Cyber Sentinel - gra puzzle z elementami programowania na bazie diagramów maszyny Turinga

2

Hej,

Mam nadzieję, że wybrałem dobry dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie.

Nazywam się Marcin i jestem autorem gry Cyber Sentinel, która trafiła miesiąc temu na Steam: http://store.steampowered.com/app/485970/

Jest to gra puzzle w klimacie Cyberpunk, w której wcielamy się w rolę hakera i tworzymy umowne programy/trojany kradnące dane. Tworzymy za pomocą wariacji na temat diagramów maszyny Turinga. Zamiast nieskończonej taśmy mamy dwuwymiarową planszę do gry, zamiast odczytywanych i zapisywanych symboli na taśmie - kolory na planszy.

Mam nadzieję, że zechcecie w nią zagrać i podzielić się wrażeniami.

Specjalnie dla użytkowników 4programmers.net garść kodów Steam:
TD?4B-EX9F0-LJQFF Herman
X2606-?BFFV-LTX7H Cecylia
DMI57-ER8RZ-?46WQ Robert
TCRX4-?X64L-EQM5R Anastazja
6?HHE-VP8RL-CQMAB Viktor

Brakujące litery ? to pierwsza litera imienia po prawej (nie wiem czy buszują tutaj boty szukające kodów ale lepiej się zabezpieczyć).
Jak ktoś wykorzysta któryś kod to niech da znać :)

1

Wykorzystałem czwarty kod (Anastazja). Gra wydaje się ciekawa, w wolnym czasie z przyjemnością ją ogram.

2

Wziąłem Cecylię ;)

Przeszedłem 3 chaptery, potem mi się znudziło. Krytyka:

  • przydałyby się skróty klawiszowe (jest chyba tylko Tab, nie?) np. WASD na przesuwanie planszy, 1234 na wybór koloru, i coś tam na start/stop
  • denerwuje strasznie fakt, że nawet po zginięciu kostek, nie można od razu edytować i poprawiać rozwiązania, ale trzeba klikać na restart. Przecież i tak nie wygramy, więc po co dalej symulować...
  • pauza imho powinna działać instantly (nawet w połowie ticku) - bo często mi sie zdarzało, że kliknąłem ją o moment za późno i byłem już o krok za daleko.
  • po ukończeniu np. połowy chapteru i uzyskaniu ilości punktów odblokowującej następny, gra wychodzi do menu głównego. Przeszkadza, raczej wolałbym sam zdecydować, czy robię dalej ten chapter
  • ikona "step" jest troszkę myląca - mi się kojarzy z "fast forward", ale to może być indywidualna sprawa
  • w menu po naciśnięciu Escape mamy wybór "Quit game" - lepsza nazwa to by było "Main menu", bo tam właśnie nas przenosi
  • głupio, że trzeba zgadywać, co robią przyciski. Możnaby np. podświetlać sterowane elementy po najechaniu myszką na przycisk
  • ogólnie, to etapy są w trzech rodzajach: (a) trasowe - trzeba "przejść labirynt" (b) czasowe - trzeba mieć dobry timing (c) logiczne - trzeba mieć dobrą maszynę stanów, żeby się nie zaplątać. Mam wrażenie, że za dużo jest poziomów typu (a) i (b) - są one powtarzalne i z czasem nudne, bo wystarczy co krok sprawdzać, np. czy już się odczekało wystarczająco długo. Lepiej chyba mieć więcej zadań typowo logicznych, szczególnie jeśli targetujecie osoby lubiące gry na myślenie ;)
  • domyślna grafika trochę mało przejrzysta - wyłączyłem efekt TV w ustawieniach, a chciałbym jeszcze efekt teleportacji usunąć, bo przeszkadza
  • interfejs trochę rodem z tabletów czy smartfonów

Pomysł na grę całkiem spoko, ale trochę niedopracowane. Grafika OK. Pozdrawiam ;)

EDIT:
Więcej uwag:

  • punktacja taka sobie, bo chyba tylko ilość stanów bierze pod uwagę. Przecież ilość kolorów na planszy i ilość przejść pomiędzy stanami, albo czas wykonania rozwiązania to również bardzo dobre metryki. Polecam system jak np. w SpaceChem (trzy osobne high score'y, więc można optymalizować to na co się ma ochotę)
  • achievementy jakby wlepione na siłę, za przejście n-tego levelu albo wykonanie czynności, która i tak jest konieczna do przejścia poziomu
  • trochę mało rozbudowany edytor maszyny stanów (przydałyby się takie opcje jak zaznaczanie kilku i przesuwanie naraz, czy snippety, które można kopiować między levelami - to by się przydało np. do pętli opóźniającej)
  • ubogi debugger - jakiś specjalny kolor na breakpointa?
0

akrasuski1: dzięki za uwagi. Co do mechaniki to planuje dodanie plansz w stylu "stwórz algorytm" czyli tworzysz program który dostaje coś na wejściu (wyznaczone pola) i ma zapisać wynik na wyjściu (też wyznaczone pola) dla kilku zestawów danych wejściowych. Coś podobnego do Human Resource Machine.
Co do systemu oceniania to planuje dodać online statystyki do każdej planszy, w których będzie widoczne ile użyliśmy stanów, przejść, ile zmian stanów oraz ile kroków potrzebował nasz program żeby ukończyć planszę. Dodatkowo oczywiście będziemy widzieć gdzie nasze rozwiązania plasują się na tle innych graczy (w stylu TIS-100).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1