Wątek przeniesiony 2021-06-14 23:50 z Newbie przez somekind.

Hazard - jak umożliwić użytkownikowi zweryfikowanie czy gra hazardowa nie jest oszukana

0

Załóżmy, że nasz produkt(np. aplikacja webowa) jest silnie zależna od losowości np. gry hazardowe

W jaki sposób mógłbym dać możliwość userowi aby sam sobie mógł sprawdzić, że szansę na wygraną nie są ustawione?

Lub w jaki i pewny dla usera sposób mógłbym udowodnić, że gra nie jest ustawiona i nie ma w niej bajerów typu:

if (user.IsPlaying("andrzej123"))
{
   var random_outcome = game.GetBetOfUser("andrzej123");
}
0

Jakie procenty chcesz mu pokazać?

Może być nawet 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001% szans na wygraną, a i tak będą grać bo takie coś już funkcjonuje i ma się dobrze.

A procenty sam może sobie policzyć, jeśli to jest jakaś prosta gra i są wytłumaczone zasady.
Oczywiście jeśli rozkład prawdopodobieństwa dowolnego elementu jest rozłożony równomiernie to jego obliczenia się sprawdzą.

0
Zimny Szewc napisał(a):

Jakie procenty chcesz mu pokazać?

Może być nawet 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001% szans na wygraną, a i tak będą grać bo takie coś już funkcjonuje i ma się dobrze.

A procenty sam może sobie policzyć, jeśli to jest jakaś prosta gra i są wytłumaczone zasady.
Oczywiście jeśli rozkład prawdopodobieństwa dowolnego elementu jest rozłożony równomiernie to jego obliczenia się sprawdzą.

Mi się bardziej rozchodzi się o udowodnienie, czy np. gra nie jest ustawiona w jakiś sposób. np.

gracz obstawia kasę w grze, w której szansa na wygraną wynosi 50%. Jednakże, gdy gracz gra kwotami np. większymi niż 10 000, to nagle jego szansa na wygraną wynosi tylko 35%.

Jakiś czas temu było dużo serwisów hazardowych do gier gdzie były różne przekręty tego typu

https://dotesports.com/counter-strike/news/csgo-gambling-scandal-explained-3545#list-0

1

Dobra, znalazłem wskazówkę

Provably fair algorithm - In online gambling, provably fair describes an algorithm which can be analyzed and verified for fairness on the part of the service operator

2

Krótko mówiąc: tak naprawdę nie da się. :)

1

Wow, 3.5 roku szukałeś tej wskazówki, propsy
Jako graczowi przekonuje mnie jedynie żywy krupier któremu cały czas w kamerce widać ręce i kamerki z różnych perspektyw - grałem w takim kasynie online kiedyś i czułem że gra jest fair. Choć nawet to daje możliwości oszukiwania

3

Istnieją pewne strony z ruletką do obstawiania skinów z CS GO i jeżeli się nie mylę to działają one w ten sposób: przed każdym zakręceniem dostajesz hash w formacie:

sha3(seed + wynik rundy)

seed jest znany wcześniej. Po otrzymaniu wyniku ruletki możesz sobie go podstawić do tego wzoru i porównać, że wyjdzie to samo co dostałeś przed zakręceniem. Ma to na celu udowodnienie, że wynik ruletki został ustalony wcześniej, a nie po postawieniu zakładów i analizie czy ruletce opłacają się czerwone czy czarne.

1

Sam mam kilka stron hazardowych od 100 lat opartych na btc oraz kilka na punktach. Kazda gre wyliczasz losowo liczbe i sprawdzasz reszte. jak jest > 1 i <= 50 to np orzeł jak >50 <=99 to reszka. liczenie reszty robis z dowolnego algorytmu md5 sha costam dzielisz liczysz i wychdozi ci np 1.27 i robisz to z funkcji md5(ssed1 + seed2 + seed3) pokazujesz im te seedy nr 1 i nr2. a nastepnie po zakonczeniu rundy odkrywasz seed3, oczywiscie tez pokazjesz wedlug ktorego algorytmu liczysz i kady moze sobie to wkliec i uruchomic kod dostajac taki sam wynik.

Nie ma szans zebys po pokazaniu przed gra seed 1 i seed2 mogl ntychmiast po rundzie oblcizyc seed3

0

Link z wiki umarł, ciekawe.

W ogóle temat chyba zyskał na popularności wokół blockchaina

To może ten? https://courses.csail.mit.edu/6.857/2019/project/2-Cen-Fang-Jaba.pdf

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1