre ;)

ale myślałem raczej, że wibowit mnie będzie atakował wolnym rynkiem, a nnn wyżebra ode mnie 20 zł. a na końcu pojawi się boss adam

0

Przegrałeś!
Osiągnąłeś poziom: 14
Zdobyłeś 65 punktów.

0

Przycisk turbo by się przydał.
I opcja automatycznego wysyłania następnych fal.
AAaa!! Kpiczek nadchodzi1 o_O

0

hahaha photoyebator nadchodzi :D
// mocny był :D

Niestety 22 level mnie położył :(
I nie wiem za co były punkty ujemne ale zdolny jestem bo zdobyłem aż -2521 punktów

0

Ja drugiego Kopiczka przetrwałem, ale nadszedł VB i była zgroza, na szczęście kopie zapasowe mnie ocaliły ;)
21 na razie ;)
Właśnie obaczyłem że żadnego IDE jeszcze nie mam :x

Poziom 24, 1713 punktów.
1797$ :>

0

Obrona okazała się niekompatybilna z driverami. Poziom 32, drivery zapewne 64bit.

0

Za tego PhotoYebatora się kiedyś odgryzę :D A gierka fajna :P

4

odczuwam niebywałą satysfakcję z okazji tego, że mogłam postrzelać do Delphi : D

0

Hmm, ostatnio nawet polubiłem TD. Muszę przyznać że 4PTD to najbardziej oryginalna gra tego typu jaką widziałem ;) (humor, np. fala race condition + kopiczek [rotfl])

Z sugestii

  • opublikuj jakąś tabelkę ulepszeń bo nie wiadomo w co opłaca się inwestować.
  • 50% modyfikatora to straszne jechanie po bandzie - już 25% to byłoby dużo, w tej chwili moje wieżyczki mogą się nagle okazać 2 * słabsze niż były przed chwilą... Praktycznie traciłem wytrzymałość tylko na trzech gatunkach które to były odporne na większość moich wież.
  • TD bez wieży 'wybuchowej' to nie TD ;)
  • Wydaje mi się że trochę niezbalansowany jest stosunek siły lepszych (tzn np. antivir #2, ide $2) wieżyczek do słabszych - te teoretycznie lepsze się nie opłacają bo słabsza ulepszona kilka razy da taki sam firepower jak lepsza a będzie kosztować ułamek z tego.
  • Różne odmiany wież też są nierówno obdzielone ale tu się mogę mylić bo nie ulepszałem na tyle dużo żeby sprawdzić czy inne rodzaje poprawiają stosunek wydane pieniądze/dps. Zdecydowanie wymiatają na początku Antywirusy, Hexedytor lekko za nimi a IDE na szarym końcu (silny atak, ale dps wychodzi niskie...)

A tak poza tym to fajna gra, zmarnowałem przez ciebie godzinę życia ;)
Poziom 31. Zły buffer overflow mnie zniszczył bo miał gdzieś moje antywirusy (-50%). Szkoda, bo z kolejnym (ZeuSem) nie miałbym żadnego problemu (+50% dla odmiany)

Screen:

0

Na 38 poziomie jest już nudno, bo taki C++ ma 2 miliony hp ;) Poza tym nie wiem, czy to wina mojej przeglądarki, ale nie mogę postawić wieżyczek w polach przy prawej krawędzi planszy. Niby jak próbuję, to wszystko jest okej, ale po kliknięciu żadna wieżyczka się nie pojawia.

0

No to ja też już trochę dłużej pograłem i doszedłem tak jak MSM do 31 poziomu :D

Oto moje sugestie, które nie zważają do poziom trudności w implementacji, ani na to czy są realne w tym projekcie etc. Sam sobie wybierzesz co jest warte Twojej uwagi a co nie :)

(niektóre z propozycji widzę, że MSM już podał, ale mimo to je powtórzę)

  • "Wiązki" czyli te pociski mogłyby być bardziej urozmaicone. Mam tu na myśli nie tylko kreskę, ale też np jakiś pocisk, albo coś wirującego.
  • Pociski mogłyby być ciutkę przezroczyste.
  • Wieże są niezbalansowane. Słabe wieżyczki po mocnym tuningu okazują się lepsze od najlepszych wież tego samego rodzaju. A kosztują tak jak wspomniał MSM ułamek tego (te teoretycznie słabsze)
  • Wydaje mi się także, że nieco za ciężko idzie z przeciwnikami pewnymi. Przede wszystkim później leci ich życie bardzo do góry, a z powodu dużych kosztów najlepszych wież i jeszcze większych kosztów ich tuningu nie ma szans z tymi lepszymi.
  • Plansza według mnie mogłaby być nieco bardziej urozmaicona. Może jakaś śmieszna matrixowa budowa komputera, a w niej pełzający PhotoYebator :P?
  • Trasa potworków powinna być lepiej oznaczona. Nie to, że jest niewidoczna, ale np wprowadzić proponuję jakiś efekt 3D, typu wklęsłość etc.
  • Potworek uciekający z planszy nagle znika. Powinien "wchodzić" wgłąb a wychodzić od razu z drugiej strony. Ale nie tak, że nagle się pojawia / znika.
  • Może dodać jakiś dźwięk?
  • Zamiast typowych buttonów wolałbym np bitmapę przypominający jakiś fajny przycisk.
  • PhotoYebator powinien być nieśmiertelny

No i to na tyle jeśli chodzi o sugestie :)

2

Balans spróbujemy ogarnąć późniejszą nocą (zresztą, już jeden dzień to wszystko było katowane, jak widać efekt słaby :P). Dodałem nową mapę:
http://ludzie.4programmers.net/~demonical/td/#map2
Jeśli nie działa odświeżyć stronę.

0

O szit, ta gra jest genialna :D

Poziom 29, Delphi mnie pokonało :/

0

Osiągnałem pozion 21, ale punkty na minusie ;( Może dlatego, że to było C++ którego to języka nie trawię. A poza tym to trochę chyba za dużo kombinowałem, posprzedawałem nieco "jednostek" szukając kasy na te wyższej klasy. Pewnie lepiej bym grał jakby był jakis help z obaśnieniem, bo ja nigdy wcześniej nie grałem w Tower Defense. No ale coż, niektórzy nie wiedzą co to za instrukcja NOP, to ja mogę nie wiedzieć jakie taktyki najlepiej i obrońców ustawić wzdłuż "ściezki przeciwników" aby jak najskuteczniej ich pokonać. Anyway, DM: tak dobra robota, ja w czasie tej pogody na przykład sporo odsypiałem jak byłem w domu, a Ty spędziłeś czas bardziej konstruktywnie pisząc tę grę :)

0

Drobna aktualizacja, od teraz czerwone wieżyczki zadają obrażenia obszarowe (przeciwnicy w pobliżu atakowanego obrywają), a IDE uśredniają HP wszystkich przeciwników których mają w zasięgu (w opisie towera trochę więcej informacji).

Od teraz granie taktyką tylko-AV daje słabsze efekty.

0

31 poziom i ponad -9k punktów :P

0

No to załapałem się jeszcze na ostatnie chwile skuteczności taktyki "Tylko-AV" :D
Poziom 38, na dziś starczy; jasny karabin, 5 godzin poszło się... ;)
Super gra :)

0

Poziom 40, ja już w to nie gram :P Tylko AV się nie da wyżej.

0

Co do samej gry - bardzo fajny TD, dawno zaden mnie tak nie wciagnal :) Ma w sobie to co najbardziej lubie w tych grach - jest prosty(nie trzeba spedzac kilku godzin nad ogarnianiem zasad, tabelek itp) i wciagajacy(pol dnia poszlo w pizdu :( ).
Co do wad to tak jak juz wczesniej wspomnialo kilka osob - balans i 'radosny' system naliczania punktow. Oprocz tego wydaje mi sie, ze wiezyczki nie do konca ogarniaja taktyki - (chyba) jezeli w momencie zmiany taktyki wiezyczka ma juz namierzonego jakiegos przeciwnika to nadal w niego strzela(nawet jezeli zmienilo sie taktyke na slaby, a ten w ktorego cisnie jest najmocniejszy).
Mimo wszystko - imho zajebioza :)

Luzne sugestie:
-licznik potworow, ktore zostaly na mapie(nie zawsze widac ile ich jest - chowaja sie jeden za drugim)
-predkosc przeciwnikow w informacjach o nastepnej/aktualnej fali
-nowe taktyki - np najdalej wysuniety(najblizej konca mapy), juz zbackupowany(ten ktory byl juz przywrocony z backupa), ten ktoremu zaraz sie skonczy spowolnienie(ciezko mi to ladnie ubrac w slowa, ale pewnie rozumiesz o co mi chodzi :P)
-saveowanie - ja nie chce znowu tracic pol dnia, ja chce gre na 15 minut ;)
-highscore
-przyspieszanie czasu/pauza

PhotoYebator powinien być nieśmiertelny
Raczej powinien ginac po pierwszej refaktoryzacji :P A Hakerzy.Net (a)v powinien ginac po spotkaniu z prawdziwym av ;p Niesmiertelny to juz predzej moglby byc kopiczek - tyle lat, a legenda o nim wciaz niezle sie trzyma ;) Jezeli chodzi o "motywy z 4p" to mozna jeszcze dodac wyderOS i dzielo malanowskiego(i partnerow) [diabel] A jako ostatni boss(50lvl, moze dalej) oczywiscie jednorozec :P

Druga mapa chyba zostala stworzona na specjalne zamowienie Cepy ;)

0

Oprocz tego wydaje mi sie, ze wiezyczki nie do konca ogarniaja taktyki - (chyba) jezeli w momencie zmiany taktyki wiezyczka ma juz namierzonego jakiegos przeciwnika to nadal w niego strzela(nawet jezeli zmienilo sie taktyke na slaby, a ten w ktorego cisnie jest najmocniejszy).

Będzie cisnąć w starego przeciwnika jeśli ma zaznaczone śledzenie celu. Jeszcze taka podchwytliwość: w zielonych nie ma checkboxa od śledzenia celu ale mają to zawsze zaznaczone.

-saveowanie - ja nie chce znowu tracic pol dnia, ja chce gre na 15 minut ;)

Serializacja do JSONa? :> Da się zrobić... z czasem.

juz zbackupowany(ten ktory byl juz przywrocony z backupa)

Jeśli przy danej taktyce trafi się kilku przeciwników o podobnych parametrach to wybierany jest ten który przebył najwięcej drogi. Przy backupowaniu licznik nie jest przywracany więc "wczytany" zazwyczaj będzie priorytetowy, chyba że masz dajmy na to taktykę "mocny", a bydlak ma 10% HP :P

0

user image
:P udało mi sę dojść aż tu :P

0

34 lvl i 39946 pkt i poniżej 20 wieżyczek - można wreszcie iść spać :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1