Jak odwołać się do globalnego obiektu, bez tworzenia nowego obiektu?

0

Witam. Tworzę system wypożyczalni samochodów. Mam klasę "zarządzającą" wypożyczalnią powiedzmy Wypozyczalnia. W mainie tworzę obiekt tej klasy i potem cały program leci właściwie przez tą klasę - w mainie tylko tworzę nowy obiekt oraz przechodzę do metody odpowiedzialnej za menu startowe właśnie z klasy Wypozyczalnia. Jak jednak z innej klasy, np. Pojazd odwolac sie do metody klasy Wypozyczalnia bez tworzenia nowego obiektu? Jak stworzyc obiekt "globalny" klasy Wypozyczalnia z którego mogą skorzystać wszystkie klasy programu?

3

Jeśli Pojazd z jakiegoś powodu musi odwoływać się do klasy Wypozyczalnia, to znaczy, że masz źle zaprojektowany kod. Wypożyczalnia ma zarządzać samochodami, a one nie mogą niczego od niej oczekiwać.

0

Wzorzec singleton.

Tak jak pisał @furious programming coś musi być źle zaprojektowane, że musisz w takim przypadku korzystać z czegoś takiego.

Kod taki będzie powodował wiele zależności, które będziesz musiał niepotrzebnie rozwiązywać przy poprawie/refaktoringu kodu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1