Podstawy grafiki komputerowej w c++, obraz monochromatyczny.

0

Dzień dobry, ominął mnie fragment wykładu i wiem, że muszę w swoim programie wczytywać, tworzyć i operować na plikach graficznych o szesnastu odcieniach szarości, ale nie wiem i nie potrafię znaleźć nic na ten temat - przede wszystkim jaki to ma być plik.
Poproszę o wsparcie.

1

przede wszystkim jaki to ma być plik

Biorąc pod uwagę, że istnieją setki różnych formatów graficznych, prawdopodobnie powinieneś zapytać wykładowcę, a nie zgadywać.

0

Na podstawach raczej będziesz jakieś proste formaty brał i operujesz na surowych pixelach, a nie na plikach.

Po wczytaniu takiego pliku masz zwykłą tablicę pixeli i na niej szalejesz.

0
JakubD napisał(a):

ominął mnie fragment wykładu

A nie masz kolegów na roku...?

Możesz swoje pliki zapisywać i operować na nich we własnym formacie. Zapisać możesz nawet jako plik tekstowy. Np.

3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0

To zapis tekstowy dla dwóch pionowych linii o szerokości 1 pixela i różnych odcieniach.

Obraz w pamięci to by mogła być dwuwymiarowa tablica bajtów (unsigned char, chociaż i tak takiego zakresu Ci nie potrzeba :D) zawierających liczby od 0 do 15.
Odcienie szarości dla tych liczb możesz zdefiniować w innej tablicy i to Ci posłuży do wyświetlania obrazu na ekranie.

Potem w razie potrzeby wystarczy, że napiszesz importer, eksporter dla innego formatu.

0

Plik .pgm.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1