Java - poprawne nazywanie projektów

0

Cześć, niedawno rozpocząłem swoją przygodę z Javą. Bardzo podoba mi się ten język programowania i postanowiłem uczyć się go na poważnie, po skończeniu szkoły średniej chciałbym iść na studia informatyczne. Dręczy mnie myśl jak poprawnie nazywać projekty. Wiem, że nie powinno się zaczynać od dużej litery, właściwie to nie wiem czemu, wszyscy mi tak mówią. Ogólnie to nie chcę nazywać projektów po polsku, więc jak poznaję coś nowego to nie wiem czy jest to poprawnie, no bo po polsku nazwę projekt "losowanie", a jak nazwać to tak wiecie, profesjonalnie po angielsku? "rand", "random", "randomization" czy tak naprawdę wszystkie formy są poprawne? Według słownika konkretnie losowanie = randomization. Teraz to może moje takie widzi-misie, ale w przyszłości to chyba jednak dobrze nazywać projekty w pełni poprawnie.

Losowanie - randomization,
Tablice - arrays
Napisy - string / subtitles ?
Pliki tekstowe - txt files
Metody - method

I tak dalej.. jak to poprawnie sobie nazywać, skąd mam wiedzieć? Może jak np będę robił interfejs to po prostu interface, jak dziedziczenie to inheritance, abstrakcyjność to abstractive itd według tego co Java sama dołącza do projektu?

0

Po prostu czytaj tutoriale po angielsku.

0

Wydaje mi się, że nazwa po prostu powinna opisywać "co jest w środku". Nie ma sztywnych reguł, ale są pewnie jakieś częściej używane słówka typu "service" "helper" "utility" "sratata" itd.

np. masz tablicę obrazków to rozsądną nazwą byłoby coś typu ImagesArray czy tam imagesArray itd. czy cokolwiek innego, co jasno stwierdza czego możemy spodziewać się w danej zmiennej itd.

Dodatkowo konwencje nazewnictwa np. https://www.javatpoint.com/java-naming-conventions

Chociaż i tak wydaje mi się, że to po prostu przyjdzie z doświadczeniem, a na tym etapie po prostu staraj się unikać polskich nazw.

1

Nie ma sztywnych reguł, ale są pewnie jakieś częściej używane słówka typu "service" "helper" "utility" "sratata" itd.

"sratata" wnosi mniej więcej tyle informacji co "helper" albo "utility", więc te człony powinny być w ogólności używane jeśli nie wymyślimy nic lepszego.

Wydaje mi się, że nazwa po prostu powinna opisywać "co jest w środku".

Zdecydowanie. Przy czym czasami dobre nazwanie może wymusić podział programu/ modułu/ klasy/ metody/ itd na części i to w zasadzie dobrze. Kod powinien być pogrupowany w hierarchię którą łatwo opisać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1