Witam. Chciałbym zaprosić was na mój devblog poświęcony sztucznej inteligencji oraz programowaniu w języku python i nie tylko. Na razie jest kilka artykułów, lecz będę stronę sukcesywnie rozbudowywać. Zapraszam do odwiedzania, komentowania oraz dodawania propozycji na kolejne artykuły. Mam nadzieję, że razem zapełnimy niszę sztucznej inteligencji w Polsce.
Errors found while checking this document as XHTML 1.0 Transitional!
Result: 44 Errors, 12 warning(s)
Uuuuu....
Będę musiał nad tym popracować co prawda :)
sjnhg napisał(a)
Errors found while checking this document as XHTML 1.0 Transitional!
Result: 44 Errors, 12 warning(s)Uuuuu....
A jakie to ma w ogóle znaczenie? Ten walidator jest w ogóle zgodny ze standardem?
Odczuwałem pewne dziwności więc podglądnąłem w kilku przeglądarkach i były różności, co prawda drobne ale wciąż widoczne. Dlatego sprawdziłem. A co do validatora to użyłem tego co jest pierwszy w Google od lat ;)
Jakoś tak lubię gdy stronki o tematyce informatycznej mrugają do mnie zielonym validatorkiem ;)
ale tam nic oprócz reklam i FB nie ma... Totalna porażka
google.com:
Errors found while checking this document as HTML5!
35 Errors, 3 warning(s)
Niestety, mało kto się przejmuje validatorami :(
Porażka. Co to ma znaczyć, że w dziale "obrazy" czy jakoś tak jest JEDEN link a nad nim i pod nim wyj*** w kosmos reklamy ? Fakt, poza reklamami i FB nic tam nie, ma ale jak napiszesz coś jeszcze i wywalisz reklamy to będzie może fajnie. Tak czy siak mimo, że u mnie z kolorami cienko to moim zdaniem kolorystyka jest świetna, miła i "relaksująca" dla oka, jednak może to być subiektywne odczucie.
Dziękuję za wszystkie opinie.
Z reklamami jest porażka, fakt - bo na wszystkich stronach zmieniłem z googla na adkontekst, a tam nie ma cienkich z linkami.
W najbliższym czasie to naprawię. Będę starać się w miarę często dodawać artykuły. Dział obrazy zostanie zastąpiony "Źródłami". Miał służyć troszeczkę inaczej.
Aktualnie (mam nadzieję że dzisiaj skończę) piszę artykuł, który pokazuje swojego rodzaju ewolucje HC[hill climbing]->SHC[settled hill climbing]->SA[simulated annealing] dla problemów dyskretnych.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie opinie, na pewno w pozytywnym stopniu wpłyną na rozwój "stronki".
Jakub Niwa
Pytanie po co w ogóle reklamy ? Ta strona się rodzi a reklamy to owijająca się wokół szyi pępowina ...
Witam.
Od ostatniego czasu na stronie pojawiło się trochę nowych treści m.in.:
- artykuł o SVM
- opis działania strategi ewolucyjnych
- wizualizacja działania perceptronu z wykozystaniem PyQt4 oraz portowaniem canvansa matplotliba(żeby nie było za łatwo)
- Opisanie algorytmu gazu neuronowego
W dziale z filmami: - wizualizacja działania perceptronu
- animacja działania metaheurystyki niedawno przeze mnie opracowanej (możliwe, że nie ktoś wcześniej to badał, lecz nie mogę znaleźć tego w literaturze)
- wizualizacja "autka" sterowanego logiką rozmytą
- wizualizacja symulacji fizycznych (matplotlib + scipy)
- seria filmów ukazujących ewolucję projektu (dla rozrywki) traktującego o uczeniu sieci neuronowych za pomocą mojej nowej metaheurystyki. Dokładniej uczone są sieci neuronowe sterujące pszczołami, których zadaniem jest zebranie jak największej ilości nektaru z kwiatów
- Animacja uczenia sieci neuronowej
W dziale ze źródłami można zaleźć podstawkę do algorytmów aglomeracyjnych, klasyfikacji oraz klasteryzacji, która implementuje kilka przydatnych klas takich jak CPoint, CCluster, CMetric, CDistance oraz CHelper z wykożystaniem numpy oraz matplotlib'a, oraz kody źródłowe do większości treści prezentowanych na stronie.
Na dniach zostanie dodane:
- segmentacja oraz kompresja obrazu z wykorzystaniem algorytmu gazu neuronowego, wstęp do logiki rozmytej, coś o teorii gier oraz pisaniu własnego programu do gry w GO.
Serdecznie zapraszam do odwiedzania strony, komentowania, wytykania błędów, dawania propozycji. Z chęcią dokładniej wytłumaczę to co jest niejasne, bądź niezrozumiałe. Polecam także subskrybowanie kanału RSS lub Like'owanie Facebookowego fun-page stronki, gdyż pojawiają się tam na bieŻąco (Boże, widzisz takie błędy i nie grzmisz) informacje o nowych treściach.
Tak z ciekawości: sztuczną inteligencją zajmujesz się tylko hobbystycznie czy także w pracy?
Jedynie hobbystycznie.
Witam,
Na stronie w dziale źródła jest dostępna paczka do algorytmów roju wraz z zaimplementowanym algorytmem PSO w języku C++.
W celu optymalizacji własnego zadania, wystarczy stworzyć klasę dziedziczącą po CZadanieOptymalizacyjne, nadać jej wymiarowość, oraz nadpisać evala. Następnie podać wskaźnik na ten obiekt do algorytmu PSO, w CSwarm ustalić warunek stopu [Warunek stopu znajduje się w CSwarm, by można było porównywać różne implementacje] i gotowe. Kod można używać we własnych projektach, byłoby miło, gdyby znalazły się tam informacje o źródle :)
Z chęcią pomogę w adaptacji tego rozwiązania do własnych projektów, wyjaśnie wątpliwości.
Tak na marginesie: Specem od C++ nie jestem, więc może być tam kilka "dziwnych rozwiązań".
Pozdrawiam.
Pierwsze dziwne rozwiązanie które zauważyłem to generowanie liczb losowych (taki mój konik). Po pierwsze srand powinien być używany tylko raz, jest duża szansa, że przy wykonywaniu CParticle (CSwarm*) czas będzie taki sam, jak przy poprzednim wykonaniu, więc frand() da Ci identyczną wartość.
frand() zauważyłem w dwóch różnych klasach, wyrzuć go poza nie (np. jako funkcję). Dodatkowo lepszą metodą generowania liczb w zakresie [0,1] (na pewno nie chcesz zakresu [0,1)?) byłoby zastosowanie rand()/(RAND_MAX+1.0) (dla zakresu [0,1)). Choć najlepiej by było zastosować lepszą bibliotekę, np. boost::random (jest już chyba w TR1 domyślnie, jak nie to na pewno w c++0x).
Rzadko też w C++ widuje się wywoływanie metod i odwoływanie się do pól przez this (choć jest to jedno z rozwiązań dziedziczenia po szablonach), najczęściej się to pomija. Masz też niekonsekwencje w używaniu tego, niekiedy odwołujesz się przez this->, a w innych miejscach przez (*this). .
Nie testowałem programu ze względu na moje duże wątpliwości do generowania liczb losowych.
Z srand() jest celowo, ponieważ mogę przekazać seeda i robić miarodajne benchmarki. Od ostatniego czasu, trochę to zmieniłem, zmiany akurat pokrywają się z Twoimi uwagami :)
Docelowo, gdy skończę testować pakiet do benchmarkowania, wrzucę tam uaktualnioną wersję. A this, używam z dziwnego przyzwyczajenia.
Bardzo dziękuję za Twoje uwagi.