Hej
Mam następujące zadanie - czterech graczy gra w grę planszową, zaczynają oni od pola zero. W grze jest X pól. X jest liczbą podawaną przez użytkownika. Gdy jeden z graczy osiągnie ostatnie pole to gra się kończy i wyświetlany jest komunikat "koniec gry". Mój kod:
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int poleg1 = 0; /* zmienne okreslajace aktualne miejsca graczy*/
int poleg2 = 0;
int poleg3 = 0;
int poleg4 = 0;
int X; /* X - ilość pól */
int M; /* M - kazdorazowy wynik rzutu kostka*/
cout << "Podaj ilosc pol: ";
cin >> X;
for (int i = 0; ; i++) {
cout << "Podaj wyniki rzutow: " << endl;
cin >> M;
poleg1 = poleg1 + M;
cin >> M;
poleg2 = poleg2 + M;
cin >> M;
poleg3 = poleg3 + M;
cin >> M;
poleg4 = poleg4 + M;
cout << poleg1 << "_" << poleg2 << "_" << poleg3 << "_" << poleg4 << endl; /* wyswietlanie stanu gry po kazdej kolejce*/
if ( poleg1 >= X || poleg2 >= X || poleg3 >= X || poleg4 >= X)
{
cout << "THE END OF GAME" << endl;
break;
}
}
return 0; }
Teraz jak to przerobić, jeśli chcemy aby gracze zaczynali dopiero po wyrzuceniu najpierw 4, a potem 1 (czyli jeśli nie wyrzucą w dwóch kolejnych rzutach 4 oraz 1, to stoją na zero)