Jak przekonwertowac pliki d64 T64 do kodu wyskopoziomowego?

0

Zastanawiam sie jak przeksztalcic pliki d64 albo t64 (obrazy programow z kaset albo dyskietek do emulatora C64) tak zeby zobaczyc co sie tam dzieje w kodzie nieco wyzej poziomowym niz Monitor albo ASM na C64?

Chce rozpoznac jaka funkcje pelni "tribute" w gierce Legions of Death:)

0

Ale jak to w kodzie wyżej poziomowym? Większość gier na C64 była pisana w asemblerze.

0

MiL - wiem. Pytanie czy sa jakies narzedzia ktorymi daloby sie to przerobic na jakis pseudokod, diagramy albo zdekompilowac (chce zobaczyc co tam w srodku siedzi a moja znajomosc ASMa czy programowania niskopoziomowego jest mizerna) podobnie jak mozna robic z programami z PC przy pomocy Idy.

mozliwe ze zadalem zle pytanie i sa inne sprytne sposoby jak to zrobic.

0

a moja znajomosc ASMa czy programowania niskopoziomowego jest mizerna
No to daleko nie zajedziesz.

0

Watpię żeby takie narzędzie istniało. Bez znajomości asemblera C64 nic nie zrobisz.

1

To se ne da. Powodów jest wiele. Większość z gier jest synchronizowana z plamką rastra i to często z dokładnością co do cyklu, a takie rzeczy to tylko w ASM. Miej na uwadze ze C64 miał tylko 64 KB RAM i około 1 Mhz zegarek - tutaj wydajność i rozmiar kodu ma bardzo duże znaczenie - znów tylko ASM. Zresztą jak chcesz coś dekompilować skoro nie było nigdy kompilowane? Do jakiego języka? Powodów jest jeszcze wiele więcej. Jeśli już to zainteresuj się modułem Action Replay lub Final.

0

Spc - myslalem ze da sie chocby do jakiegos pseudokodu, schematow blokowych itp. Ale plusa daje za przypomnienie mi o cartridgach (tak sie to chyba pisze?). Z jezyka maszynowego wiem ze mozna do ASMa, z Javy mozna latwo UML robic itp. A tutaj probuje sie zapuscic w dzialke ktora jest dla mnie czarna magia i szukam punktow zaczepienia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1