Aplikacja mobilna na androida jako praca dyplomowa

0

Hej,
Zastanawiam się nad podjęciem napisania aplikacji mobilnej na androida jako pracy inżynierskiej i mam kilka pytań.

  1. Jak to jest z tymi bazami danych? Podczas pisania aplikacji na androida używałem tylko bazy danych firebase czy w pracy inzynierskiej mógłbym jej użyć?
  2. Czy podpięcie innej bazy danych niż firebase pod aplikacje mobilną na androida to ciężki temat - nigdy nie korzystałem z innych niż SQLite i firebase?
  3. Mam w głowie dwa pomysły, ale sam nie wiem, ktoś może by podpowiedział jaką aplikację można by było napisać na taką pracę - szukam aplikacji, którą by można było rozbudowywać w różne strony np. jak aplikacja sportowa
4

Zasadniczo odpowiedź na te wszystkie pytania to "zależy od promotora".

  1. Tak, oczywiście;
  2. Ogólnie nie podpina się w aplikacjach mobilnych baz danych jako takich (poza SQLite), ale raczej wystawia jakieś API, które "pod spodem" ma bazę;
  3. Kalkulator imprezowy ze skanowaniem paragonów - skanuje się paragon, zaznacza która pozycja jest czyja, kto ile wpłacił, kto komu musi ile oddać.
1
  1. Wdl. mnie tak ale zakres prac i technologii powinienes ustalac z promotorem.
  2. Firebase to remote storage, sqlLite to localDatabase, mozesz uzywac frameworkow np. GreanDao, OrmLite ktore pod spodem uzywaja SqlLite, mozesz tez np. Realm. Ale tutaj jak w pkt 1, zakres prac i technologie do ustalenia z promotorem.
  3. Sporotwa spoko, mozesz dodac tabele wynikow meczy, jakies zaklady, zawodnikow, newsy z portali. Sciagnij sobie pare sportowych apk z google play i zobacz co chcialbys zrobic u siebie, i czy bedziesz mial dostep do publicznych api zeby ew wypelnic to danymi
1
Blue_Carpet napisał(a):
  1. Mam w głowie dwa pomysły, ale sam nie wiem, ktoś może by podpowiedział jaką aplikację można by było napisać na taką pracę - szukam aplikacji, którą by można było rozbudowywać w różne strony np. jak aplikacja sportowa

Tu masz kilka prac ->

  1. Aplikacja sterująca odtwarzaczem multimedialnym dla
    urządzeń mobilnych o ograniczonych zasobach sprzętowych

  2. Aplikacja do nawigacji inercyjnej na urządzenia
    mobilne z systemem Android

  3. Platforma aplikacji klient-serwer wykorzystujących
    rzeczywistość rozszerzoną dla systemu Android

  4. Aplikacja umożliwiająca rywalizację biegową
    w czasie rzeczywistym

  5. Aplikacja do zakłócania mowy

Ja sam piszę, właściwie już napisałem pracę "Sterowanie obiektem mobilnym za pomocą aplikacji Android" :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1