Jak zaplanować aplikację z GUI?

0

Siema!

Mam zamiar napisać aplikację typu "kalkulator", która będzie zawierała okienko graficzne z kilkoma polami tekstowymi oraz przyciskami zresetuj, oblicz i zapisz do pliku txt.

Program będzie zawierał pole tekstowe wyświetlające komunikaty tylko do odczytu (coś w rodzaju konsoli). Każdy komunikat składałby się z aktualnego czasu oraz treści.

Do pół tekstowych będzie można wpisać wartość liczbową całkowitą z podanego zakresu na przykład od 0 do 10000. Pola będą miały tytuły.

Jeśli nie wypełni się wszystkich pól tekstowych wtedy niewypełnione pola podświetlą się na czerwono i program w swojej konsoli poda komunikat na przykład niewypełniono wszystkich pól.

Gdzieś w oknie byłyby pola do odczytu, w które wpisywane byłyby wyniki. Początkowo wpisane byłyby wartości domyślne na przykład 0.

Przycisk resetujący wpisywałby do wszystkich pól wartość minimalną dla danego pola na przykład 0.

Przycisk obliczający obliczałby wyniki, które wyświetlane byłyby w odpowiednich polach.

Przycisk zapisz do pliku txt zapisywałby obliczone wyniki do pliku tekstowego według określonego schematu.

Program raczej nie będzie duży ale chciałbym go ładnie napisać i podzielić na funkcjojalności.

Nie wiem którą technologię mógłbym wybrać by program był jak najbardziej prosty do napisania i można było zamienić styl graficzny na przykład kolor przycisku, wyświetlić plik jpg gdzieś w oknie.

Trochę pisałem w C++ i C# bardzo proste programy konsolowe w ramach nauki ale nie było to nic zaawansowanego raczej coś w rodzaju nauki składni czy podstaw tworzenia klas. Przy tworzeniu programu raczej uczyłbym się nowych rzeczy. Myślałem by wykorzystać któryś z ww. języków do mojego programu. Problem jednak w tym iż chciałbym by mój program działał możliwe jak największej liczbie komputerów z Windows 7, Windows 8 oraz Windows 10 w wersjach 32 i 64 bitowych. Użytkownik końcowy dostawałby skompilowany plik exe i nie musiałby instalować dodatkowych aktualizacji czy czegoś innego by korzystać z programu (zakładając że aktualizuje Windows).

Zasugerowalibyście jak podejść do napisania aplikacji w możliwie najbardziej aktualnych narzędziach?

0

Napisz to w Unity 3D. Będziesz miał baaardzo duże pole do manewru, jeśli chodzi o wygląd aplikacji. Wszystko sobie oprogramujesz w C#. Swoją aplikację odpalisz na Windowsach, Linuksie, Mac OS X, a także na Androidzie, iOS, PS4, Xbox One itd...

0

Do multiplatformówek Qt/JavaFX. Opcjonalnie Swing.

Do Eclipse/Intelij/Netbeansa masz wtyczki, lub wbudowany builder do GUI. Qt Creator również ma wbudowany builder.

W tym wypadku język to mniejsza brocha, bo zrobienie kalkulatora nie jest specjalnie wielkim wyzwaniem programistycznym - chociaż nie jest to tak łatwe jak mogłoby się wydawać[chyba, że apka ma kończyć swoje działanie na a - b, etc.]

0

Dzięki za propozycje. Poczytam o podanych rozwiązaniach i coś wybiorę. Gdyby ktoś jeszcze chciał coś dodać to śmiało.

0

I tak najbardziej funkcjonalny kalkulator to taki, do którego samemu się wpisuje działania... Po co zarówno użytkownik, jak i programista ma się użerać z archaicznym mechanizmem? Po co przycisk dla każdej cyferki i dla każdego działania? Wystarczy pole tekstowe zatwierdzane enterem z funkcją cofania. Ewentualnie legenda pokazująca jak nazywają się dostępne funkcje (sin/cos itp.). Wyrażenia można jakimś evalem obliczać.

0

Zapewne nie wyraziłem się zbyt jasno więc wyjaśnię. Program to nie kalkulator jaki znamy, ale program "kalkulatoro" podobny tzn. na podstawie pewnych parametrów ma obliczyć zapotrzebowanie na coś. Nie jest to taki kalkulator w stylu 1 + 2 - 3 * 4 / 5 tylko coś innego :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1