Jak zrobić proces rejestracji do mojego programu ?

0

Witam wszystkich,

Napisałem swój pierwszy 'większy' program, jest to program okienkowy pod windows, żeby nadać mu wygląd wykorzystałem QT Designer. Chciałbym go upublicznić ale żeby był płatny. Jakie powinienem wykonać następne kroki? Chciałbym żeby user po wpłacie rejestrował się przykładowo dostając serial-number, jak to zrobić?Czy do tego muszę zrobić stronę www(teraz będę brał się za naukę django) czy może wszystko dziać się z poziomu programu zainstalowanego na windows? Czy powinienem posiadać własny serwer do przechowywania danych, pewnie powinienem stworzy baze danych użytkowników. Jak to połączyć żeby wszystko działało? Co w przypadku kiedy będę chciał wprowadzić miesięczną subskrypcje, czy to jest dużo trudniejsze?

Dla niektórych może to się wydawać banalne ale ja na prawdę nie wiem co teraz powinienem zrobić. Będę bardzo wdzięczny za wskazówki, czego się nauczyć, co mam poczytać. Nie oczekuje gotowych rozwiązań tylko podpowiedzi co, ewentualnie gdzie szukać

3
  1. Tak jak napisane jest w komentarzu, żeby zarabiać na czymkolwiek musisz mieć założoną działalność gospodarczą, być vatowcem i wystawiać za każdy zakup fakturę vat.
  2. Pamiętaj, że wszelki prosty kod do aktywacji który napiszesz, bardzo szybko będzie złamany bo po prostu się tego nie da zrobić, firmy wydają miliony by to zabezpieczyć a i tak pirat pojawia się max tydzień po premierze.
  3. Rejestracja i uzyskiwanie kodu czy też po prostu korzystanie poprzez logowanie oczywiście wymaga jakiegoś centralnego serwera do komunikacji.
1

Najwięcej nabywców pozyskasz, dodając swój produkt do sklepu. Na Steamie można sprzedawać nie tylko gry, ale też zwykłe okienkowe aplikacje. Za opłatą 100$ można wystawić swoje dzieło na sprzedaż.

Z takim pośrednikiem łatwiej, bo faktury wystawiasz tylko jednemu podmiotowi, a oni się martwią o rozliczenie poszczególnych klientów ;)

Jeśli chcesz zrobić miesięczne subskrypcje, płatny dostęp itp. To najlepiej jakby Twój program działał nie w Qt, tylko w przeglądarce i jak najwięcej rzeczy robił po stronie serwera. Wtedy można mówić o skutecznej ochronie przed piractwem ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1