Tworzenie obiektów statycznie a dynamicznie.

0

Witam,
ponieważ nie mam komercyjnego doświadczenia czy może ktoś z Was powiedzieć w prosty sposób kiedy należy dynamicznie tworzyć obiekty klasy a kiedy statycznie?
Wiem, że tworząc obiekt statycznie korzystam ze stosu a dynamicznie ze sterty. Na przykładzie pisanego programu:

Piszę program "Kasa w sklepie". Mam trzy klasy: Menu, Kasa i Produkt. W swoim kodzie wszystkie obiekty tworzę statycznie. Podczas działania programu mam jeden obiekt klasy Menu, jeden klasy Kasa i tworzę listę obiektów klasy Produkt. Czy powinienem stworzyć obiekty dynamicznie? Są jakieś wzorce, które określają w jaki sposób tworzyć obiekt w zależności od jego użycia w programie?

2

Miejsce życia obiektów i ich czas życia to różne sprawy. Ogółem powinieneś doprowadzić do tego, aby wszędzie używać obiektów o automatycznym czasie życia (czyli podążając za Rule of Zero), a miejscem się aż tak nie przejmować. Reguła kciuka: jeśli obiekt jest duży (jakaś tablica czy coś), to nie trzymaj na stosie, tylko za pomocą klasy pomocniczej, takiej jak std::vector.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1