Witam wszystkich.
Uczę się z moim 11 letnim synem programowania. Chciałem zacząć od pythona bo przydałby mi się w pracy ale zanim się przygotowałem on już zaczął pisać w c++ i kategorycznie odmawia porzucenia tej ścieżki. Cóż robić, zacząłem zatem porządkować mocno zakurzoną wiedzę ale że programista ze mnie żaden a ostani kontakt z programowaniem miałem na studiach grubo ponad 20 lat temu to od razu napotkałem na pierwszy problem: ja używam OSX i Xcode: gcc 4.2.1 a on Windows i Code Block: gcc 5.1.0.
i tak na OSX:
string Imie;
plik.open(Imie, ios::out);
zakłada plik o nazwie ze zmiennej Imie bez żadnych problemów.
Niestety na Windowsach muszę użyć:
string Imie;
plik.open(Imie.c_str(), ios::out);
reszta kodu jest taka sama na obu platformach.
No i teraz mam kłopot bo za mało wiem i nie jestem pewien skąd ta różnica. Żyłem do tej pory w błogim przekonaniu, że kod mogę sobie przenosić dowolnie między platformami. Podejrzewam że różnica bierze się z różnicy wersji pomiędzy kompilatorami ale pewności mi brak. Pomagam mu pisać prostą grę i zastanawiam się na jakie jeszcze problemy się natknę w związku z różnicą platform i używanych wersji gcc. Możecie mi to wytłumaczyć i coś doradzić bo droga przede mną wyboista, doświadczenie praktycznie żadne, wygospodarować musiałem 2 godziny dziennie na C++ co samo w sobie jest bolesne (i lekko traumatyczne bo wykłady i ćwiczenia z Bieleckim miałem ) wiec nie potrzebuje podobnych problemów w przyszłości ;).
pozdrawiam