Zaawansowana matematyka dyskretna, a tworzenie gier planszowych

0

Zastanawiam się, czy studiowanie matematyki dyskretnej zrobi jakąś różnicę w kwestii wprowadzania w życie ciekawych pomysłów na gry planszowe. A jeśli tak, to jak dogłębnie należałoby ją poznać? Tj. czy studiowanie jej w wymiarze ponad 100 godzin na studiach da mi w tej kwestii zdecydowanie większe możliwości niż gdyby plan studiów zawierał jedynie 30 godzin lekcyjnych z tego przedmiotu?

0

jak dogłębnie należałoby ją poznać?

nawiązując do znanego powiedzenia "żeby zrozumieć rekurencję należy zrozumieć rekurencję" to można powiedzieć, że "matematykę dyskretną albo się rozumie, albo się jej nie rozumie". Pytanie o to jak dogłębnie należałoby ją poznać jest bardzo niedyskretne ;)

czy studiowanie jej w wymiarze ponad 100 godzin na studiach da mi w tej kwestii zdecydowanie większe możliwości niż gdyby
plan studiów zawierał jedynie 30 godzin lekcyjnych z tego przedmiotu?

Czy musisz od razu ustawić sobie plan na kilka semestrów z wyprzedzeniem? Nie możesz się zapisać teraz, a potem myśleć co dalej? (no chyba, że studia, na których studiujesz zmuszają cię do zapisania się na kilka semestrów od razu).

2

Dyskretna to przepiekny dział matematyki. Bardzo mi podeszła na studiach. Oczywiście warto studiować ponad program. Szczerze polecam.

0

Otóż staram się siebie przekonać, że dobrze wybrałem studia. Jako, że w korpo najczęściej wyższa matematyka się nie przydaje, podobnie z fizyką oraz w Polsce z programowaniem robotów w pracy, to pomyślałem sobie, że wyższość uniwerków nad politechnikami może objawiać się tym, że po nich ma się więcej możliwości w tworzeniu mechanik gier planszowych chociażby. Ale nie wiem czy to może być prawdą.

2

Nigdy nie wiadomo jak mózg wykorzysta zdobytą wiedzę. Matematyka dyskretna, to fundament informatyki, algorytmów. W grach wykorzystuje się wiele algorytmów, więc matematyka dyskretna z pewnościa się przydaje.

0

Przy projektowaniu gier planszowych raczej nie jest potrzebny wyższy poziom niż liceum. Bardziej by pomógł pomysł na jakąś oryginalną mechanikę niż precyzyjny matematyczny model

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1