Programy napisane w WinaAPI a nowe Windowsy

2018-11-16 13:56
darek darek
0

Witam,
czy programy napisane w czystym C (nie C++, nie C#) w WinaAPI będą działać na Windowsach 8 - 10?

edytowany 1x, ostatnio: furious programming, 2018-11-16 18:11

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 13:59
1

Nie rozumiem po co ten masochizm z WinAPI.
MS dba o wsteczną kompatybilność i w 99% przypadkach wszystko będzie działać na nowych systemach Windows-a.


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.
edytowany 1x, ostatnio: MarekR22, 2018-11-16 13:59

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 14:02
darek darek
0

Nie rozwodząc się za bardzo - będę musiał w programie wejść w niskopoziomowe działania na dźwięku i obrazie bez używania opengl, directX itp...
Nie jest tak, że i tak zejdę na poziom winaAPI?

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 14:38
0

Tego ci nie powiemy póki nie doprecyzujesz konkretnie jakie operacje chcesz robić. Ale wielce niewykluczone, że np. do operacji na obrazie to jakieś API Nvidii i AMD będzie wystarczające.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 14:59
0

A po co zakładasz drugi, bardzo podobny temat?
O kompatybilności WinAPI pisaliśmy w innym wątku - https://4programmers.net/Forum/1539408

Poza tym, skoro zadajesz więcej pytań i tworzysz kolejne wątki, może załóż konto, a nie pisz z anonima? :P


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
edytowany 2x, ostatnio: cerrato, 2018-11-16 15:00

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 15:07
darek darek
0

Spokojnie. Wątek nie jest dokładnie o tym samym a co do zbieżności, to popatrz na godziny (w tym przypadku minuty).
A dwa - przecież cały czas się podpisuję.

Tak, podpisujesz się. Ale ja (czy ktokolwiek inny) nie może np. kliknąć na Twój nick i zobaczyć wszystkie Twoje posty. Poza tym ktoś może także wejść jako niezalogowany, wpisać sobie "darek darek" i zszargać Twoją opinię. Nie mogę także (jakbym miał taką potrzebę) wysłać Ci wiadomości prywatnej. I tak dalej ;) - cerrato 2018-11-16 15:08
To już się zarejestrowałem ;) darekdarek - darekdarek 2018-11-16 17:36
@darekdarek: witamy na forum :) - cerrato 2018-11-17 15:49

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 17:01
1
darek darek napisał(a):

Witam,
czy programy napisane w czystym C (nie C++, nie C#) w WinaAPI będą działać na Windowsach 8 - 10?

Tak.

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 18:14
1

WinApi to masochizm i trudno sobie wyobrazić, że chciałbyś tego użyć. Co to za czary chcesz zrobić, że nie wystarczy np. SDL czy Allegro, skoro nie chcesz OpenGL ani DirectX. Nikomu nie życzę programować w WinApi, to chyba jeszcze gorsze niż XLib. :p Nie mniej jednak WinApi powinno działać.

edytowany 1x, ostatnio: elwis, 2018-11-16 18:17

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 18:16
3

Będą działać – w końcu używasz API systemu, które jest po części ”dziedziczone” z wersji na wersję. Stare funkcje pozostają, a nowe są dodawane. Ale to wcale nie oznacza, że nie będziesz mieć żadnych problemów.

Jeśli Twoja aplikacja ma wspierać wszystkie wersje Windows np. od NT wzwyż, to musisz korzystać z takich funkcji, które są zawarte w bibliotekach we wszystkich wspieranych wersjach systemu. Jeżeli na taki problem natrafisz to należy skorzystać ze starszego odpowiednika, a jeśli nie ma odpowiednika (bo stary system w ogóle nie posiadał danej funkcjonalności), to cóż… trzeba wykryć wersję systemu i udostępnić daną funkcjonalność tylko wtedy, gdy faktycznie jest dostępna.


edytowany 5x, ostatnio: furious programming, 2018-11-18 00:51

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 18:38
0
elwis napisał(a):

WinApi to masochizm i trudno sobie wyobrazić, że chciałbyś tego użyć. Co to za czary chcesz zrobić, że nie wystarczy np. SDL czy Allegro, skoro nie chcesz OpenGL ani DirectX.

Właśnie żadne czary. Muszę hurtowo bitmapy przelecieć dosłownie piksel po pikselu i na podstawie jakichś tam obliczeń zmienić jego kolor. OpenGL i DX uznałem za coś bardziej do grafiki 3d (nie słyszałem o ich funkcjach operujących na poziomie pojedynczych pikseli) a z kolei Allegro, SDL itp. i tak korzystają z winAPI i nie wiem, czy specjalnie tu pomogą. Bardziej zaciekawiła mnie inna sugestia kolegi z tego wątku, że być może natywne API NVidia czy ATI - przyznam, że tego w ogóle nie brałem pod uwagę, bo nie wiedziałem, że takie coś jest udostępniane.

Nikomu nie życzę programować w WinApi, to chyba jeszcze gorsze niż XLib. :p Nie mniej jednak WinApi powinno działać.

Dopiero będę próbował. Aż tak źle?

Pozostało 580 znaków

2018-11-16 18:47
1
darekdarek napisał(a):

Muszę hurtowo bitmapy przelecieć dosłownie piksel po pikselu i na podstawie jakichś tam obliczeń zmienić jego kolor.

Takie rzeczy można robić bez WinAPI i wcale nie jest powiedziane, że będzie to wybitnie powolne.

Bardziej zaciekawiła mnie inna sugestia kolegi z tego wątku, że być może natywne API NVidia czy ATI - przyznam, że tego w ogóle nie brałem pod uwagę, bo nie wiedziałem, że takie coś jest udostępniane.

Do dyspozycji jest wiele różnych bibliotek, mających przyjazny interfejs i wysoką wydajność swoich rozwiązań. To jednak w dalszym ciągu nie powinno decydować o doborze języka i sposobu pisania kodu.

Dopiero będę próbował. Aż tak źle?

Pisanie kodu aplikacji strukturalnie i z wykorzystaniem funkcji z API systemowego nie jest ani łatwe, ani szybkie, ani też bezpieczne. Po to wymyślono różne biblioteki do UI, aby nie tracić czasu na mozolne rzeźbienie kodu i ślęczenie w dokumentacji Windowsa.


edytowany 2x, ostatnio: furious programming, 2018-11-16 18:48

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0