Rysowanie kształtów w przeglądarce - technologie

0

Hej

załóżmy, że chciałbym napisać program (system) umożliwiający rysowanie w oknie przeglądarki.

Przykłady:
http://builds.balsamiq.com/b/mockups-web-demo/
https://moqups.com/#!/
i bardziej zaawansowane ale trzeba się zarejstrować: https://www.autocadws.com/web

Szczególnie ten ostatni przykład jest tym o co mi chodzi.

Zanim za cokolwiek się wezmę chciałbym poznać Waszą opinię na temat technologii, na które warto zwrócić uwagę.

Działać ma to mniej więcej tak:

  1. User w przeglądarce rysuje np. linię
  2. Klika na nią (wybiera myszką)
  3. Informacja o kliknięciu na linię jest przekazywana do serwera (punkty zaczepienia linii)
  4. Serwer zwraca info do przeglądarki żeby np. linia zamieniła się w okrąg o średnicy owej linii
  5. W przeglądarce linia zamienia się w okrąg.

Z serwerem występuje dodatkowa trudność, ponieważ on składać ma się z dwóch warstw:
a. Komunikującej się z przeglądarką (technologia dowolna)
b. Obliczeniowej - Windows, na której odpalony jest soft, który dokonuje obliczeń

Oczywiście to jest bardzo uproszczony opis ale oddaje mniej więcej ideę.
Do tego mam następnych kilkadziesiąt pytań dodatkowych ale na razie one zaciemniłyby problem.

pzdr
squash

0

Pomysł jest bez sensu. Po co komunikacja użytkownika z serwerem podczas edycji obrazu?

0

do rysowania np prymitywów w przeglądarce możesz użyć WebGL.

0

A do komunikacji z serwerem ajax albo websockety (ale tylko w nowych przegladarkach z wyłaczeniem IE).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1