Wątek przeniesiony 2020-03-08 22:18 z Newbie przez furious programming.

Gra MMORPG – kilka pytań

2

furious chce się nauczyć obu tych rzeczy.

1

Mam pytanie, czy każdy model 3d sciągnięty z internetu np smoka, pająką można "ożywić" i zrobić z niego np wierzchowca albo przeciwnika którego mozna zabic?

2

@wojtek1492: a nie mówiłem? Zabrałeś się za modele obiektów, nie wiedząc nawet, co można z nimi zrobić.

2

Furious ja doceniam Twoje rady ale po prostu jestem ciekaw jak to wszystko działa i pytam. Człowiek który chce się nauczyć ma prawo pytać. To że może wybrałem zła drogę to mój wybór i to ja poniose konsekwencje. A w Twoich wypowiedziach odczuwam że Ty bardzo to przezywasz że robie coś inaczej niż Ty byś zrobił. Pewnie zadam jeszcze nie jedno głupie albo nieodpowiednie pytanie w tym temacie ale trudno. To jest mój temat i jeśli ktoś zechce mi udzielić odpowiedzi na moje pytania będę mu bardzo wdzięczny. A pisanie że zabrałem się od d**y strony do czegoś mi nie pomaga.

4

pisanie że zabrałem się od d**y strony do czegoś mi nie pomaga

A powinno ;) bo to, czy skorzystasz z czyjejś rady, czy nie, to Twoja sprawa, ale jednak forum powstało po to, żeby pomagać osobom mniej doświadczonym. I informacja, że się do czegoś zabierasz w zły sposób jest bardzo dobrą pomocą.

Trochę mi się to kojarzy z poniższym dowcipem :

Siedzi Baca na drzewie i piłuje gałąź na której siedzi, przechodzi turysta:

  • Baco spadniecie!
  • Ni, nie spadnę!
  • Spadniecie!
  • Ni!
  • No mówię wam, że spadniecie!
  • Eeee, ni spadnę!
    Nie przekonawszy bacy Turysta poszedł dalej. Baca piłował, piłował aż spadł. Pozbierawszy się popatrzy za znikającym w oddali turystą i zdziwiony rzekł:
  • Prorok jaki, czy co?
1

Doceniam to co Furious pisze i radzi ale juz tak mam że myślami wybiegam naprzód. Czasem niepotrzebnie jak widać :)

2
wojtek1492 napisał(a):

Furious ja doceniam Twoje rady ale po prostu jestem ciekaw jak to wszystko działa i pytam. Człowiek który chce się nauczyć ma prawo pytać. To że może wybrałem zła drogę to mój wybór i to ja poniose konsekwencje. A w Twoich wypowiedziach odczuwam że Ty bardzo to przezywasz że robie coś inaczej niż Ty byś zrobił. Pewnie zadam jeszcze nie jedno głupie albo nieodpowiednie pytanie w tym temacie ale trudno. To jest mój temat i jeśli ktoś zechce mi udzielić odpowiedzi na moje pytania będę mu bardzo wdzięczny. A pisanie że zabrałem się od d**y strony do czegoś mi nie pomaga.

Nie dziw się, bo nazwa tematu nie jest spójna z jego treścią. Nie trzeba robić gry, żeby tworzyć animacje. Do tego wystarczy aplikacja typu Blender. Taką animację później możesz sobie zaimportować do Unity(BTW zdaje się, że Unity ma również wbudowany edytor animacji). Programowanie zaczyna się dopiero w tym momencie - czyli jak, kiedy i gdzie taka animacja ma zostać wyświetlona. @furious programming właśnie o to chodzi, żebyś zapoznał się z silnikiem, aby wiedzieć jak taką animację "aktywować" w grze i jak nią manipulować.

Pomocne linki:
Skeletal animation
Unity:Animation System Overview

1

Tajny agent dziękuję. Doceniam to co furious napisał i co mi radzi.

5
wojtek1492 napisał(a):

Furious ja doceniam Twoje rady ale po prostu jestem ciekaw jak to wszystko działa i pytam.

Ja to wszystko rozumiem – większość początkujących programistów porywa się z motyką na słońce. Każdy z nas chciał kiedyś zrobić coś, czego nie był w stanie zrobić, właśnie ze względu na brak wiedzy i później tego żałował, bo tylko stracił czas.

Człowiek który chce się nauczyć ma prawo pytać.

Tylko te pytania są jałowe, bo i tak nie stosujesz się do tego, co się do Ciebie pisze. Po to człowiek pyta, aby się czegoś dowiedzieć i postępować w taki sposób, w jaki ktoś bardziej obeznany radzi. A Ty pokazujesz, że masz w dupie to co ktoś radzi, bo sam wiesz lepiej. No więc skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?

To że może wybrałem zła drogę to mój wybór i to ja poniose konsekwencje.

Oczywiście – i nic mi do tego. Rób jak uważasz.

A w Twoich wypowiedziach odczuwam że Ty bardzo to przezywasz że robie coś inaczej niż Ty byś zrobił.

Ja to przeżywam? Szczerze pisząc, mam to gdzieś – to Twój czas, marnuj go do woli. Zabrałem głos w tej dyskusji, bo zauważyłem, że źle się zabierasz za ten temat. Napisałem Ci jak powinno się zacząć, bo chciałem Ci pomóc. Ale widzę, że nie warto.

A pisanie że zabrałem się od d**y strony do czegoś mi nie pomaga.

A co, nie jest to prawda? Zabierasz się za temat od końca i to jest złe – każdy Ci to powie. I zamiast spróbować zrozumieć o co komuś chodzi i przyznać się do błędu, Ty wolisz strzelać focha, bo ktoś napisał coś nie po Twojej myśli.

Swego czasu byłem zainteresowany stworzeniem gry na Famicoma – chciałem coś podłubać, może stworzyć jakąś większą demówkę (ot dla zabawy). Myślisz, że zacząłem zabawę od tworzenia sprajtów czy muzyki? Nie – najpierw zapoznałem się ze specyfikacją hardware'u, poczytałem o podzespołach, o tym w jaki sposób konsola działa, a także z assemblerem (składnią, rozkazami). Potem przyszedł czas na skompletowanie narzędzi potrzebnych do programowania, kompilacji, tworzenia grafiki i muzyki oraz poziomów. Dopiero wtedy można było testować po kolei gotowe demówki i coś samemu próbować, aby wyczuć temat.


W takim razie, skoro ja nie mam racji – ćwicz obróbkę modeli. Zapewne znasz zasady top-down i bottom-up – te sprawdzają się w programowaniu. Może dzięki Tobie okaże się, że w gamedevie sprawdza się metoda end-begin, a cały świat do tej pory żył w błędzie. ;)

1

furious nie chciałbym żebyś się obraził, wszystko co piszesz ja czytam i próbuję się do tego jakoś odnieść, Póki co zrobiłem spis wszystkiego co potrzebuje do zrobienia pierwszej mapy rozgrywki. Skompletowałem obiekty, tekstury, teraz będę szukał modeli budynków w stylu średniowiecznym.

Znalazłem według mnie fajną stronę dla początkujących http://mwin.pl/baza-tutoriali/
Są tam podstawy i rzeczy bardziej zaawansowane, wiem że ogrom pracy przede mną i pewnie przyjdzie moment w którym walne głową w biurko i krzykne "kur.. Oni mieli racje".
Tak czy tak dziękuje Wam za pomoc, naprawde jako laik i ktoś zielony w tym temacie doceniam to że Wam się chce pisać te rady :)

2

W sumie to sam pomysł stworzenia gry MMORPG jest z założenia błędny. Póki co nie jesteś w stanie stworzyć nawet dwukolorowego Ponga bez zaglądania do tutoriali, a przymierzasz się do budowy czegoś naprawdę skomplikowanego i czasochłonnego. Istnieje zbyt duże prawdopodobieństwo porzucenia projektu, aby o tym nie wspomnieć.

1

Furious wiem o co Ci chodzi ale od mojego pierwszego MMORPGA byłem zafascynowany tym jak ludzie to robią że to tak fajnie wszystko działa, że uzdrowicielka leczy a tytan może latać na smoku, że czarodziejka potrafi sprawić że potwory głupieja i nic jej nie robią. Teraz wiem że stoi za tym masa linijek kodu...sam chcę stworzyć takie coś według własnego pomysłu. Ta moja gra pewnie nawet nie zwróci uwagi przeciętnego dzieciaka i wyląduje na dnie dysku twardego ale ja będę wiedział że zrobiłem coś z pomocą poradników tak jak ja tego chciałem. :)

3
wojtek1492 napisał(a):

Furious wiem o co Ci chodzi ale od mojego pierwszego MMORPGA byłem zafascynowany tym jak ludzie to robią że to tak fajnie wszystko działa, że uzdrowicielka leczy a tytan może latać na smoku, że czarodziejka potrafi sprawić że potwory głupieja i nic jej nie robią.

O kurcze… wcale się nie dziwię – niektóre gry naprawdę wciągają i aż chciałoby się zrobić coś podobnego, ale swojego. Tyle że to tak nie działa – gra, która tak bardzo Ci się podoba, jest bardzo zaawansowana, pracuje nad nią sztab ludzi o ogromnej wiedzy, której nikt nie posiadł w miesiąc.

Tu jest zasadniczy problem – grę by się chciało zrobić, ale poświęcić roku czy dwóch na naukę już nie. ;)

Teraz wiem że stoi za tym masa linijek kodu...sam chcę stworzyć takie coś według własnego pomysłu.

Spróbuj od czegoś zdecydowanie prostszego – większa szansa, że faktycznie uda Ci się ją zacząć i skończyć, ew. później rozwijać. Trójwymiar to wyższa półka, nie dla początkujących – zniechęcisz się tylko i stracisz czas. Większą radość da Ci zrobienie działającego klona np. Super Mario, niż niedziałającego i nieukończonego MMORPG.

2

Podglądam co tam się dzieje na forum,
Furious ma dużo racji. Podpowiada choć nie musi.
Stworzenie dobrej gry mmorpg, a nawet słabej na pewno nie jest łatwe.
To że wygląda na łatwe, wcale takie nie musi być w rzeczywistości.

Wymaga wszechstronnej wiedzy technicznej z różnych dziedzin.
Autoryzacja, optymalizacja grafiki, zagadnienia sieciowe, serwerowe w końcu (bo gdzieś to musi działać), domena, bazodanowe,
i przede wszystkim wybranie optymalnego silnika gry.
Kolejność losowa.
A gdzie logika map, fizyka, zdarzenia na obiektach, dialogi, interakcje .. i dużo dużo innych.
Dla jednej osoby to .. można określić optymistycznie .. wyzwaniem ;]

0

Wiem i bardzo doceniam posty Furiousa. Naprawdę. Wiem że to ogrom pracy i myślenia stworzenie takiej gry ale na pewno nie bedzie to drugi AION ani Lineage :) po prostu chce spróbować zrobić coś swojego w stylu MMO. Wybaczcie jeśli czasem będę zadawał głupie pytania:)

1

Twoje zaangażowanie jest jednak godne podziwu.
Myślę że chcesz zrobić eksperyment, uruchomić środowisko i zobaczyć co się stanie.
Musisz się jednak liczyć z tym, że na jakimś etapie może nastąpić 'zacięcie'.
na które nikt stąd nie będzie mógł/chcial Ci pomóc.

Pozostają jednak fora międzynarodowe.
Zakładam że z angielskim na pewno nie masz problemów.

3

A właśnie, o czym wspomniał mój przedmówca – inne fora, o większym spektrum specjalistów:

  1. https://gamedev.stackexchange.com/
    a konkretniej może
    https://gamedev.stackexchange.com/questions/tagged/mmo

oraz

  1. https://stackoverflow.com/
    i konkretniej
    https://stackoverflow.com/search?q=mmo
    https://stackoverflow.com/search?q=unity

możesz też poszukać innego forum StackExchange, odpowiedniego do danego pytania: https://stackexchange.com/sites#


UPDATE:

Mogą ci się jeszcze przydać te strony:

0
Brunatny Jeleń napisał(a):

Twoje zaangażowanie jest jednak godne podziwu.
Myślę że chcesz zrobić eksperyment, uruchomić środowisko i zobaczyć co się stanie.
Musisz się jednak liczyć z tym, że na jakimś etapie może nastąpić 'zacięcie'.
na które nikt stąd nie będzie mógł/chcial Ci pomóc.

Pozostają jednak fora międzynarodowe.
Zakładam że z angielskim na pewno nie masz problemów.

Masz rację, to jest pewnego rodzaju eksperyment/ udowodnienie sobie czegoś. Wiem że z czasem ludzie mogą nie chcieć mi pomagać lub dawać jakieś rady, wtedy zacznę szukać w innych zakamarkach internetu.

Silv, dziękuje za linki do tych stron.

0

Masz rację, to jest pewnego rodzaju eksperyment/ udowodnienie sobie czegoś. Wiem że z czasem ludzie mogą nie chcieć mi pomagać lub dawać jakieś rady, wtedy zacznę szukać w innych zakamarkach internetu.

  1. Nie chcieć a nie móc to dwie różne sprawy.
  2. Nie pytaj a szukaj.

Chyba że w Unity wystartujesz, jest coś tam free, dużo tutoriali, o Blendera też może zahaczysz, u klienta gra wymaga plugina,
tam efekty mogą być najszybciej.

0

Działam w Unity właśnie. W księgarni zamówiłem sobie książki o Unity i tworzeniu gier. Póki co, skupiam się na 1 mapie, korzystam z Asset story i darmowych modeli drzew itp. Do blendera podejde z czasem. Na dziś wystarczy, uciekam spać. Dobranoc i do jutra!

0

Od rana siedzę i robie jakieś swoje poprawki w Unity ale martwi mnie jedna rzecz...gdy jestem w panelu scene i robię zbliżenie wszystko pięknie działa, drzewa i tekstury są wyraźne, ale gdy wejde w panel game to automatycznie rozdzielczość wszystkiego spada i po przybliżeniu widzę wyraźne piksele, czy to znaczy że tak będzie wyglądała gra gdy ja uruchomie? Z takimi pikselami jak w Minercrafcie?

1

Mam już odpowiedź na swoje pytanie, wina leżała w źle ustawionej kamerze :)

1

Przepraszam że zadaje takie pytanie na tym etapie ale co służy do tworzenia systemu walki pvp w grach ? Czy służą do tego jakieś skrypty ? Jeśli tak to w jakim języku ?
Czy animacje umiejętności można zrobić w blenderze czy służy do tego co innego? Szukałem odpowiedzi na te pytanie ale może źle je formułuje i nie znajduje odpowiedzi.

Pozdrawiam

2

Jak dla całej reszty gry piszesz kod, który w reakcji na działanie użytkownika(klawiatura,mysz,pad,itd.) będzie wywoływał odpowiednią animację, dźwięk, sprawdzał skuteczność akcji, aktualizował stan itp. itd.

Nie rozumiem co znaczy 'animacja umiejętności'.

1

Tajny chodzi mi o to że gdy klikne umiejętność pod klawiszem R to z ziemi wyjdą 3 korzenie albo obojętne co :)

2

Animacje możesz zrobić w Blenderze, potem w Unity odpalasz je w zależności od pewnych warunków i wracasz do animacji podstawowej po zakończeniu.

1

Ktos dziękuję bardzo za pomoc.

0

Czytam o programowaniu sterowania graczem, ale dziś już pewnie tego nie zrobię :) Nikt nie mówił że będzie łatwo

3

Cóż...kilka rozmów z pewnymi osobami rozjaśniło mi temat MMORPG i mój pogląd nie zmienia się, napisze tą grę ale bardziej skupię się na nauce C# z różnych kursów i tutoriali na internecie a w między czasie będę robił obiekty 3D w blenderze i postacie które tam wykorzystam. Nie przebrnę przez Unity bez znajomości C#, nie znajdę skryptów na internecie a nie będę co godzine zadawał pytań tutaj na forum jak zrobić to i to, lepiej samemu to ogarnąć. Będę Was na bieżąco informował co umiem, co robię i jak idą postępy z C# i Unity/Blender.

Wybaczcie jeśli to będzie nie na miejscu ale podam Wam konfigurację komputera jaki złożyłem do programowania i obsługi Unity/Blendera. Za miesiąc dokupię 2 kość 4GB RAM.

  • Chieftec 400W GPA-400S8 OEM
  • SilentiumPC Brutus M10 Pure Black
  • GOODRAM 4GB 2400MHz Iridium CL15 White
  • ASRock H310M-HDV
  • Intel i3-8100 3.60GHz 6MB BOX

Do tego SSD 128 GB z obecnego laptopa.

PS. Dziś jadę do księgarni bo Helion ma przywieźć książki dla mnie :)

0

Bardzo się cieszę, że jednak wziąłeś sobie do serca to, co Ci pisaliśmy i zaczynasz "porządnie" - czyli od podstaw. Bo jednak prawdą jest to, co Ci pisaliśmy, że bez umiejętności programowania, daleko nie zajedziesz.

A co do komputera - na razie w zupełności wystarczy. Podawanie modelu zasilacza jest lekko na wyrost ;) W każdym razie - programowanie nie wymaga jakichś kosmicznych sprzętów, o wiele większe wymagania ma robienie grafiki czy animacji. Dlatego możesz rozważać upgrade w chwili, gdy np. Blender będzie dostawał zadyszki. Jedyne co bym obecnie zmienił to kwestię dysków. Ten 120GB SSD to trochę mało - zostawiłbym go na system (bo jednak różnica w prędkości działania jest kosmiczna), ale jednocześnie dołożył drugi kilkaset GB, żeby tam trzymać dane. Inaczej błyskawicznie ten SSD Ci się zapełni, a poza tym SSD mocno obciążony traci część swojej prędkości - możesz poczytać o tym chociażby tutaj: https://www.howtogeek.com/165542/why-solid-state-drives-slow-down-as-you-fill-them-up/

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0