Wygładzanie figur 2D

0

Wiele programów do modelowania trójwymiarowego posiada modyfikatory w stylu Turbo Smooth; służą one do wygładzania obiektu:
user image
Aktualnie zajmuje się pewnym projektem związanym z grafiką dwuwymiarową i zastanawiam się, czy możliwe byłoby osiągnięcie czegoś takiego.
Tzn.: mam na przykład figurę:
fig1.png
i po wykonaniu wygładzania chciałbym uzyskać coś podobnego do:
fig2.png
'rysunki' wykonane odręcznie ;P

Pytanie właściwe: ma ktoś może linki do jakichś ciekawych artykułów/książek opisujących wygładzanie figur dwuwymiarowych podobnie, jak działa to w programach do modelowania trójwymiarowego (czy w ogóle coś takiego jest możliwe?)?

0

A nie mozesz zrobić tego samego w 3D i zrenderować Płasko ?

0

W sensie wykonać uprzednio model trójwymiarowy i w moim programiku renderować 2D? Takie rozwiązanie niestety odpada.
Potrzebuję bezpośrednio w tym moim programie mieć taką funkcję.

0

No więc jak napisałem w komentarzu - patrząc na rysunek @n0name_l (http://tinypic.com/view.php?pic=346ud8i&s=5) do głowy wpadł mi pewien pomysł wykorzystujący krzywą Béziera:
pomysł.png
Jest to tylko póki co sam pomysł, nie sprawdzałem go dokładniej, ale jakąś podstawę już chyba mam ;P

2

Yay, po dwóch godzinach pracy i implementowaniu kilkunastu różnych rozwiązań mam już coś, co działa, jest proste i wydajne: http://pastebin.com/Fr0N1hqd
Skorzystałem z prostszej metody (uwaga, znów obrazek):
asdf.png
Wrzucam dla potomnych ;P

Linki: http://www.gamedev.net/topic/627933-fast-way-to-smooth-a-2d-polygon/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1