Powracajaca pileczka po zrobieniu paraboli

0

Siemka , mam taki kod :

g.Clear(Color.White);
g.FillEllipse(pedzel, x, y, 40, 40);
g.DrawEllipse(pioro, x, y, 40, 40);
x += 10;
y = (int)(0.0037 * (x - 400) * (x - 400) + 10);

Chciałbym aby piłeczka po zrobieniu paraboli wracała z powrotem

0
  1. zrób sobie jakąś globalną zmienną typu bool zainicjowaną na true.
  2. jeśli ta zmienna ma wartość true, to rób obecny kod dla zmiennej x + sprawdzanie zmiennej x -> jeśli x jest większy niż maxX, to zmieniamy wartość zmiennej (1) na false.
  3. Po pierwszym ifie dopisujemy kod else, który zmniejsza x zamiast zwiększać.
  4. na samym końcu (po ifach) ustawiamy wartość zmiennej y.

Pewnie chciałbyś, żeby piłeczka nie wracała w nieskończoność w lewo, więc możesz przy else (3) dopisać if (x > minX). Wtedy gdy x przekroczy wartość minimalną, to else już nie będzie się wykonywać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1