Potrzebujesz dwóch int
ów do przechowywania pozycji graczy. Potrzebujesz też trzeciej zmiennej liczbowej, w której będziesz przechowywał wynik rzutu konstką (czyli zwykłego losowania liczby jakimś random
em). Przyda się też zmienna określająca indeks gracza – czyli czwarta zmienna.
W pętli rzucasz kostką (czyli losujesz liczbę) i prostym warunkiem sprawdzasz czy wylosowana liczba jest patrzysta (czyli czy jest podzielna przez 2
) i jeśli tak to zwiększasz pozycję gracza (wartość zmiennej liczbowej), a jeśli nie to pozycję zmniejszasz. Dodatkowo, po aktualizacji pozycji sprawdzasz, czy bieżąca pozycja jest mniejsza od 0
i jeśli tak, to ustawiasz ją na 0
. Po tym wszystkim aktualizujesz indeks gracza (czyli wartość zmiennej liczbowej).
Jeśli pozycje graczy przechowasz w prostej dwuelementowej tablicy, to indeks bieżącego gracza powinien zawierać liczbę 0
lub 1
. Aby po każdym ruchu indeks ten zmieniał się z 0
na 1
i na 0
i na 1
(i tak w kółko), możesz skorzystać z dodawania i modulo, ale możesz też z xor
owania.