Witam,
Chciałbym napisać grę w 3 kubki w Pythonie. Jednak utknąłem na etapie pobierania zmiennych z funkcji draw_cups() do funkcji random_cups().
Chodzi o to, żeby z cup1, cup2, cup3 zrobić listę i w funkcji random_cups() i sobie ją posortować
Kod:
import pygame
import sys
import random
class Cups(object):
# Inicjalizacja
def __init__(self):
pygame.init()
pygame.display.set_mode((1280, 720))
self.background_colour = (0, 0, 0)
self.screen = pygame.display.set_mode((1280, 720))
pygame.display.set_caption("Gra w 3 kubki")
while True:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit(0)
elif event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
sys.exit(0)
# Rysowanie i wywołanie funkcji draw_cups
self.draw_cups()
pygame.display.flip()
pygame.display.update()
# Import obrazków oraz wyświetlenie ich
def draw_cups(self):
cup1 = pygame.image.load("kubek1.png")
#my_cups_list.append(cup1) # dodanie cup1 do listy, aby potem losowo wyświetlać kubki
cup2 = pygame.image.load("kubek2.png")
#my_cups_list.append(cup2) # dodanie cup2 do listy
cup3 = pygame.image.load("kubek3.png")
#my_cups_list.append(cup3) # dodanie cup3 do listy
ball = pygame.image.load("pilka.png")
self.screen.blit(cup1, (300, 200))
self.screen.blit(cup2, (600, 200))
self.screen.blit(cup3, (900, 200))
self.screen.blit(ball, (650, 500))
def random_cups(self):
pass
if __name__ == "__main__":
Cups()