API dzwoni (rozróżnianie sygnałów)

0

Witam!
Mam ja jak zwykle z pytaniem. Szukam rozwiązania (jest to moja myśl na prace inżynierską):
Chcę napisać program który będzie dzwonił na wybrany numer tel i:

  • sprawdzi czy ktoś obierze,
  • sprawdzi czy jest zajęte,
  • sprawdzi czy czy jest w ogóle taki numer,
  • sprawdzi czy telefon jest wyłączony,
  • wypisze statystyki.
    Pomyślałem że do tego celu mogę wykorzystać jakieś API (patrze tu na np skypeAPI), czy ktoś z was się orientuje (może nawet korzystał) czy jest jakaś możliwość sprawdzania, co się dzieje z telefonem? Bo my w sumie słyszymy po sygnale cy jest zajęte czy ktoś ma telefon wyłączony) a jak to ma rozumieć komputer?
1
  1. Wystarczy podłączyć do komputera modem gsm lub jakikolwiek telefon komórkowy ze interpreterem komend AT (Praktycznie wszystkie nokie, i połowa telefonów innych marek).
  2. Zapoznać się z komendami typu: RING, CALL, BUSY, NO ANSWER.
    Wszystko znajdziesz w internecie, szukaj frazy AT COMMANDS.
    Ps. To nie jest nietuzinkowy temat...
0

Ok ale Wasze rozwiązania wymagają ode mnie dodatkowego sprzętu, mi chodziło by ograniczenie się do jakiegoś operatora lub nawet oprogramowanie jeżeli chodzi o połączenie, a samemu przeprowadza analizę dźwięku(lub sygnału)? Nie wiem tylko czy ja dobrze rozumuje i czy jest coś co może mi pomóc przy rozróżnieniu zdarzeń?

( jeżeli chodzi o telefony komórkowe to raczej interesuje mnie tylko sygnał cyfrowy - jeżeli się oczywiście nie mylę )
A takie pytanie czy ktoś miał z was styczność z API Skype? Trochę czytałem w dokumentacji ale nie wiem czy dobrze rozumiem, ze tak naprawdę do dzwonienia wystarczyło by mi tylko to api, ale i również analizę czy ktoś odebrał czy ma wyłączony telefon lub zajęty również zwraca mi metoda zawarta w API?

a co do nietuzinkowe tematy - raczej ten temat jest wyjątkowy. Jeżeli nie jest tu gdzie trzeba to proszę moderatora o przeniesienie.

1
juniorchat napisał(a):

Ok ale Wasze rozwiązania wymagają ode mnie dodatkowego sprzętu, mi chodziło by ograniczenie się do jakiegoś operatora lub nawet oprogramowanie jeżeli chodzi o połączenie, a samemu przeprowadza analizę dźwięku(lub sygnału)? Nie wiem tylko czy ja dobrze rozumuje i czy jest coś co może mi pomóc przy rozróżnieniu zdarzeń?

Z tego co się orientuję to jakiś sprzęt musisz mieć - jeśli nie chcesz korzystać ze Skype (lub innego VOIP).
Może to być modem lub coś z rodzaju:
http://www.exele.com/modems/index.htm

1

ja z VoIPem mam styczność na co dzień w pracy i mogę Ci polecić PJSIP'a:
http://www.pjsip.org

Osobiście nie zajmują się bezpośrednio warstwą sipa, ale wiem, że sam problem jest dość złożony i możesz napotkać na wiele trudności...

i parę linków:
http://trac.pjsip.org/repos/wiki/Projects_Using_PJSIP

0

Ale czy w ogóle jest jakaś możliwość żeby rozróżniać status osoby do której dzwonie? Wyłączony, poza zasięgiem, zajęte, wolny?

1

w VoIPie jak najbardziej. Ale przy połączeniu z normalnym telefonem - nie wiem, nigdy się temu bliżej nie przyglądałem.

tu masz link do sip'owego presence:

http://www.pjsip.org/pjsip/docs/html/group__PJSIP__SIMPLE__PRES.htm

0

Ok czyli rozumiem że mam 2 opcje:

  1. Modem + AT + Program na pc odbierający dane z modemu
  2. VoIP przy użyciu PJSIP
    tylko pytanie czy przez PJSIP będę miał możliwość dzwonienia na dowolny numer.

W sumie wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem stanie się dla mnie modem + AT ale czy może mi ktoś podpowiedzieć jakiś w miarę niedrogi sprzęt? I od czego zacząć, w czym pisać?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1