Losowanie liczby z tablicy

0

Cześć. Mam problem z losowaniem liczb z tablicy. Po 1 program wyrzuca błąd - niezainicjowana zmienna lokalna wynik. Inicjalizuje liczba 100. Program działa, losuje, ale tak jakby losował i wypisywał indeksy(0-4), ale też nie, bo zmieniając wartość: tablica[4] = 10, dostaje na wyjsciu również takie wyniki jak 7,8 itp
Jakieś rady?


namespace Name_Generator
{

     class Generator
    {
       public void Losuj()
        {
            Random losowanie = new Random();
            int[] tablica = new int[5];
            int wynik=100;
            
            tablica[0] = 1;
            tablica[1] = 2;
            tablica[2] = 3;
            tablica[3] = 4;
            tablica[4] = 10;

           
            
            for (int i = 0; i < tablica.Length; i++)
            {
                wynik = losowanie.Next(tablica[i]);

                
            }

            Console.WriteLine("Wylosowana liczba to: " + wynik);

        }

        
    }
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Generator g = new Generator();
            g.Losuj();

            Console.ReadKey();
        }
    }
}


1

Może coś w tym stylu?

wynik = tablica [losowanie.Next(tablica.Length)];

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1