Od czego zacząć projekt gry?

2018-12-04 13:21
0

Mam kilka pytań:

  1. Chciałbym stworzyć grę multiplayer od podstaw z własnym silnikiem znam mniej więcej sposób programowania ogólnego ale nie wiem co będzie do tego najlepsze: [język].
  2. Gra będzie 2D oparta na grafikach blokowych 32px / 32px i pierwszym celem będzie przygotowanie skryptu do poruszania się [postać] czyli grafiki 32px / 32px w 4 strony lub 8.
  3. Kolejna sprawa powiedzmy że świat będzie miał wielkość maksymalną 10000px / 10000px i mam pomysł na wiele różnych mechanik które wiem chyba jak ogarnąć praktycznie ale brak mi doświadczenia technicznego.
  4. gra nie będzie wymagała obsługi audio więc sporo problemów chyba odpada. grafiki będą jedynie w formacie 32px /32px potem sklejane w całą mapę, dzięki czemu będę mógł po prostu podzielić ją na układ X/Y i dowolnie tym manipulować oraz dodanie układu [z] kolejnych warstw np [flor 1-10]. Tak jakby stworzyć świat na siatce po której bohater się porusza a wszelkie schody czy dziury to przeniesienie bohatera na nową mapę interpretowaną jako kolejny [flor]
  5. Grafiki były by przechowywane w zewnętrznym programie z którego będą pobierane na odpowiednie pozycje X/Y co pozwoli na swobodną nimi manipulacje w razie błędów.
  6. Nie jestem pewny ale szybkość odświeżania gry znacznie by wzrosła chyba bo dzięki siatce x/y/z komputer szybko by obliczał poszczególne położenie obiektów w wzorach matematycznych.

Proszę o rady jeśli coś jest nie zrozumiałe to wyjaśnię.

edytowany 3x, ostatnio: furious programming, 2018-12-04 13:44

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 13:27
2

Pisanie gry multiplayer to wyższa szkoła jazdy na kucyku. Pisanie własnego silnika to wyższa szkoła jazdy na kucyku. Połączenie tych dwóch rzeczy to już jeździectwo ekstremalne — potrzebujesz naprawdę sporo wiedzy teoretycznej i doświadczenia praktycznego, by mieć szansę tak ambitny projekt ukończyć. Wybór języka wobec licznych innych problemów projektowych z tym związanych jest porównywalnie nieistotny; wybierz ten język, który lubisz i znasz najlepiej.

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 13:28
0

Spoko dzięki :0

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 13:33
1
Chciałbym stworzyć grę multiplayer od podstaw z własnym silnikiem znam mniej więcej sposób programowania ogólnego ale nie wiem co będzie do tego najlepsze: [język].

nie wiem po co wlasny silnik, ale ok. do Silnika uzyj C++ do pisania skryptow uzyj Lua

reszte to nie sa pytania tylko to co chcesz zrobic

Na Twoim miejscu po prostu uzylbym Unity3d i pisal w skrypty w c#

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 13:41
0

Gra MMORPG – kilka pytań - tutaj masz do poczytania baaaaardzo podobny wątek, który się rozciągnął na 12 stron. Miłego czytania :P


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 14:32
2

Grafiki były by przechowywane w zewnętrznym programie z którego będą pobierane na odpowiednie pozycje X/Y co pozwoli na swobodną nimi manipulacje w razie błędów.

Grafiki nie przechowuje się w programie, tylko w plikach.

Pozostało 580 znaków

2018-12-04 14:58
0

W tym temacie (zasobów) raczej nie ma sensu zbytnio kombinować – moderzy prędzej czy później i tak znajdą i zmodyfikują co będą chcieli. Więc nie utrudniaj sobie roboty bez naprawdę solidnego powodu.


Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0