PHP + MySQL kiedyś, a teraz?

0

Witam,

Pytanie ogólne, bo kiedyś się zajmowałem amatorsko robieniem takich prostych paneli do obsługi bazy danych.

Kiedyś zajmowałem się PHP i MySQL i potem miałem długi rozbrat. Nie wiem w którym kierunku to wszystko poszło i nie wiem za co się złapać.

Celem jest zrobienie bazy danych i wyszukiwanie różnych kombinacji wyników z tejże bazy. Ot taka prosta webowa aplikacja do obsługi gry.
Sam będę wprowadzał dane do bazy, bo gra nie udostępnia API i wątpię, aby twórcy udostępnili. Chciałbym mieć system logowania i możliwość konfiguracji rozmieszczenia okien dla poszczególnych użytkowników według własnego widzimisie.

Nie pytam o to jak to zrobić. Pytam czym powinienem się zainteresować, aby osiągnąć w/w cel. PHP? MySQL? Java?

0

ja probuje rozgrysc lazarus + mysql ale nie uja nie umiem tego poustawiac

0

PHP nie jest już tam "modny" jak kiedyś. Teraz wszędzie Node.js, bazy no-sql itd.
Co nie znaczy że PHP jest teraz nie używany - myślę że teraz nawet jest lepiej pod tym względem bo społeczność PHP dojrzała. Nie jest to już słaby język dla słabych programistów. Niektórzy kiedyś wyzywali programistów PHP i robili sobie z nich żarty.

Jeśli umiesz PHP to lepiej w nim zostań - będzie ci łatwiej zrobić ten projekt.
Jeśli myślisz o czym nowocześniejszym - to jest tego masa - Node.JS, nowoczesne frameworki do Javy, .Net Core i wiele innych.

Inną rzeczą jest czy PHP wystarczy do tego projektu ? Gry zawsze kojarzą mi się z duża ilością zapytań i komunikacją na żywo. Nie wiem czy PHP obsługuje np. websockety (pewnie tak) i tak dalej.

0
Slepiec napisał(a):

Inną rzeczą jest czy PHP wystarczy do tego projektu ? Gry zawsze kojarzą mi się z duża ilością zapytań i komunikacją na żywo. Nie wiem czy PHP obsługuje np. websockety (pewnie tak) i tak dalej.

Do tego projektu wystarczy. Bo to będzie odseparowana od gry baza danych. Nie będzie ciągłej interakcji z grą i wszystkie operacje wej/wyj, będą obsługiwane z palca (z czasem o ile o możliwe będę chciał np robić screen i z tego screena automatycznie pobierać dane. Ale to melodia przyszłości, bo nawet nie wiem czy to możliwe) . Ot po prostu to obsługiwana przez WWW baza danych.

0

Nie rozumiem tego fenomenu Node.js skoro nadal to jest pisane w fatalnym języku JavaScript pamiętający lata 90 te. Nawet twórcy JavaScript ściągnęli nazwę od Javy. JS i PHP to relikt, teraz na czasie jest Elixir, Python 3 czy Ruby 2.5.

0

Sam będę wprowadzał dane do bazy, bo gra nie udostępnia API i wątpię, aby twórcy udostępnili.

Pytanie czy ci w takim razie baza sql w ogóle potrzebna, może wystarczą pliki JSON i wyszukiwanie w pamięci programu?

PS
Tylko chyba standardowy model działania php (per request zamiast stale uruchomiona apka) się średnoi do tego nadaje, tu Node lepsze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1