Gra w węzyka - AI

0

Witam, problem polega na tym że na uczelnię muszę wykonać projekt ze Sztucznej Inteligencji, temat projektu to "Gra w wężyka" .

Niestety nie wiem jak wcisnąć w tą grę Sztuczną Inteligencję. Może ktoś robił coś takiego i wie przynajmniej z jakiego algorytmu skorzystać?? . Dzięki za wszelką pomoc.

0

Nietuzinkowe tematy... Serio?!

0

o_O No proponuje zacząć od napisania logiki według jakiej wężyk się porusza. Szczególnie jesli chodzi o poruszanie się w planszy gdzie jest mało miejsca bo wężyk jest gigantyczny.

0

zależy jaki to jest wężyk. Np jak klasyczny snake to mógłbyś zrobić tak ,że użytkownik ustawia jabłka a waż sam wytycza drogę do nich. To by było w sumie dość proste. Algorytm sprawdzał by pozycję "y" jabłka. Jeśli głowa węża znajduje się powyżej tego jabłka("y" jest mniejszy) to znaczy ,że wąż musi skecić na dół(żeby "y" się zwiększyło) później jeśli głową węża będzie miała taką samą pozycję "y" co jabłko to algorytm musi sprawić aby wąż stopniowo wyrównał pozycję "x"(musis odejmować pozycję "x" węża albo dodać w zależności czy znajdujemy się po lewej czy po prawej stronie jabłka)

0

@robcio to jest proste faktycznie, ale schody się zaczynają gdy nie chcemy trafić we własny ogon. Ja tu widzę zmodyfikowany algorytm szukania drogi. Być może wystarczy odświeżać go co kilka kroków, albo lepiej przewidywać czy ścieżka obecnie zajęta się zwolni do czasu dojścia "głowy".

0

wiem że to głupia sugestia ale jeśli grałeś sam w taką grę to spróbuj skodyfikować algorytm wg którego sam grałeś na przykład gdy wąż ma długość mniejszą lub równą kilkanaście jednostek długości to wykonujesz najkrótszą drogę (lub na przykład najpierw ustawiasz się po iksowej a potem po igrekowej zbieżnej do jabłka co dwa kroki sprawdzasz czy na planszy po drodze nie wyskoczył muchomorek) gdy przekracza tą długość to zaczynasz zygzakować po planszy by nie trafić na swój ogon a jabłka zjadasz po drodze. wiesz takie uschematyzowanie tego co robi człowiek

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1