Jak to jest z tym UX/UI?

1
piotrpo napisał(a):

Przykładu najbliżej szukać na tej stronie
screenshot-20230319111718.png
O ile ktoś pamięta, że na urządzeniach mobilnych nie ma takiego zdarzenia jak "najechanie kursorem", to dla mnie OK.

Hm... no tutaj poruszyłeś kolejny aspekt projektowania UI/UX - czyli skazywanie użytkowników zwykłych kompów na używanie GUI mobile-friendly. Jeśli ktoś chce sobie przeglądać net w urządzeniu mobile to niech sobie to robi - nikt mu nie broni. Ale nie ograniczajmy komfortu użytkowania aplikacji tym, którzy mają więcej stopni swobody w operowaniu interfejsem GUI np. przy pomocy myszki. Taka unifikacja do niczego dobrego nie prowadzi. Domyślam się, że chodzi tutaj o czas, który dodatkowo należałoby poświęcić dla obsługiwania obu typów urządzeń: mobile i nie-mobile. I o kasę oczywiście - bo skoro trzeba by poświęcić więcej czasu na stworzenie aplikacji mobile-aware to wymaga to wyższych kosztów (roboczogodziny etc).

anonimowy napisał(a):

Próbujesz walczyć z czymś co Ci pomaga... Wszystko dąży do tego żeby była lepsza produktywność itd. Lepiej zrobić coś jednym kliknięciem niż to samo trzema kliknięciami.

No jakby nie bardzo. Nie wiem czy czytałeś moje poprzednie wiadomości. Miało z nich wynikać że coś dzieje się kosztem czegoś. Czyli w tym przypadku pozorne ułatwienie w postaci braku konieczności kliknięcia w menu wiąże się z dużo większym kosztem w postaci straty czasu i nerwów na absorbowanie uwagi na to co ta aplikacja próbuje sobie sama zrobić.
Czyli stosunek zysk:strata w przypadku automatycznego menu jak dla mnie jest jak 1:10.

0

Tylko jeśli dla ciebie wysuwane menu (takie jak na 4programmers) jest dużym kosztem i absorbuje dużo uwagi to raczej problem jest w Tobie a nie z projektem. Dla mnie jest to bardzo logiczne i naturalne, że niektóre elementy mogą być wysuwane po najechaniu myszką i ma to dla mnie więcej logiki niż jakbym miał klikać w element żeby się wysunął skoro samo kliknięcie nie przynosi żadnej korzyści względem braku

0
anonimowy napisał(a):

Tylko jeśli dla ciebie wysuwane menu (takie jak na 4programmers) jest dużym kosztem i absorbuje dużo uwagi to raczej problem jest w Tobie a nie z projektem. Dla mnie jest to bardzo logiczne i naturalne, że niektóre elementy mogą być wysuwane po najechaniu myszką i ma to dla mnie więcej logiki niż jakbym miał klikać w element żeby się wysunął skoro samo kliknięcie nie przynosi żadnej korzyści względem braku

No nie - nie stosujmy argumentum ad personam:

(...)to raczej problem jest w Tobie a nie z projektem

bo możnaby dokładnie tą samą metodą odbić piłeczkę nie podając przy tym żadnego argumentu merytorycznego.

Dodatkowym kosztem jest m.in. że się rozpraszasz - bo musisz zobaczyć - a co to tu mi się takiego pojawiło jak chciałem tylko zjechać kursorem myszki na dół? Drugie - musisz poświęcić czas na przeczytanie tego co się pojawiło, interpretację i podjęcie decyzji - potrzebuję tego czy nie? Jeśli nie - to jak się tego pozbyć. Czyli wymaga to dodatkowego czasu i dodatkowej interakcji ze strony usera.
Kolejna rzecz - przebodźcowanie użytkownika takim niespodziankami, zdenerwowanie, że znowu mi tu coś wyskoczyło - ktoś taki może już nie wrócić jako klient - bo aplikacja go wkurza.

0

Ale piszesz o innym przypadku. Zazwyczaj użytkownicy nie trzymają kursora myszki u góry w menu więc nic samo nie wyskoczy. Wiadome, że skrajne przypadki będą oczywiście złe ale jak chcesz się na nich opierać to pokaż przykład

1

Dokładnie jest tak jak mówisz, wszystko jest nastwione na zysk jeśli dopiero to odkryłeś to gratuluję, witamy wśród kapitalistów :)

1
anonimowy napisał(a):
userek_jakis napisał(a):

Ale chyba powinny być jakieś granice optymalizacji za którymi kończy się wygoda a zaczyna się męczarnia.

Raczej nie. Jeśli zbudujesz system, który przewiduje co użytkownik chce kupić bez konieczności podania tego przez użytkownika, to będziesz krok przed innymi. Zakupy robiłby się same - brak szukania odpowiedniego przedmiotu, czytania opinii - taki system by wygrał z innymi

Jeśli jakiś system jest zbyt nachalny to może ci się udać za pierwszym razem wrobić użytkownika w zakupy, ale już do twojego sklepu nie wróci – a nawet będzie narzekał na forach i fejsbókach jaki to twój sklep jest zły, i jeszcze doniesie do UOKiK jak go wkurzysz za mocno.
Serio chcesz mieć taką złą sławę, bo tylko zysk się dla ciebie liczy?

0

@Azarien: to tak jakby mówić że stawienie pewnych towarów przy kasie w sklepie jest nachalne i zgłosić to do uokik.

0
Azarien napisał(a):

Jeśli jakiś system jest zbyt nachalny to może ci się udać za pierwszym razem wrobić użytkownika w zakupy, ale już do twojego sklepu nie wróci – a nawet będzie narzekał na forach i fejsbókach jaki to twój sklep jest zły, i jeszcze doniesie do UOKiK jak go wkurzysz za mocno.
Serio chcesz mieć taką złą sławę, bo tylko zysk się dla ciebie liczy?

Ale ja mówię z perspektywy klienta. Jeśli byłby sklep, który sugerowałby mi idealnie (i za mnie kupował) np. prezenty dla moich bliskich (lepsze ode mnie) to mógłbym nawet dopłacać żeby z niego korzystać

0
anonimowy napisał(a):

Ale ja mówię z perspektywy klienta. Jeśli byłby sklep, który sugerowałby mi idealnie (i za mnie kupował) np. prezenty dla moich bliskich (lepsze ode mnie) to mógłbym nawet dopłacać żeby z niego korzystać

Nawet nie wiesz, jak jesteś blisko przyszłości, gdy wszystkie zakupy i preferencje byłyby rejestrowane… :)

0
ehhhhh napisał(a):

Dokładnie jest tak jak mówisz, wszystko jest nastwione na zysk jeśli dopiero to odkryłeś to gratuluję, witamy wśród kapitalistów :)

Tak - dopiero co wybudzono mnie po długiej hibernacji :) Nie wszystko jeszcze dobrze ogarniam... A mam to rozumieć tak że wszystko co ma cokolwiek wspólnego z pieniędzmi ulega jakiejś degeneracji? UX/UI też? :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1