Jak przekonwertowac pliki d64 T64 do kodu wyskopoziomowego?

Odpowiedz Nowy wątek
2014-03-27 09:40

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 34 minuty temu

0

Zastanawiam sie jak przeksztalcic pliki d64 albo t64 (obrazy programow z kaset albo dyskietek do emulatora C64) tak zeby zobaczyc co sie tam dzieje w kodzie nieco wyzej poziomowym niz Monitor albo ASM na C64?

Chce rozpoznac jaka funkcje pelni "tribute" w gierce Legions of Death:)

Pozostało 580 znaków

MiL
2014-03-27 10:19
MiL

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 2 miesiące temu

0

Ale jak to w kodzie wyżej poziomowym? Większość gier na C64 była pisana w asemblerze.

Pozostało 580 znaków

2014-03-27 10:33

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 34 minuty temu

0

MiL - wiem. Pytanie czy sa jakies narzedzia ktorymi daloby sie to przerobic na jakis pseudokod, diagramy albo zdekompilowac (chce zobaczyc co tam w srodku siedzi a moja znajomosc ASMa czy programowania niskopoziomowego jest mizerna) podobnie jak mozna robic z programami z PC przy pomocy Idy.

mozliwe ze zadalem zle pytanie i sa inne sprytne sposoby jak to zrobic.

Pozostało 580 znaków

2014-03-27 13:07

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 12 godzin temu

0

a moja znajomosc ASMa czy programowania niskopoziomowego jest mizerna
No to daleko nie zajedziesz.

Jaki bylby sens pytac o rzecz z ktora wiem jak sobie proadzic? - WhiteLightning 2014-03-27 14:58
Naucz się asemblera odpowiedniego cpu, poszukaj narzędzi do debugowania na c64, i generalnie powodzenia. Ja ci nie potrafię pomóc, nawet jeśli mam C64 w piwnicy. - Azarien 2014-03-27 16:43
Jak to spiewal i mowil w ktoryms wywiadzie SRV: " There's no easier way" - WhiteLightning 2014-03-28 09:21

Pozostało 580 znaków

MiL
2014-03-28 10:32
MiL

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 2 miesiące temu

0

Watpię żeby takie narzędzie istniało. Bez znajomości asemblera C64 nic nie zrobisz.

Pozostało 580 znaków

spc
2014-04-02 11:00
spc

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 1 rok temu

To se ne da. Powodów jest wiele. Większość z gier jest synchronizowana z plamką rastra i to często z dokładnością co do cyklu, a takie rzeczy to tylko w ASM. Miej na uwadze ze C64 miał tylko 64 KB RAM i około 1 Mhz zegarek - tutaj wydajność i rozmiar kodu ma bardzo duże znaczenie - znów tylko ASM. Zresztą jak chcesz coś dekompilować skoro nie było nigdy kompilowane? Do jakiego języka? Powodów jest jeszcze wiele więcej. Jeśli już to zainteresuj się modułem Action Replay lub Final.


00, OK, 00, 00
...dziś się to robi na sprzętach, kiedyś na patentach...
edytowany 1x, ostatnio: spc, 2014-04-02 11:02

Pozostało 580 znaków

2014-04-02 15:26

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 34 minuty temu

0

Spc - myslalem ze da sie chocby do jakiegos pseudokodu, schematow blokowych itp. Ale plusa daje za przypomnienie mi o cartridgach (tak sie to chyba pisze?). Z jezyka maszynowego wiem ze mozna do ASMa, z Javy mozna latwo UML robic itp. A tutaj probuje sie zapuscic w dzialke ktora jest dla mnie czarna magia i szukam punktow zaczepienia.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0