W czym napisać moda do gry?

0

W jakim języku programowania napisać mogę nowego moda do gry Dizzy? Znam trochę czysty C, nie mogę znaleźć informacji w czym powstała oryginalna wersja tej gry z Nintendo i Pegazus. Na forum Dizzy ludzie tworzą mody w różnych językach programowania.
forum.dizzy.pl/

1
Czarny Orzeły napisał(a):

[…] nie mogę znaleźć informacji w czym powstała oryginalna wersja tej gry z Nintendo i Pegazus.

Gry na tę platformę praktycznie wyłącznie tworzone były w assemblerze dla procesora MOS 6502, bo można było w nim napisać wysoce efektywny kod, co w tamtych czasach było kluczowe. Co prawda dziś można pisać gry w C (i nie tylko), ale po pierwsze, docelowy kod nie będzie tak efektywny, a po drugie, raczej taki kompilator/transpiler nie był wtedy dostępny.

Na forum Dizzy ludzie tworzą mody w różnych językach programowania.

C pewnie się nada, ale lepiej by było, gdybyś podrzucił link do konkretnego wątku z tamtego forum, bo nie mogę skorzystać z ichniejszej wyszukiwarki bez znajomości terminów z tej gry (co za idioci…).

0

Czytałem tam jakieś wątki i sporo było wpisów, że przerabiają Dizzy w języku C++. Bracia Oliver teraz chyba tworzą gry jedynie gry MMO, a w czym nie wiem.
ppe.pl/news/41127/jakie-byly-kulisy-powstania-dizzy-wielkiego-hitu-z-pegasusa-bracia-oliver-opowiadaja-o-swej-pracy.html
polygamia.pl/bracia-oliver-uratowani-przez-studio-rebellion/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1