Jak programowano stare symulatory lotu?

0

Natchnal mnie post @jarekr000000 na mniniblogu o c64 + przegladalem sobie dzisiaj gry z C64 i natknalem sie na ACE i Hellcat Ace.

Kojarzy ktos jak tam robiono model lotu? Ew. jakis fajny artykul na ten temat

2

Akurat pamiętam ACE

W tej grze to raczej nie można mówić o jakimś rozsądniejszym modelu lotu.
Ten samolocik latał jak rakieta - prawie bez problemu pionowo w górę (przy większym ciągu). Bokiem (na skrzydle) też :/

Poziom realizmu w okolicy 0.

Ale i tak było fajnie.

Co do modelu strzelam:
Wektor siły w kierunku lotu. (ciąg)
Opór powietrza.
Grawitacja
To wszystko generuje nową wartość wektora prędkości. (ale nie jego skierowanie - to jest wyznaczone przez joystick :-)).
(czyli jak lecisz w dół to prędkość rośnie, jak lecisz w góre troche maleje przez grawitację) - ale samolot sam nie opada.

Bylo przeciągnięcie - ale bardzo prostacko zrobione.
if ( prędkośc - kąt < X) then rób Przeciągnięcie. (tam nie było spinu - tylko dziób na chwilę opadał).

0

@jarekr000000: a jakis pomysl na AI wrogich samolotow? Bo w sumie ladnie wchodzily na ogon w czasie walki :)

Zastanawialem sie tez nad tym jak teren jest rysowany, ale to chyba po prostupolaczenie dwoch prymitywow -> prostokat + trojkat lub linia i kolorujemy wszystko pod nia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1